Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vram koeler lijm.

Pagina: 1
Acties:

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07:33
Ik heb voor mijn r9 290 2de hands eem Arctic Accelero Xtreme III gekocht helaas is de lijm uitgedroogd wat er bij zat.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar nieuwe lijm maar kan niks vinden. Ik las dat Arctic Silver Alumina Thermal Adhesive niet weer los wil dus dat wil ik eigenlijk niet. Maar de Arctic g1 kan wel los maar nergens meer te krijgen. En ik las dat cooling tape weer los laat.

Dus wat raden jullie aan want ik kom er niet uit.

iRacing Profiel

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:50
lijm? :?

Laat ik er maar vanuit gaan dat je koelpasta bedoeld.
Koop gewoon zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5,95

[Voor 121% gewijzigd door Assix op 25-04-2015 18:17]

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En ik hoop dan vervolgens ook dat TS 't spul niet als "lijm" gaat gebruiken qua manier van aanbrengen.

More = Less in het geval van koelpasta :)

Dat spul gebruik je alleen om minimale groefjes dicht te kunnen smeren en daarmee een 100% egaal oppervlak te creëren tussen een CPU/GPU én de heatsink, niet om als extra "laag" tussen de CPU/GPU en heatsink aan te brengen.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-04-2015 18:27]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Vooral AS gebruiken, dan zal je kaart wss direct doorbranden omdat AS in vloeibare staat elektriciteit geleid. Je smeert gegarandeerd altijd wel iets, een drupje is genoeg, en dan sloop je direct je kaart.

Mijn Gelid Icy heeft thermaltape/coolingtape op de koelblokjes voor het VRAM, deze lijm lijkt geactiveerd te worden door warmte, want voor gebruik zaten ze erg los, maar na gebruik muurvast, na 9 maanden is er nog geen enkele losgekomen.

Koelpasta gebruiken voor VRAM koelblokjes gaat natuurlijk nooit werken, het plakt namelijk niet genoeg.

Nu is het koelen van het geheugen niet zo heel belangrijk, tenzij je het VRAM ook gaat overclocken is het eigenlijk niet nodig, de Asus R9 290 heeft bijv. ook geen koeling op het VRAM/

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• SkullboyNL
Nee ik bedoel echt een soort lijm. Die makelijk weer los kan.

Dit is wat ik bedoel.

Maar ik zoek nog wel even en denk nog wel even na over een goede oplossing.

iRacing Profiel

• h0us3cat
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 20:25
Op zich heeft op wel gelijk dat het lijm is want na een tijd (jaren) begint dat toch te plakken :).
Anyway de correcte naam is koelpasta.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Compizfox

I use Arch, btw

VasZaitsev schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:27:
Vooral AS gebruiken, dan zal je kaart wss direct doorbranden omdat AS in vloeibare staat elektriciteit geleid. Je smeert gegarandeerd altijd wel iets, een drupje is genoeg, en dan sloop je direct je kaart.
Dat is niet waar, Arctic Silver 5 is niet geleidend. Wel is het licht capacitief, dus nog steeds niet echt aan te raden om je PCB mee vol te smeren.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• SkullboyNL
Ik weet wel wat het verschil is tussen koelpasta en dat koellijm (of wat de benaming is.)

Ik heb het gevoel dat sommige mensen op dit forum nog niet weten wat koellijm is dus heb ik een klein lijstje gemaakt met verschillende lijm.

Arctic Silver™ Thermal Adhesive link

Dit is een 2 componenten lijm die warmte geleid en geen elektriciteit. Helaas als het eenmaal aangebracht is kun je het niet meer los halen.

Arctic Alumina™ Thermal Adhesive link

Het zelfde lijm als hier boven alleen dan speciaal voor aluminium.

Arctic G-1link

Een lijm die ook bij de gpu koelers geleverd word van arctic. Deze lijm is wel te verwijderen maar is wel enige moeite voor nodig.

Helaas niet meer leverbaar

Zalman Thermal Adhesive link

Ook een 2 componenten lijm die warmte geleid. Wat ik op internet heb gevonden is dat dit niet hele goede lijm was. Helaas niet meer leverbaar.

Akasa Thermal Adhesive Tape link

Dit is geen lijm maar een dubbelzijdig plakband die erg vast gaat zitten als het warm word.

Er zijn wel meer van dit soort goedjes geweest en nog te koop maar het is alleen maar om een kleine indruk te geven wat er op de markt te krijgen is.

Dit is niet te gebruiken om tussen de cpu/gpu en de koeler te doen daarvoor geleid het niet genoeg warmte. Waar het wel goed voor werkt is voor het vram van je videokaart en je gewone ram. Ook de chipset kun je hier mee voorzien van een koeler.

iRacing Profiel

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:33

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik neem aan dat je de koeler zelf wel gemonteerd krijgt? klein beetje koelpasta op de GPU, vastmaken met de bijgeleverde beugels en schroeven, etc.

Je hebt inderdaad thermal adhesive (tape in dit geval) onder je VRM koelers zitten. Als de VRM blokjes al een keer gebruikt zijn gaat dit inderdaad niet meer, en moet je deze vervangen. Arctic zelf heeft een thermal pad op zijn website staan, en deze kun je ook nog via hun bestellen: http://www.arctic.ac/eu_en/thermal-pad.html

Ik heb zelf geen ervaring met deze specifieke tape (heb een goed gekoelde GTX660), maar het is een kwestie van even op maat knippen, zorgen dat je VRM blokjes goed schoon zijn (restjes tape er af), en dan opnieuw bevestigen op je VRMs.

offtopic:
Tipje voor de volgende keer, plaats er een fototje bij als je niet helemaal de juiste resultaten krijgt, niet van hetgene dat je zoekt, maar van het probleem: Vaak is er nog een hele andere oplossing denkbaar dan degene die jij voor ogen hebt, en als je alleen de oplossing post krijg je die niet boven water ;)

• SkullboyNL
Sorbo schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:26:
Ik neem aan dat je de koeler zelf wel gemonteerd krijgt? klein beetje koelpasta op de GPU, vastmaken met de bijgeleverde beugels en schroeven, etc.
Ja de gewone koeler zit er nu wel goed op. Met arctic silver 5 er onder. Ik heb net van dat tape besteld dus even testen of het wat is. Jullie krijgen het wel te horen.

offtopic:
bedankt voor de tip

iRacing Profiel

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True