Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rog serie mini itx Socket X99

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-08 17:53
Beste medetweakers

Ik hou het internet vrij vaak in de gaten om te zien dat rog al een mini itx bord heeft voor de X99 serie

Nu heb ik hier op het forum laatst gelezen dat Rog niet of nog niet van plan is deze te maken vanwege de Z serie 1150

Dit is alweer een vrij lange tijd terug

Mijn vraag is weten jullie of hier al wat overbekend is ? Als ik op google zoek rog X99 mini itx
Dan kom ik op de Z97 mini itx uit :? Die bezit ik al die hoef ik niet

hopelijk weten jullie hier meer van

Wil wel upgraden alleen wil me mini itx case behouden mini itx bordjes doen het prima voor mij.
Ik weet dat asrock wel de mini x99 serie heeft alleen ik hou het toch op rog borden. Puur om de opties die rog biedt

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:05
Je moet dit aan Asus vragen, wij hebben geen inside information.

Maar ik kan je wel zeggen dat X99 mITX geen ideale combinatie is. Socket 2011-3 is te groot voor mITX, waardoor Asrock genoodzaakt is de smalle koeler mounting te gebruiken, waardoor geen enkele koeler past behalve luidruchtige exemplaren voor servers (Asrock levert ook een koeler mee).

En verder valt bijna geen enkel voordeel van X99 te benutten op mITX formaat: er zijn massa's PCIe lanes maar maar 1 x16 PCIe slot beschikbaar, de processor ondersteunt quad channel geheugen maar het moederbord slikt maximaal 2 modules.

Behalve dat 2011-3 hexa en octacores ondersteunt is er eigenlijk geen reden om een X99 mITX moederbord te bouwen. Blijf dus beter maar bij socket 1150, en mogelijk wordt Skylake een interessantere upgrade.
Als je echt X99 wilt neem je beter minimaal een micro ATX systeem.

• marcelmaria
Past de Skylake op de 1150 socket dan ? omdat deze op een socket 1151 geplaatst moet worden zodat ik heb gelezen ?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:05
Skylake wordt socket 1151, mijn zin was inderdaad wat dubbel te interpreteren. Ik bedoel dus dat socket 1151 meer geschikt zal zijn voor mITX dan socket 2011-3.

• marcelmaria
ik houdt het nog lekker op 1150 dan :)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True