Aankoopadvies vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Onze vaakwasser is er helaas gisteren ook mee gestopt. Nu ben ik mbt de gegevens die gegeven zijn gaan zoeken en ben ik op de volgende 2 vaatwassers gekomen:
Siemens SN69M002NL
Hotpoint ELTF 11M121 C EU

Hotpoint heb ik zelf nog nooit van gehoord maar de reviews zijn erg positief. Daarnaast is hij ook nog bijna 200 euro goedkoper dan de Siemens. Is er een goede rede om niet de Hotpoint aan te schaffen en toch voor de Siemens te gaan?

*afgesplitst van Aankoopadvies vaatwasser. Nieuwe vragen horen in nieuw topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 25-04-2015 17:33 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wikipedia: Hotpoint

Is gezamenlijk eigendom (geweest) van Indesit en General Electric. Nu heb ik met die laatste qua electronica weinig ervaring, maar met Indesit wel. Laat ik het zo zeggen, ik loop er sindsdien met een héél grote boog omheen. Ja, het is goedkoop. En daar is de kwaliteit dan ook naar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou ook zeker niet voor de hotpoint gaan. Misschien is het wel handig dat je vertelt wat je eisen zijn en wat je budget is?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Die hotpoint is 200 euro goedkoper en verbruikt een pak minder... Lijkt mij gevaarlijke combinatie voor toestel waarbij warmte net heel belangrijk is..

Beide toestellen zitten wel in het goedkoopste segment, persoonlijk zou ik dat niet doen voor toestellen die dagelijks draaien maar dat bepaal je natuurlijk zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

wildhagen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:30:
Wikipedia: Hotpoint

Is gezamenlijk eigendom (geweest) van Indesit en General Electric. Nu heb ik met die laatste qua electronica weinig ervaring, maar met Indesit wel. Laat ik het zo zeggen, ik loop er sindsdien met een héél grote boog omheen. Ja, het is goedkoop. En daar is de kwaliteit dan ook naar...
Anderzijds is GE wel een grote speler op het gebied van elektronica en andere grotere spullen. Als je een beetje oplet zie je GE wel overal in terug.

Maar ja, de naam Hotpoint zegt mij niks. Zou liever iets anders kiezen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon een Miele kopen, als het budget er is, krijg je nooit spijt van. Anders Bosch of Siemens. Rest is prut, naar mijn mening en persoonlijke er ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:14

80000

mrox

Vlak voordat mijn vorige appartement in de verkoop ging, ging mijn vaatwasser kapot. Wetende dat iedere koper de keuken eruit zou slopen, heb ik een hotpoint genomen puur vanuit die gedachte om geld te besparen en beperkt gebruik.
Mijn ervaring:
Alles rammelde, maakte veel meer lawaai dan de vorige (zanussi ook al niet de beste). Bij de inbouw kon ik waterpas alleen maar op 3 punten/poten zetten. Apparaat/ijzer boog zodat op de uiterste punt die nooit waterpas waren. Ook aan de bevestigingen kon je zien dat dit niet om kwaliteit draaide.
Het maakte de vaatwas wel schoon overigens, geen klachten daarover.
Heb er ongeveer een jaar ervaring mee gehad.
In het nieuwe huis, een neff (zelfde als bosch, siemens) genomen na de ervaring van hotpoint.
Dus als je niet om kwaliteit maalt is het een prima ding, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat het lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Punten bij de aanschaf van een vaatwasser.

- Stalen binnenwerk, droogt een stuk beter dan een kunststof binnenwerk
- Bestek la wel/niet, net wat je zelf fijn vind
- Geluid wat het apparaat maakt, bij een open keuken wel fijn als ie lekker stil is.

