Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SATA HDD niet zichtbaar in Acer X3300

Pagina: 1
Acties:

• Driessen7
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb een tweede hands computer gekocht waar die helemaal gewist al was. Dus ik wou er een nieuwe besturingsysteem opzetten maar hij ziet me sata hardeschijf niet en sata dvd brander niet? terwijl die wel goed allebij zijn heb ook een andere schijf geprobeerd maar helpt ook niet. Ik heb al de cmos batterij eruit gehaald 5 min met kabel ,heb de bios geupdate, hij staat op AHCI Mode en je kan kiezen op native Ide heb dat ook gedaan maar niks? wat kan ik nu doen? ;( ;(

• Xyrr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:44
Worden beide apparaten wel herkend in de BIOS?

• Driessen7
nee dat is het probleem haha ze zijn niet te zien er staat ahci 1 tot en met 4 not installed dus helemaal niks

• Xyrr
Ik zou eerst een andere sata kabel proberen. Beginnen de schijven wel met draaien?

• Driessen7
heb ik ook al gedaan maar helpt ook niet ja zeker de schijven draaien gewoon wel en de dvd speler kan ook gewoon open

• Xyrr
Dan lijkt het probleem bij het moederbord te liggen. Probeer de BIOS eens te resetten door de CMOS batterij te verwijderen en na 10 min weer terug te stoppen, met beide apparaten nog ingeplugd. Wel even de stroom van de pc af halen voordat je begint. Eventueel kun je ook nog kijken of er een BIOS update voor dat moederbord beschikbaar is en deze via een USB stick flashen.

[Voor 13% gewijzigd door Xyrr op 25-04-2015 21:56]

• Driessen7
Zoals te lezen heb ik dat al gedaan, bedankt voor het advies!

• Xyrr
Ah, overheen gelezen. Als een bios update ook niet werkt zou ik zeggen defect moederbord. Misschien dat andere tweakers nog ideeën hebben.

• Driessen7
ja ik hoop dat andere mensen ook een ideeen nog hebben haha, want als ik op google kijk zie ik dat er veel mensen problemen hebben met het vinden op bios van de schijf en dvd speler op deze acer x3300

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Tja, kabels geprobeerd, BIOS reset, weet je zeker dat de drives werken; probeer ze als het kan even in een andere pc, just to be sure :)
Lijkt me dan tijd voor een nieuw moederbord helaas...

Fixing things to the breaking point...

• Driessen7
hoe moet ik weten dat de drivers werken?

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15-01 13:49

Dark

who tweaked the light?

probeer eens om 'onboard sata mode' op iets anders dan 'ahci' in te stellen? ik weet niet wat voor opties je daar hebt, maar wellicht legacy,- of ide-mode

• Driessen7
ehh er staat naast ahci native ide dat heb ik ook al geprobeerd maar helpt ook niet

• Driessen7
niemand die nog een oplossing kent?

• Driessen7
?

• Xyrr
Alles wijst op een defect moederbord. Ik denk dat er weinig is dat je verder nog kunt doen.

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15-01 13:49

Dark

who tweaked the light?

als je zeker weet dat de kabels goed zijn en de diskdrives in een andere pc wel werken, dan vrees ik dat de controller op dat board stuk is...

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Topictitel iets aangepast. Verder @hans, vermijd 2-3 achter elkaar reageren. Als je nog wat wil toevoegen, gebruik dan de edit-knop. Je topic binnen 24u kicken is niet netjes.

• Driessen7
is er een mogelijkheid om dan een sata controller erop te zetten zou dat werken?

• Xyrr
Dat is een optie, maar volgens mij presteren losse SATA controllers lang niet zo goed als onboard SATA chips. Bovendien denk ik dat een goede SATA controller net zo duur is als een nieuw (tweedehands) moederbord. Er is natuurlijk ook geen garantie dat de SATA controller het enige defect op het moederbord is. Uiteraard zou je morgen voor beiden op de rommelmarkt kunnen snuffelen...
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True