Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen foto's meer kunnen uploaden via Facebook mobiele site

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ik gebruik al lange tijd de mobiele website van Facebook in de browser van mijn Android-smartphone. Daarbij kon ik ook foto's versturen in privé-gesprekken en ook foto's toevoegen aan een status-update.

Maar sinds vandaag kan ik geen foto's meer versturen in gesprekken en kan ik ook geen foto's meer uploaden bij een status-update. Het knopje met een fototoestel is simpelweg verdwenen uit het gesprek- en status-update-venster :?

Ligt dit aan mijn smartphone (Motorola Moto G met Cyanogenmod 12.1) of heeft Facebook van de één op de andere dag het foto-knopje verwijderd van de site? En nog belangrijker... waar zit het alternatief (zonder de Facebook-app te installeren)? :?

En bij de status-update is ook geen foto-knop meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:06 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou mij niets verbazen als ze steeds meer functionaliteit naar de asociale app van ze verhuizen voor mobiel gebruik. Die app heeft al overdreven veel rechten en FB wil tenslotte alles van jou, je contacten en je mobiel te weten komen.

For the record, ik heb geen FB en zal er ook geen aanmaken. Ik heb het niet zo op ze.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Josefien
Het zal toch niet dat ik voor zoiets als het uploaden van een foto de logge Facebook-app moet installeren? :(

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Josefien schreef op zondag 26 april 2015 @ 00:00:
Het zal toch niet dat ik voor zoiets als het uploaden van een foto de logge Facebook-app moet installeren? :(
Bet you do...

Ik ben iemand die het ook echt gewoon niet op FB heeft, heb wel een FB-account maar daar staat niet eens een foto van mezelf op. In ieder geval, ik was al godsgeirriteerd toen ik opeens een andere app moest gaan installeren om te kunnen chatten, iets wat voorheen in de normale FB-app gewoon wel kon en nog zonder grote problemen ook 8)7 :')

Ben dus een van de heel kleine groep die het vertikt om die app te installeren. Ik heb die hele meuk van m'n telefoon af gegooid en heb mezelf aangeleerd gewoon via de webbrowser naar FB te gaan waar ik wel gewoon kan chatten (mocht ik dat al doen).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Josefien
Chatten kan nog wel via de browser op de smartphone. Maar dus foto's versturen of uploaden voor een status-update niet meer :'( Dat vind ik onzettend jammer en is voor mij eigenlijk een hele belangrijke functie, het is gewoon leuk...

Ik weet niet of ik die app wel wil... want wat deelt hij ongevraagd op mijn profiel? Sowieso wil ik niet dat bij elke status ook mijn locatie wordt gedeeld. En ook niet welke muziek ik luister of welk product ik net heb bekenen bij een webwinkel of zo :| En ik wil eigenlijk ook niet dat het e.e.a. gekoppeld wordt aan het telefoonboek van mijn mobiel.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Naast het st/delen van je informatie vraagt die app ook veel geheugen, het maakt je telefoon langzamer. Het was bij mijn Android toestel een van de grootste memory verbruikers. Ik heb het eraf gegooid en vind het nog steeds de beste keuze.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Josefien
Ik wil 'm eigenlijk ook niet installeren... en mijn telefoon is ook niet de snelste. Maar ja... geen foto's kunnen uploaden en versturen... hmmm... lastige keuze... ik kijk het nog wel even aan zonder app... ;)

Sowieso, waar haalt Facebook allerlei gegevens over mij eigenlijk vandaan? Als ik bijv. een bepaald product op Coolblue of Wehkamp heb bekeken, komt dat product terug in de advertenties op Facebook. Zowel op smartphone als PC. Zit dat in de cookies (en dus browser-gebonden) of wordt dat weer ergens opgeslagen? :?

• Josefien
Het foto-knopje bij gesprekken en status-updates is blijkbaar weer terug op de mobiele Facebook-site 8) Hoop dat het blijvend is :)

:) *Josefien blij!* :)
Pagina: 1