Voor de rest maakt het merk niet zo veel uit, een vaatwasser is maar een simpel apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bosch is hetzelfde als Siemens. Heb nu een Bosch vaatwasser en had Siemens. De Bosch is luxer, minder verbruik. Prima vaatwasser in middensegment. Als jezelf vaatwasser plaatst dan zou je ook voor bv inbouw naar Ikea kunnen gaan. Toch 5 jaar garantie en prima spul voor nette prijs. Mocht deze na 5 jaar stuk zijn, koop je gewoon weer een nieuwe.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Ik zou goed naar het geluidsniveau kijken. Die Siemens produceert 48dB geluid, de Hotpoint 41dB. Geluid klinkt 1x zo hard per 3dB dus dat tikt vorstelijk aan met 8dB.
Los van het geluid ben ik niet zo'n fan van goedkope onbekende merken. Ik ben vroeger veel verhuisd vanwege het werk van mijn pa en van huis uit hebben wij nooit goedkope producten gehad maar altijd de duurdere kwaliteitsmerken. Waar onze familie regelmatig een andere vaatwasser had hebben wij jarenlang hetzelfde apparaat gehad, idem voor koelkast en wasmachine/droger. Of je 1500 euro te rechtvaardigen vindt weet ik niet maar wanneer je elke 3 jaar een nieuwe vaatwasser mag kopen à 400 euro dan zit je in no time op hetzelfde bedrag exclusief de moeite.

Veel mensen ook niet bekend trouwens: die A+++/A++/A+ rating is alleen geldig voor het ECO-programma van je vaatwasser. Wanneer je niet voorspoelt dan krijg je daar de vaat dus nooit mee schoon (trust me, merk maakt dan niks uit). Wat ik begrepen heb ligt er ook een wetsvoorstel van de EU om fosfaathoudende reinigingsmiddelen vanaf 2017 te weren in vaatwassers. In dat geval hoop ik dat beide vaatwasser dan nog steeds even goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb 2 wasmachines van Indesit gehad, en beiden hebben het netjes 5+ jaar uitgehouden (de tweede doet het nog steeds probleemloos, nu 6 jaar geleden gekocht). Met een 1 of 2 persoonshuishouden loont een Miele mi niet. Die hoort, bij 3-5 wasjes per week, 15 jaar mee te gaan. Dus, als je 1-2 wasjes per week doet, zou hij ineens 30-60 jaar moeten mee gaan? Buiten dat ik dat niet geloof, moet je dat ook niet willen.

Op beide apparaatklassen krijg je 1, 2, hooguit 3 jaar garantie, daarna moet je het maar uitzoeken. Ja, er bestaat de kans dat hij er na 2 jaar mee uitscheidt, maar als een Miele 8 of zelfs 15 jaar mee gaat, en een Indesit 6, dan weet ik wel welke goedkoper is, ook in verbruik. En de kans dat een Indesit ieder 2 jaar stuk gaat, acht ik nihil.

Onze vaatwasser van Bosch is er een week geleden mee uitgescheden, Bosch gebeld, "hoe oud is deze?" "Deze is in 1994 uit de fabriek gerold". "Hij is stuk", "ow, zal ik een monteur langssturen?" "Nou, voor een vaatwasser van 20 jaar oud lijkt me dat wat overdreven, nietwaar?" "Owja, *giebel* dat is wel heel oud he?".

Ik heb het altijd al raar gevonden dat garantie gaat op levensduur, niet op gebruik. Een wasmachine die 10x keer week draait, gaat veel sneller stuk dan een die 2 keer per week draait, en toch zit op beiden evenveel garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 26-04-2015 12:09 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 12:48
Maar een Indesit of wat voor een merk dan ook die je vaat niet netjes schoonmaakt werkt uiteindelijk op je zenuwen.
Ik heb al 20 jaar dezelfde Miele stofzuiger en het ding zuigt nog zoals op dag 1. Vorig jaar een Miele wasmachine gekocht en mijn overhemden blijven gelukkig nu wel heel én witte shirts blijven gewoon wit!

Plus je draagt bij aan een beter milieu door niet steeds om de 5-6 jaar een nieuw apparaat te kopen..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier al meer dan 4 jaar een IKEA vaatwasser. Ding kostte niet veel, doet z'n werk meerdere keren per week netjes. En mocht die stuk gaan dan valt er veel zelf te fixen. Lukt dat niet dan is er geen man overboord: voor het geld wat ik anders voor één machine betaal die misschien heb ik nu 2 IKEA machines. Prima spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het grootste probleem, behalve kortere levensduur, is doorgaans geluid. Ik heb een aantal goedkopere vaatwassers mogen aanhoren bij kennissen en mijn conclusie was vrij snel "dat nooit". Vooral bij een open keuken en/of kleiner wonen is dat echt een verschil. Zelfs als je van plan bent 'm 's nachts te laten draaien (wat niet altijd even practisch is).

