Ik heb, na jarenlang tot volle tevredenheid gebruikt te hebben gemaakt van een AEG vaatwasser, de zoektocht gestart naar een nieuwe omdat de AEG me na > 10 jaar toch in de steek heeft gelaten
Nu heb ik de volgende 2 machines uitgezocht en wat Beko, Indesit en andere merken doorgestreept.
Wie heeft er ervaring met onderstaande merken / types en kan me de laatste zet geven. Mijn voorkeur gaat uit naar 1), ook omdat er over de Bosch vrijwel niets te vinden valt. Het is echter alweer een wat ouder model. Aan de andere kant, als deze al jaren wordt geproduceerd zal het ook wel een goed model zijn

toch? Wie helpt me de knoop door te hakken?
1)
http://www.kieskeurig.nl/...-sn64m030eu/specificaties (469,00)
December 2010
13 maatcouverts
4 Programma's: Intensief 70°C, Auto 45-65°C, Eco 50°C en Snel -
2 Speciale functies: VarioSpeed: tot 50% tijdbesparing,
Halve belading - DoseerAssistent - AquaSensor, Beladingssensor - Automatische herkenning van het reinigingsmiddel - Warmtewisselaar -
Glasbeschermingssysteem Design: - Kleur van display: rood - Blauw InfoLight Comfort /
Zekerheid: - VarioFlex-korven - Variabele bestekkorf in onderste korf - Zilverkleurige korf met handgreep -
In hoogte verstelbare bovenkorf met rackMatic (3 standen) - Neerklapbare bordenhouders bovenkorf (2x) - Neerklapbare bordenhouders onderkorf (2x) -
Bestekrek in bovenste korf - Kopjeshouder in bovenkorf (2x) -
Elektronische voorprogrammering 1-24 uur - Digitale resttijdindicatie - Akoestisch signaal programma-einde -
EasyLock deursluiting - Kinderbeveiliging: deurvergrendeling -
AquaStop met garantie
Geluidsniveau: 46 dB (re 1 pW) - Energielabel: A, A, A - Verbruik Eco 50°C: 10 l water / 0.93 kWh -
Aansluitwaarde: 2000-2400 W
Reviews: vrijwel iedereen heeft het over een (fluister)stille machine, droogt goed en wast goed.
2)
http://www.kieskeurig.nl/...-smv63n20eu/specificaties (479,00)
April 2015
Programma's (vaatwasser): Delicaat, Eco, Intensief, Snel, Voorwas
Vaatwasserfuncties: Resttijd indicator, Spoelmiddel indicator, Uitgestelde start, Zout indicator
9,5 liter / 0,92 KwH
Elektrische waterstop
13 couverts
44dB
Energieklasse (EU) A++
Aantal couverts 13
Jaarlijks energieverbruik (AEc)in Kwh (op grond van 280 standaardprogramma’s gevuld met koud water, en het verbruik van een programma met een laag
energieverbruik. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt af van het model en de manier van het gebruik van 262
Jaarlijks waterverbruik (Awc) in liters ( op grond van 280standaardprogramma’s.
Het daadwerkelijke waterverbruik hangt af van het model en de manier van het gebruik van het apparaat. 2660
Droog-efficientieklasse van G (laagste efficiëntie) tot A (hoogste efficiëntie) A
Geluidsniveau in decibel 44
Inbouwapparaat ja
Nishoogte in cm 89
Uit-en Stand-by stand in Watt 0.1 / 0.1
Aanduiding van standaarprogramma‘s ECO 50
Programmaduur van een standaardprogramma in minuten. 210
Nog geen reviews over gevonden (vrij nieuwe apparaat).