Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
M.2 is sneller. Zou ik doen.
Show me your moves.
M.2 is even snel als de sata-versie, want de M2-versie gebruikt ook gewoon sata. Wat betreft performance zou er dus geen verschil mogen zijn.
Verwijderd
geen verschil kwa prestaties, enige verschil is case of geen case.
ik zou degene met de case nemen, wel zo veilig.
ik zou degene met de case nemen, wel zo veilig.
oke dus maakt weinig uit , maar wel als je hem ooit weer wil verkopen omdat niet iedereen M.2 heeft en sata wel . dan ga ik voor de sata versie . bedankt allemaal .
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Je zou ook nog kunnen overwegen, om voor de m.2 ssd met nvme te gaan, jou moederbord ondersteund dat na een bios update namelijk en dan het je het over lees snelheden van 2.000MB/smr.loepie schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:14:
oke dus maakt weinig uit , maar wel als je hem ooit weer wil verkopen omdat niet iedereen M.2 heeft en sata wel . dan ga ik voor de sata versie . bedankt allemaal .
Dit nieuws artikel al gelezen? nieuws: Samsung start productie nvme-ssd's in m2-form-factor voor pc's
Z97-PRO BIOS 2205
1. Implement 5th-Generation Intel Core Processors code
*Full support of the new CPU requires necessary driver updates.
2. Support ASUS USB 3.1 PCIE add-on card
3. Support NVMe
Misschien is het interessant voor je.
THX voor de tip! ga dat zeker eens even uitzoeken hoe en wat. ik dacht dat ik die 2205 bios er in had nu maar dat moet ik ff nazien. zou wel gaaf zijn 2000 MB/s 
maar hoe zit het dan met die lanes die nieuwe ssd heeft er 8 maar hoeveel kan het z97 pro mobo aan daar kan ik niets over vinden .
maar hoe zit het dan met die lanes die nieuwe ssd heeft er 8 maar hoeveel kan het z97 pro mobo aan daar kan ik niets over vinden .
[ Voor 28% gewijzigd door mr.loepie op 29-04-2015 13:47 ]
Je moet je natuurlijk ook afvragen wat je met die 2000 MB/s wil.
Alles wat die ssd leest, zal in je RAM geheugen moeten voordat de computer er ook maar iets mee kan. Als je nu bijv 8 GB hebt, en 4 is er al in gebruik, dan heb je je geheugen in 3 sekonden vol, als je al iets kan vinden dat 2 GB de sekonde moet laden.
Of wil je wat op je ssd zetten? Met 2 GB/s is die wel erg vlug vol. Als je al iets hebt dat 2 GB/s kan aanleveren. Maar wellicht heb je alleen internet (100 MB/s als je een heel snelle hebt) of een DVD'tje (dat levert ook zoiets).
En daar sta je dan, met je 2000 MB/s.
Is net zoiets als je auto (als je die al 1 hebt). Die gaat maximaal 140 km/h maar dat gebruik je bijna nooit. Maar als je naar de specificatie van de banden gaat kijken, dan zijn die wellicht goed voor 210 Km/h
Alles wat die ssd leest, zal in je RAM geheugen moeten voordat de computer er ook maar iets mee kan. Als je nu bijv 8 GB hebt, en 4 is er al in gebruik, dan heb je je geheugen in 3 sekonden vol, als je al iets kan vinden dat 2 GB de sekonde moet laden.
Of wil je wat op je ssd zetten? Met 2 GB/s is die wel erg vlug vol. Als je al iets hebt dat 2 GB/s kan aanleveren. Maar wellicht heb je alleen internet (100 MB/s als je een heel snelle hebt) of een DVD'tje (dat levert ook zoiets).
En daar sta je dan, met je 2000 MB/s.
Is net zoiets als je auto (als je die al 1 hebt). Die gaat maximaal 140 km/h maar dat gebruik je bijna nooit. Maar als je naar de specificatie van de banden gaat kijken, dan zijn die wellicht goed voor 210 Km/h
nou het is natuurlijk wel zo dat ook het werkgeheugen steeds groter en sneller word. . Ik heb er zelf nu 16 gb in maar wil dat uitbreiden naar 32 GB
tevens hebben we hier glasvezel en een snelheid van 100MB up en 100 MB down
ben nu alleen nog nieuwsgierig wat die ssdje gaat kosten.
tevens hebben we hier glasvezel en een snelheid van 100MB up en 100 MB down
ben nu alleen nog nieuwsgierig wat die ssdje gaat kosten.
Een os wat heel snel opstart en heel snel werkt misschien?Reepje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:33:
Je moet je natuurlijk ook afvragen wat je met die 2000 MB/s wil.
Van de zomer komen deze nvme-ssd's van samsung uit, en als je dan de keuze hebt tussen een sata interface en de m.2 interface met nvme-ssd's, en prijstechnische zou dit enkele tientjes schelen, zou voor mij de keuze heel snel gemaakt zijn.
Ja, misschien muggenziften, maar win os is tegenwoordig net zo stabiel als mac os, en je kan gewoon in slaapstand gaan. Opstarten = < 1 seconde, zelfs met een HDD.
Maar hoge getalletjes spreken tot de verbeelding, dus die 2 GB/s wordt een verkoop klapper, gegarandeerd.
Aangezien win os minder dan 2 GB hoeft te lezen om zich op te starten, gaat je computer dan misschien ook in minder dan 1 seconde aan, zelfs bij een harde reset.
Maar hoge getalletjes spreken tot de verbeelding, dus die 2 GB/s wordt een verkoop klapper, gegarandeerd.
Aangezien win os minder dan 2 GB hoeft te lezen om zich op te starten, gaat je computer dan misschien ook in minder dan 1 seconde aan, zelfs bij een harde reset.
Leuk dat hier 2GB/s wordt genoemd, maar dat is natuurlijk niet het meest interessant getalletje dat je van een nvme-schijf kan plukken. Als dat wel het geval was, kan je de opstarttijd van een systeem bepalen door de hoeveelheid te lezen data te delen door de snelheid van de schijf, en dat werkt in de praktijk voor geen meter omdat de data niet in 1 read opgevraagd wordt.
Wat wel interessant is aan nvme, is de gereduceerde latency ten opzicht van sata. De data die je opvraagt hoeft door minder chips heen, en dat is handig omdat iedere chip weer een vertaalslagje moet maken om de data door te geven aan de chips ernaast.
De praktijk lijkt dit echter nog niet helemaal waar te maken (benchmarks laten niet een heel erg grote verbetering zien), maar mijn verwachting is dat de fabrikanten over enkele generaties de tekortkomingen (of tegenvallende resultaten) flink kunnen reduceren. Op dit moment laat nvme het grote voordeel ten opzichte van sata dus nog niet zien.
Wat wel interessant is aan nvme, is de gereduceerde latency ten opzicht van sata. De data die je opvraagt hoeft door minder chips heen, en dat is handig omdat iedere chip weer een vertaalslagje moet maken om de data door te geven aan de chips ernaast.
De praktijk lijkt dit echter nog niet helemaal waar te maken (benchmarks laten niet een heel erg grote verbetering zien), maar mijn verwachting is dat de fabrikanten over enkele generaties de tekortkomingen (of tegenvallende resultaten) flink kunnen reduceren. Op dit moment laat nvme het grote voordeel ten opzichte van sata dus nog niet zien.
Pagina: 1