Bij die dingen zou ik liever wat meer uitgeven om bij de geijkte middenmoters uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:06
Ik zou de Hotpoint niet aandurven. Siemens is op zich niet slecht. Hier draait de vaatwasser regelmatig meerdere keren per dag. Vandaar dat we ook een Miele wilden. Als je dicht bij de Duitse grens woont zou je ook in Duitsland kunnen kopen. Veel Miele produkten zijn daar stukken goedkoper. Duitse Geschirrspüler bevalt prima. Een keer wat mee kleins mee gehad, Duitse Miele-monteur kwam binnen no-time langs en heeft alles keurig gratis gefixed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ardana schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:04:

Ik heb het altijd al raar gevonden dat garantie gaat op levensduur, niet op gebruik. Een wasmachine die 10x keer week draait, gaat veel sneller stuk dan een die 2 keer per week draait, en toch zit op beiden evenveel garantie.
Dat is ook raar. Maar het is controleerbaar: iemand kan wel zeggen dat zij gezin uit 3 personen bestaat en de vaatwasser daarom maar 1x per week aanstaat, maar klopt dat ook?
Saab schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:05:

Plus je draagt bij aan een beter milieu door niet steeds om de 5-6 jaar een nieuw apparaat te kopen..
Wat nu A+++ is, kan over 5 jaar gereduceerd zijn tot A of A+.
Natuurlijk betekent weggoien van apparaten milieuvervuiling, maar (te) hoog verbruik is natuurlijk ook niet bepaald bevorderlijk. En ook niet voor je portemonnee :)

OT:
Hotpoint is onbekend, Siemens niet. Persoonlijk zou ik voor de Siemens gaan: goedkoop blijkt toch vaak duurkoop...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe Siemens vaatwasser, en buiten dat alles er prima schoon uit komt maakt dat ding echt een ^$%%$ herrie, ik zou dus voor de Hotpoint gaan omdat hij veel stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Los van of je voor de A merken wil gaan, of juist niet, _ik_ zou zeker rekening houden met het verbruik.
Zowel van hoeveelheid water als energie. Want daar heb je tenslotte dagelijks mee te maken.
Geluid wat het ding maakt is inderdaad in een open keuken ook iets om rekening mee te houden.

Zou voor de grap wel eens de TCO willen zien van een 20 jaar oude A merk vaatwasser tegen bijvoorbeeld een zeg 5 jaar oude IKEA. Denk dat je schrikt. En de A merk machine je zwaar tegen gaat vallen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Heb hier een whirlpool staan. Gek dat dit merk mist in de discussie. Prijsbewust, werkt uitstekend, en produceert slechts 42 db, voor een vaatwasser fluisterstil!

Edit: ik weet dat Coolblue goede service levert, maar ze zijn wel duur. Wellicht ook ergens anders kijken?

[ Voor 25% gewijzigd door Brammos85 op 26-04-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Ik heb zelf een Neff gekozen. Net ff wat beter dan de budgetseries van Whirlpool/Indesite/Hotpoint.

Neff en Bosch is voor mijn gevoel een stukje hogere kwaliteit. Heeft ook wat gadgets als resttijdprojectie op de vloer.

Maar idd, geluid was voor mij ook een criteria. Degene die ik gekozen heb zit op 45dB.

In mijn geval heb ik 'm in Duitsland gehaald. De prijzen van witgoed van (bv) Neff schelen dermate veel dat ik de gok wel neem mbt garantie. Als je bij de grens woont is die keuze nog makkelijker.
Koelkast en vriezer scheelde beide de helft met de prijs in NL (Advies 929, webshops vanaf 752, ik betaalde 399).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier een Whirlpool, nu iets meer dan 3 jaar in gebruik.
De onderste sproeiarm is een maand geleden gaan lekken op de plek waar de delen verlijmd zijn. Hierdoor creëerde het een golfslagbad en is hij gaan lekken bij de deur. Ook het onderste deurrubber is vervangen, die zag er wat minder uit, maar veroorzaakte niet de lekkage. Kom er maar eens achter...

