Ja ik weet dat ik ook een ander topic heb lopen maar dit idee is net wat anders.
Dit is als ik er (te) veel geld in mijn systeem wil pompen waarbij het andere topic gaat over het upgraden van een bestaande pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Diablo 3 RoS, BF3/4, CoD AW, Minecraft en wat oudere spellen
Daarnaast veel opstellen schrijven, programeren en algemeen schoolwerk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief randaparatuur 2600 inclusief Windows en 3 monitoren + bureau standaard voor monitoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een zware GPU om Eyefinity te kunnen gamen, verder heb ik niks speciaals nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeuren voor merken
De kast die ik heb gekozen vind ik mooi en functioneel deze wil ik er graag in houden (tenzij iemand een andere briljante kast voor mij heeft).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel een Eyefinity systeem
Monitoren moeten voorzien zijn van IPS of vergelijkbare panelen, 1440p en indien iemand nog goede tips heeft voor Koreaanse IPS schermen dan heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Ga je overklokken?
Enkel de GPU en deze is al voorzien van koelmogelijkheden.
CPU overclocken werd zo vaak afgeraden dat ik er niet eens meer over ga beginnen.
Ten eerste het systeem
Windows komt hier nog bij, hiervoor regel ik een studentenlicentie.
Er is ook nog een optie om de 295x2 te vervangen met SLI 970 of Crossfire 290x, zeg het maar.
En de monitoren met standaard:
Het hele setje is in mijn ogen belachelijk duur, niet dat de componenten het geld niet waard zijn maar eerder omdat het gewoon gaat om een hoog bedrag.
Schreeuw maar raak waarom dit een top systeem is of wordt boos omdat dit gewoon pure geld over de balk smijten is terwijl ik net zo goed een betere grafischekaart in mijn huidige pc kan drukken en een 21:9 3440x1440 monitor kan kopen.
Laat je horen!
Dit is als ik er (te) veel geld in mijn systeem wil pompen waarbij het andere topic gaat over het upgraden van een bestaande pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Diablo 3 RoS, BF3/4, CoD AW, Minecraft en wat oudere spellen
Daarnaast veel opstellen schrijven, programeren en algemeen schoolwerk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief randaparatuur 2600 inclusief Windows en 3 monitoren + bureau standaard voor monitoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een zware GPU om Eyefinity te kunnen gamen, verder heb ik niks speciaals nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeuren voor merken
De kast die ik heb gekozen vind ik mooi en functioneel deze wil ik er graag in houden (tenzij iemand een andere briljante kast voor mij heeft).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel een Eyefinity systeem
Monitoren moeten voorzien zijn van IPS of vergelijkbare panelen, 1440p en indien iemand nog goede tips heeft voor Koreaanse IPS schermen dan heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Ga je overklokken?
Enkel de GPU en deze is al voorzien van koelmogelijkheden.
CPU overclocken werd zo vaak afgeraden dat ik er niet eens meer over ga beginnen.
Ten eerste het systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,95 | € 183,95 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Sapphire R9 295X2 8GB | € 748,80 | € 748,80 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 56,49 | € 56,49 |
1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,60 | € 14,60 |
1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 100,95 | € 100,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.490,36 |
Windows komt hier nog bij, hiervoor regel ik een studentenlicentie.
Er is ook nog een optie om de 295x2 te vervangen met SLI 970 of Crossfire 290x, zeg het maar.
En de monitoren met standaard:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
3 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 299,95 | € 899,85 |
1 | Arctic Z3 Pro | € 141,50 | € 141,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.041,35 |
Het hele setje is in mijn ogen belachelijk duur, niet dat de componenten het geld niet waard zijn maar eerder omdat het gewoon gaat om een hoog bedrag.
Schreeuw maar raak waarom dit een top systeem is of wordt boos omdat dit gewoon pure geld over de balk smijten is terwijl ik net zo goed een betere grafischekaart in mijn huidige pc kan drukken en een 21:9 3440x1440 monitor kan kopen.
Laat je horen!
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleUx2 op 25-04-2015 23:44 . Reden: Systeem aangepast ]