Toon posts:

Problemen bij het opstarten van macbook air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me macbook air in oktober 2014 gekocht. Ik had spelletjes van het internet gedownload dus ik dacht dat ik hem kon resetten. Nou dit heb ik dus gedaan alleen volgens mij heb ik hele programma verwijderd. Bij het opstarten van me macbook komt er soms een mapje met vraagteken. En als ik hem aanzet en dan ALT ingedrukt hou komt er een zwart beeld met kies netwerk. Nadat ik een wifi heb gekozen komt er een WERELDBOL met daar onder en balkje en daat onder weer de aantal minuten (er staat soms 3 en soms 8 minuten). Daarna staat er een wereldbol met uitroepteken in het midden en daar onder apple.com/support -2003F

HELP ALSJEBLIEFT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:09:
Ik heb me macbook air in oktober 2014 gekocht. Ik had spelletjes van het internet gedownload dus ik dacht dat ik hem kon resetten. Nou dit heb ik dus gedaan alleen volgens mij heb ik hele programma verwijderd. Bij het opstarten van me macbook komt er soms een mapje met vraagteken. En als ik hem aanzet en dan ALT ingedrukt hou komt er een zwart beeld met kies netwerk. Nadat ik een wifi heb gekozen komt er een WERELDBOL met daar onder en balkje en daat onder weer de aantal minuten (er staat soms 3 en soms 8 minuten). Daarna staat er een wereldbol met uitroepteken in het midden en daar onder apple.com/support -2003F

HELP ALSJEBLIEFT !
Wat bedoel je met resetten? Wat heb je precies gedaan qua handelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedrukt op schijfhulpprogramma en daar een die dingen gewist. In de linkerbalk 😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sorry maar mijn hemel hoe krijg je het voor elkaar!

Je hebt dus je schijf gewist. Je moet opstarten met Command en R ingedrukt, dan kom je in recoverymodus. Rustig doorheenlopen.

Concreet: je bent wel al je data kwijt, die is niet meer te redden.

Tevens: lukt het niet, ga naar een Apple Store en maak een afspraak bij de GeniusBar.

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 25-04-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:07:
Sorry maar mijn hemel hoe krijg je het voor elkaar!

Je hebt dus je schijf gewist. Je moet opstarten met Command en R ingedrukt, dan kom je in recoverymodus. Rustig doorheenlopen.

Concreet: je bent wel al je data kwijt, die is niet meer te redden.

Tevens: lukt het niet, ga naar een Apple Store en maak een afspraak bij de GeniusBar.
Ja ik weet het maar dat is wat ik las van het internet. Ik had gelukkig me bestanden over gemaakt naar een usb stick. Ik ga morgen naar saturn want me laptop was verzekerd. Dus even kijken of zij er wat mee kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, ga nou gewoon naar een apple winkel. Dit heeft niks met verzekeringen te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Waarschijnlijk zit er een poort dicht op je router die er voor zorgt dat internet recovery niet werkt.
Probeer eens een andere internet lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
http://www.mac-forums.com...ernet-recovery-error.html

Oplossing is een bootable USB stick maken: http://www.onemorething.n...stallatie-yosemite-maken/

Hopen maar dat je nog een Mac hebt, danwel iemand kent die het voor je kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseballnuts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-08 17:04
Volgensmij kan je ook een bootable USB maken via TransMac op een windows (15 dagen gratis), maar ik raad je aan om naar de Apple Store te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan B
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
En ik maar denken dat Mac's onsloopbare computers voor leken zijn.. Succes kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:38
me macbook...me laptop ..
Neen , het is mijn laptop , mijn macbook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Christiaan B schreef op maandag 27 april 2015 @ 02:12:
En ik maar denken dat Mac's onsloopbare computers voor leken zijn.. Succes kerel!
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op...
Het is gewoon een normaal OS net als de rest. En geen enkele computer start meer op als je partities wist natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan B
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Psycho_Mantis schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:30:
[...]

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op...
Het is gewoon een normaal OS net als de rest. En geen enkele computer start meer op als je partities wist natuurlijk.
Heel erg constructief is het inderdaad niet, maar ik blijf het knap vinden dat iemand per ongeluk 'zun' macbook partitie weet te wissen.
Pagina: 1