Verder prima machine tot nu toe. Mocht hij het binnenkort opgeven, zou ik toch voor een stille Siemens gaan denk ik.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brammos85 schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:54:
Heb hier een whirlpool staan. Gek dat dit merk mist in de discussie. Prijsbewust, werkt uitstekend, en produceert slechts 42 db, voor een vaatwasser fluisterstil!
Whirlpool is meestal een middenmotor. Haalt het uiteraard niet bij een Miele/Bosch/Siemens/AEG (maar die zijn dan ook een stuk duurder), maar zijn toch wel weer een stap beter dan de echte budget-merken als Etna, Indesit, Candy, Hotpoint, Beko, Edy etc.

Voor zijn geld is Whirlpool meestal best wel goed te doen in mijn ervaring qua electronica. Een beetje hetzelfde geld voor merken als Pelgrim, Zanussi, Samsung en Bauknecht etc, ook geen absolute topper of budgetspul, maar een prima middenmotor over het algemeen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

wildhagen schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:26:
[...]

Whirlpool is meestal een middenmotor. Haalt het uiteraard niet bij een Miele/Bosch/Siemens/AEG (maar die zijn dan ook een stuk duurder), maar zijn toch wel weer een stap beter dan de echte budget-merken als Etna, Indesit, Candy, Hotpoint, Beko, Edy etc.

Voor zijn geld is Whirlpool meestal best wel goed te doen in mijn ervaring qua electronica. Een beetje hetzelfde geld voor merken als Pelgrim, Zanussi, Samsung en Bauknecht etc, ook geen absolute topper of budgetspul, maar een prima middenmotor over het algemeen.
Tsja, en ik vind Whirlpool meer een merk die in hetzelfde rijtje past als Candy, Indeshit, Edy etc

Etna is nagenoeg hetzelfde als Pelgrim en Atag. Niks mis mee, redelijk spul. Bauknecht/Ignis is Whirlpool, Zanussi valt weer onder Electrolux waar ook AEG onder valt en Samsung is gewoon Samsung; veel bling en onnozele gadgets.

Al met al is het persoonlijke voorkeur. Een Miele kan ook stuk gaan.

Ikea schijnt ook prima te zijn, zijn gewoon Electroluxmachines maar dan met een Ikea rebrand en dito maatvoering

Overigens ben ik meer een Siemens-fan daar ik hun apparaten mooier vormgegeven vind. Bosch is nagenoeg identiek maar hun frontjes vind ik persoonlijk erg lelijk.
Rev! schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:41:
Ik heb net een nieuwe Siemens vaatwasser, en buiten dat alles er prima schoon uit komt maakt dat ding echt een ^$%%$ herrie, ik zou dus voor de Hotpoint gaan omdat hij veel stiller is.
Misschien moet je de volgende keer toch een stiller model uitkiezen ;) , onze Siemens met 42dB die in een open keuken staat hoor je amper.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 27-04-2015 08:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Wat ik eigenlijk wil voorkomen is dat ik mij blind ga staren op een bepaald merk. De reviews van de Hotpoint zijn echt heel erg positief. Hij is 200 euro goedkoper, stiller, energiezuiniger, verbruikt minder en doet zijn taak goed (als ik de reviews mag geloven).
We draaien hem vol om de 2 a 3 dagen en zijn met 2 pers. Hij zal dus max 4x draaien per week. De huidige vaatwasser zetten we op het warmste programma (65graden).

Naast wat generieke eisen heb ik geen specifieke eisen. Paar dingen die belangrijk zijn:
- De prijs. Koop liever een goede vaatwasser die wat duurder is dan een slechte die goedkoop is. Echter vind ik het ook niet nodig om 700+ euro hier aan uit te geven
- Schoon en droog: De vaat moet schoon en droog zijn als hij er uit komt. Hoor toch bij veel apparaten de klacht dat het niet droog is of dat programma X niet schoon wast.
- Geluid: Niet zo heel erg belangrijk. We hebben wel een open keuken maar zijn meestal toch niet in de buurt. We zeggen hem wel eens 's avonds aan dus we moeten niet uit bed trillen :)
Energie/Verbruik: Zelf heb ik gekozen voor minimaal een A++ omdat je toch wel een beetje aan het milieu wilt denken en daarnaast scheelt het vaak ook energie/water
- Het moet zoiezo een vaatwasser zijn met een inwendig bedieningspaneel en inbouw

