Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows start niet na BIOS changes

Pagina: 1
Acties:

• aernoutg
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
Ongeveer een uur en een kwartier geleden heb ik in mijn BIOS een optie veranderd. Ik stelde mijn pc in op 'Performance Mode' ipv 'Normal Mode'. Ik Drukte op 'Save Changes and Reset'. Mijn computer ging uit en starte zichzelf weer op. Er was daarbij geen beeld te. Toen ging hij weer uit en starte zichzelf weer op. Daarbij was ook geen beeld te zien.

Op het moment staat ie al meer dan een uur aan zonder beeld. Ik durf hem niet uit te zetten. Wat moet ik doen denken jullie?

Dit zijn de specs van mijn pc:
- Asus P8p67 moederbord
- i5 2400
- 8gb RAM
- HDD
- SDD met daarop windows

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-09 10:30

TommieW

Numa numa.

Spanning er af en even de BIOS resetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• aernoutg
Heb hem opnieuw opgestart maar het beeldscherm krijgt nog steeds geen signaal. Ook het BIOS start niet. Helemaal niks

• MB113
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

CMOS reset proberen? Stroom eraf, knoopcel batterij van je moederbord halen, paar seconden je aan/uit knop induwen, batterij weer terug en dan stroom erop en aanzetten.
Of als je de jumper vindt die omzetten ipv de batterij en dan hetzelfde wat ik net zei.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• aernoutg
Bedankt voor de reactie. Ik ga het morgen proberen, ik zal het dan ook delen of het gelukt is.

Wellicht moet ik ook nog vermelden dat hij zichzelf ook nog meerdere keren opnieuw opstart als ik de pc aanzet. Misschien zegt dit iets over het probleem?

[Voor 45% gewijzigd door aernoutg op 25-04-2015 22:01]

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 28-09 22:21

millman

6708Mhz @ -185c

Mocht bios reset geen uitwerking hebben, alleen noodzakelijke hardware aansluiten.. Maw: 1 reepje geheugen, alleen intel hd graphics, geen hdd's en andere hardware. Alle usb los en dan stuk voor stuk bijprikken tot je weer tegen het probleem aanloopt.. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• aernoutg
Superbedankt voor de hulp! Na de CMOS reset werkt ie weer top!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True