Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel My Wi-Fi is ermee gestopt

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik gebruik sinds het begin van mijn vakantie Intel My Wi-Fi (IMW?) om de LAN verbindingen in mijn hotels in wifi om te zetten voor telefoon. Werkte fantastisch. Maar nu niet meer.

Out of the blue werkt het gewoon niet meer. Serieus, het doet he-le-maal niets. Het icoontje in de notification area staat er wel heel gezellig, maar erop dubbelklikken (of rechtsklik -> open) doet *niets*. Ik heb zojuist al de nieuwste wifi drivers (17.1.1501.01) van intel.com gehaald en geinstalleerd, braaf gereboot, en nog steeds helemaal *niets*. Geen error dus ook, gewoon he-le-maal niets. Geen zak. Nada.

Ja, de adapter staat uiteraard aan. Uitzetten en weer aanzetten helpt niet. Power management staat ook normaal (heb ik niet aangezeten). Nou zijn/waren er wel wat problemen met IMW als een laptop uit slaap/hibernate komt, maarja, ik heb gereboot. Hij ziet wel wifi-netwerken, dus het functioneert gewoon. Deze laptop heeft overigens geen hardware-switch voor de wifi-radio, dus dat staat gewoon aan (en dat heb ik net bewezen door hotspots op te kunnen pikken).

De adapter in kwestie is een Intel Advanced-N 6235 met Bluetooth. Draait allemaal op Windows 7 x64.

Het heeft gewerkt, en ik heb *niets* veranderd qua instellingen of updates of wat dan ook. Behalve dan die nieuwe driver, maar daarvóór had ik exact hetzelfde probleem al (anders had ik dit niet hoeven posten heh).

Dusseh, ja, wat nu?... International data roaming is me een beetje te duur :)

日本!🎌

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Terug gaan naar de winkel. Of je op aanvullen met meer relevante informatie. Welke laptop heb je bijvoorbeeld(merk&type) en wat zijn de specificaties

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Terug naar de winkel? Het is een softwareprobleem. Het enige dat ze voor me gaan doen is een full restore, dus dan ben ik gewoon alles kwijt. Dat is bovendien hetzelfde als de soep met de vlieg erin, opnieuw opdienen en dan hopen dat die vlieg eruit is.

De laptop in kwestie is een Sony VAIO Z 2012. Welke specs wil je? Alleen de relevante toch? In dat geval gaat het om een Intel Advanced-N 6235 kaartje (ingebouwd, vastgesoldeerd op het moederbord, afaik). Misschien de LAN-chip dan ook maar: dat is een Realtek Gigabit frutselding (kan er geen details over vinden) momenteel verbonden met een 100Mb netwerk (geen flauw idee wat voor netwerk verder) met wél IPv4 maar geen IPv6.

日本!🎌

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Welk OS gebruik je?
Indien Windows, wat staat er in de eventlog?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar bijvoorbeeld een D-Link 506L, heb je ook geen computer nodig om mee te nemen.

[ Voor 46% gewijzigd door lier op 26-04-2015 14:56 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Check de installatie volgorde in mijn review.
Ook toevallig een vaio z.
http://nl.hardware.info/p...-productervaring-door-lip

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 26-04-2015 15:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je al gekeken of er in de event viewer iets gelogd wordt of anders misschien in intel's eigen tekst logs?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Geen oplossing voor je probleem, wel een andere aanpak: Connectify
Pagina: 1