Fx8320 of 8350 wordt wel erg lastig op dit bordje. Lees op verschillende fora toch wel veel verhalen over throttelen (terugklokken) doordat de vrm's te heet worden..
Fx6300 kan wel maar gaat geen reuzesprong in je performance geven..
Als ik kijk naar deze review waarbij getest wordt met een hd7970 :
http://pclab.pl/art50000-28.html
Dan zie je dat in spellen waar geleund wordt op 1 of 2 snelle cores de fx6300 maar een marginale verbetering geeft tov de phenom. Lange lijsten met processoren maar je 945 staat ertussen

In multithreaded games is dat verschil wat groter...
Vooral wanneer je de fx6300 gaat overklokken dan ga je echt verschil merken maar dat gaat op dit bordje niet erg lukken. Er wordt gesproken over een lichte overklok met een top-down koeler zoals de
pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B die ook de mosfets koelt zodat de processor niet terugklokt.
Je kunt eventueel eerst alleen de koeler kopen en dan proberen voorzichtig je phenom een overklokje te geven om te zien of dat helpt..
Verder las ik ook nog dat in GTA V de shadows op low zetten ook kan helpen.
Een fx6300 met die koeler kosten namelijk nieuw samen 130 euro..
Das best veel geld voor misschien een lichte verbetering....
Als je een herbruikbare licentie van windows hebt zou ik je eerder aanraden om een 2e hands i5 met gewoon een basic nieuw moederbordje op de kop te tikken.
Denk dat je daar (zoals je ook in de reviews kunt zien) veel meer van gaat merken..
Niet uit fanboyism hoor maar intel is allround voor gaming toch wat beter en de i5jes van de eerdere generaties presteren nauwelijks minder dan de laatste generatie (Haswell). En tot nu toe blijken de intel processoren ook in de nieuwe games steeds weer beter dan de fxjes..
http://pclab.pl/art57777-24.html
Dit is natuurlijk met een gtx 970 maar laat wel duidelijk het verschil zien. Tevens laat het zien dat processoren als de i5 3350p, i5 3470 of i5 2400 en 2500 al genoeg is om voldoende fps op de hoogste instellingen te genereren.. Die kun je voor een eurotje of 100 2e hands op de kop tikken.. De i5 2400 zelfs voor 80 euro..
Basic moederbordje kost ong. 35-40 euro..
Verder vroeg ik me na dit hele verhaal ook nog ff af hoeveel RAM je hebt. 8GB?
Te weinig RAM kan natuurlijk ook problemen geven.
Heel verhaal dus maar er staan iig wat opties in die je zou kunnen proberen. Verder veel google gebruiken en youtube filmpjes kijken waarbij je de naam van je processor en het spel opzoekt..