Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC niet in post na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• JoltyJob
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 30-04-2015
Hallo,
Ik hoop dat ik dit op de goede plek post, zo niet, sorry :P

Ik heb hulp nodig met mijn pc. Het zit namelijk zo:
Een tijdje geleden ben ik verhuisd en mijn computer moest natuurlijk mee!
Nadat de verhuizing afgerond was, heb ik mijn pc weer aangekoppeld, snoertjes vastgemaakt, etc etc.
Alleen, toen wou hij opeens niet meer opstarten. Niet alleen Windows.. nee, de hele BIOS start niet meer op. Geen LEDjes meer op de moederbord, geen pieptonen. Het enige wat het wel doet zijn de ventilatoren en het LED lichtje voor mijn on/off knop aan de voorkant van mijn kast.

Wat heb ik al wel gedaan?
1) 1 voor 1 de verschillende hardware componenten eruit gehaald om te kijken of het daaraan ligt. Alleen nooit een foutmeldings-piep gehoord. Toen ik mijn RAM er volledig uithaalde startte mijn pc op voor 3 sec, en sloot meteen weer af. Dit herhaalde zich in een oneindige loop. Dus ik gok(?) dat het niet aan de GPU/RAM/CPU ligt.
2) De CMOS gereset. Dit werkte ook niet.
3) Een nieuwe mobo gekocht (en een nieuwe CPU, want daar was ik eigenlijk ook wel aan toe). Nog steeds hetzelfde probleem: geen pieptonen, geen signaal naar mijn scherm. Behalve dus de ventilatoren.
4) RAM in andere slot gedaan en ook geprobeerd om pc met maar 1 RAM stick op te starten. Nope..
5) Volgens een ander (oud) forumtopic op een andere website kan het ook aan de PSU liggen. Aangezien dat eigenlijk een batterij is en die na verloop van tijd zijn 'kracht' verliest. Oké, dus ik een nieuwe PSU kopen (die is dus vandaag aangekomen en zit er op dit moment in). En nog steeds geen pieptonen, LEDjes of signaal naar mijn monitor.
6) CMOS van nieuwe mobo gereset. Nog steeds geen positief resultaat.

Welke onderdelen had/heb ik?
Mobo: MSI P67A-C45 (nieuwe gekocht: MSI B85-G43)
CPU: Intel i5 2500K (nieuwe gekocht: Intel i5-4590)
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB
GPU: ASUS Radeon HD6950
PSU: Corsair TX650 (nieuwe gekocht: Cooler Master G750M)
HDD: 2x Samsung Spinpoint 1TB
En dit alles in een Aerocool Strike-X One kast

Ik heb echt geen flauw idee meer waar het aan kan liggen of wat ik fout doe.
Ik ben geen expert op het gebied van hardware, maar ik weet wel het nodig van af. Alle draden zijn goed aangesloten, ik heb mijzelf altijd gegrond voordat ik aan onderdelen ging zitten, ik ben niet hardhandig geweest.. Als iemand tips of een oplossing heeft, dan ben je een held.

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 26-09 10:33

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je hebt zo te zien bijna alles nieuw gekocht. Gebruik je voor de PSU nog steeds de zelfde voedingskabel?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• JoltyJob
Nee, die heb ik ook vervangen met de kabel die in de doos van de nieuwe PSU zat

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Je monitor is aangesloten op je videokaart of op je mobo?
In ieder geval even de videokaart er uit laten.

Je hoort de harde schijven ook niet ratelen alsof er wat opgestart wordt?

-Edit-

Denk trouwens wel dat je topic in het verkeerde subforum staat. Had hierin gemoeten :

Processors, Moederborden & Geheugen

Maar zal vermoedelijk Br00ky nog wel voor gaan zorgen :)

[Voor 37% gewijzigd door Baloes op 25-04-2015 18:31]

• JoltyJob
Ik heb mijn monitor zowel op mijn videokaart, als op mijn mobo aangesloten (apart, natuurlijk niet tegelijkertijd). Dit kon eerst niet, aangezien mijn vorige mobo geen integrated graphics shit had. Bij beide opties heb ik geen signaal.
Ik zal kijken of ik wel een signaal heb als ik m'n monitor aansluit op de mobo zonder dat er een videokaart in zit.

Verder: de harde schijven ratelen/draaien alsof er wel wat opgestart wordt.

[Voor 4% gewijzigd door JoltyJob op 25-04-2015 18:32]

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik lees niet dat je al geprobeerd hebt om de boel aan te sluiten zonder dat het in de kast zit? Dus bouw de boel eens op op een neutrale ondergrond zoals een kartonnen doos (mobo verpakking) of zo. Ik heb namelijk het vermoeden van kortsluiting..

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• JoltyJob
Ook dat zal ik gaan proberen! Ik laat de resultaten zsm weten

• JoltyJob
Oke, ik heb dus mijn videokaart er uit gehaald en beeldscherm op mijn mobo aangesloten.
Eindelijk signaal! De BIOS werd opgestart en ook Windows, echter nu heb ik een nieuw probleem: Tijdens het laden van Windows (specifiek: aan het begin van de animatie van het logo - ik heb W7) krijg ik een blauw scherm en start 'ie opnieuw op. Het opnieuw opstarten van de pc gaat te snel waardoor ik de error code van het blauwe scherm niet kan lezen.
Enig idee waar het nu aan kan liggen?

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-09 12:10

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan proberen om windows opnieuw te installeren, als je op je oude opslag medium windows hebt staan, en onderdelen gaat omwisselen wil dat nog weleens problemen geven.

Check voor de zekerheid nog even of je de GPU wel goed genoeg hebt aangedrukt zijn slot in, en of je wel echt de juiste kabels met PCI erop hebt, van uit je voeding.

我的名字是Mirno

• Baloes
  • Nu online
Ik neem aan dat windows opnieuw geinstalleerd is. Nieuw mobo dat niet hetzelfde is als je oude betekent eigenlijk altijd windows en mobodrivers opnieuw installeren..

[Voor 16% gewijzigd door Baloes op 25-04-2015 19:21]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Edit: Te snel gelezen.

Had zijn post even gemist dat ie zonder GPU wel weer beeld gaf.

[Voor 151% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2015 19:23]

• Baloes
  • Nu online
Hij krijgt beeld in de bios. Hij crashed zodra windows geladen wordt.

-Edit-

En tis alweer weg :)

[Voor 20% gewijzigd door Baloes op 25-04-2015 19:25]

• JoltyJob
mirno schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:09:
Check voor de zekerheid nog even of je de GPU wel goed genoeg hebt aangedrukt zijn slot in, en of je wel echt de juiste kabels met PCI erop hebt, van uit je voeding.
Gecheckt, maar geen signaal door mijn GPU. Wel door de integrated graphics.. ik kon natuurlijk eerst niet checken of het aan mijn gpu lag, omdat mijn oude mobo geen integrated graphics ondersteunde. Ik vind het dan wel vreemd dat mijn mobo (zowel de oude, als de nieuwe) nooit een error beep code aangaf voor mijn videokaart.
I guess dat dit betekent dat mijn GPU naar de klote is?
Baloes schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:17:
Ik neem aan dat windows opnieuw geinstalleerd is. Nieuw mobo dat niet hetzelfde is als je oude betekent eigenlijk altijd windows opnieuw installeren..
Nee, Windows is niet opnieuw geïnstalleerd. Ik wist niet dat dit een vuistregel was :P

• Aionicus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-09 00:32
Wat je kan proberen is kijken of je veilige modus kan opstarten , dan je oude drivers verwijderen , nieuwe mobo drivers installeren.

Wil je je data backuppen doe dan even een boot vanaf een linux live cd en kopier al je belangrijke data op C naar een andere partitie (of nog beter maak een cloon ervan met acronis in die trend).

Doe dan een nieuwe herinstall (volledig) en dan kan je daarna je data uit de image halen (de cloon).

voor je videokaart : beste even controleren in een ander systeem. Let er ook goed op dat alle kabeltjes verbonden zitten met je gpu (kan zijn dat hij extra power nodig heeft en dat die kabel niet 100% goed erin zit) . dan krijg je idem geen beeld en geen error.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:48
Waarschijnlijk kun je Windows niet eens opnieuw installeren...je licentie zit gekoppeld aan je oude moederbord (mits je geen Retail versie hebt). Als je de code in moet voeren gaat ie waarschijnlijk zeggen dat ie al in gebruik is (door je oude mobo)...
@hierboven
de gpu doet het altijd, zolang er maar niet meer dan 75 Watt wordt gevraagd :) . Dus beeld geven doet ie altijd, maar tijdens gamen zal het niet goed gaan. Dit heb ik zelf ervaren met mijn R9 290 :P

[Voor 29% gewijzigd door pwillemske op 25-04-2015 19:33]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Baloes
  • Nu online
Die kans bestaat idd.

Affijn welke route je ook gaat volgen (Fresh install heeft voor mij altijd de voorkeur. Minste ellende en gedoe) pas als alles geinstalleerd en geupdate is weer je videokaart erin om te kijken of ie idd kaput is.

Je zou trouwens als je geen retail hebt ook kunnen proberen contact op te nemen met Microsoft om de situatie uit te leggen (mobo kapot en niet meer te krijgen of zoiets) om te zien of je licentie kunt hergebruiken. Wie niet waagt die niet wint zeg ik altijd maar.

• JoltyJob
Oke, ik heb het probleem kunnen vinden: mijn gpu is idd kapot.
Ik dacht dat het misschien door de drivers kwam, maar met veel omslachtig werk proberen om de correcte drivers (aangezien ze alleen voor W7 nog te vinden waren) te installeren is het toch ook niet gelukt.

Nja, dan zal ik voortaan maar kijken wat deze integrated graphics van Intel kunnen voordat ik een keuze maak met een nieuwe videokaart :)

Toch bedankt iedereen voor de tips en het mee denken!

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Baloes schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:36:

Je zou trouwens als je geen retail hebt ook kunnen proberen contact op te nemen met Microsoft om de situatie uit te leggen (mobo kapot en niet meer te krijgen of zoiets) om te zien of je licentie kunt hergebruiken.
Is totaal geen probleem, had ook eens een defect moederbord en met het automatische telefoon systeem van MS zonder ooit een mens gesproken te hebben, kreeg ik een key voor windows 8.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 23:37

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Verdere tip: dat oude moederbord en die 2500K leveren nog best wat op op V&A. En die TX voeding is van veel betere kwaliteit dan die GM voeding, ik zou die er weer in zetten en die GM voeding verkopen (is zelfs ruim 300W overkill op een systeem mét zware GPU)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopic, move naar PMG.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True