Aan bovenstaande voldoen de Siemens en Hotpoint wel volgens mij waarbij dus de Hotpoint onbekend is maar wel goedkoper, stiller en goede reviews heeft. De Siemens zou voor zichzelf spreken door kwaliteit te leveren maar dan wel tegen een meerprijs en meer geluid/minder zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou de keuze baseren op indeling. Ik heb het idee dat ze sterk ontworpen worden om maar te kunnen adverteren met "14 couverts", en dan uitgaande van kop-en-schotel. Dat geeft mij een bejaarden-idee...
In de praktijk vul ik hem met borden, pannen en glazen. Voor die glazen ontbreken nu pinnen om ze op te zetten, met als gevolg dat ze vaak omvallen en breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:19
Thuis staat ondertussen al meer dan zes jaar een AEG. De voornaamste reden om deze te kiezen was geluidsproductie, omdat hij in een open keuken staat. Ik heb ook naar Miele en Bosch gekeken, de goedkope merken heb ik wel bewust links laten liggen. AEG lag daar que prijs mooi tussenin en hij doet het tot nu toe goed.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
RemcoDelft schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:49:
Ik zou de keuze baseren op indeling. Ik heb het idee dat ze sterk ontworpen worden om maar te kunnen adverteren met "14 couverts", en dan uitgaande van kop-en-schotel. Dat geeft mij een bejaarden-idee...
In de praktijk vul ik hem met borden, pannen en glazen. Voor die glazen ontbreken nu pinnen om ze op te zetten, met als gevolg dat ze vaak omvallen en breken.
Vreemd, wij hebben nog nooit iets kapot kunnen krijgen in de vaatwasser. Lijkt me een kwestie van correct indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Wom

Hebben alle apparatuur hier vorig jaar van AEG aangeschaft. Enige nadeel is dat de vaat niet kurkdroog er uit komt. Doet wel stil zijn werk. Indeling is op zich makkelijk te noemen en zelfs op de ECO-stand wordt de vaat schoon.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Nou dan haal je de hotpoint toch? Die 200 euro goedkoper kun je later weer investeren in een nieuwe als je toch iets beters wilt. En Siemens is ook niet heilig hoor.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

thewizard2006 schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:39:

- Schoon en droog: De vaat moet schoon en droog zijn als hij er uit komt. Hoor toch bij veel apparaten de klacht dat het niet droog is of dat programma X niet schoon wast.
- Geluid: Niet zo heel erg belangrijk. We hebben wel een open keuken maar zijn meestal toch niet in de buurt. We zeggen hem wel eens 's avonds aan dus we moeten niet uit bed trillen :)
Energie/Verbruik: Zelf heb ik gekozen voor minimaal een A++ omdat je toch wel een beetje aan het milieu wilt denken en daarnaast scheelt het vaak ook energie/water
Lees mijn eerdere opmerking over A+++/A++ nog eens door. Gezien jouw schoon & droog betoog, gaat die 'milieu' vlieger dus niet meer op. Ondanks het A++ stickertje. Schoon zit er bij vieze vaat niet in met de ECO-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Typhone schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:40:
[...]

Lees mijn eerdere opmerking over A+++/A++ nog eens door. Gezien jouw schoon & droog betoog, gaat die 'milieu' vlieger dus niet meer op. Ondanks het A++ stickertje. Schoon zit er bij vieze vaat niet in met de ECO-stand.
Ik had hem al gelezen en bedankt voor de toevoeging. Echter, hoe kan je dan weten wat het "echte" verbruik is. Hoe ik het zie is het dan het volgende. Alle fabrikanten gebruiken dit trucje. Als ze het allemaal gebruiken is het nog steeds een globale graadmeter hoe zuinig/milieubewust een machine is. Daardoor zal een A++ nog steeds 10% zuiniger zijn dan een A+ op de programma's anders dan Eco. Wellicht wat kort door de bocht maar je moet ergens beginnen. Als je ander advies hebt mbt het bepalen van deze waardes dan hoor ik dat graag uiteraard.

Ben nog even verder gaan kijken mbt vergelijken en via kieskeurig kom ik uit op de volgende 2
Siemens SN69M003NL
Bosch SMV90M30NL

De Siemens lijkt een nieuwere uitvoering te zijn van degene die ik eerst had gevonden. De Bosch komt er goed uit met veel positieve reviews. De prijs is identiek en ze wijken ook niet echt af qua specs.
Nu hadden wij al een Siemens die het dus sinds 2003 goed heeft gedaan. Dus dat vertrouwen is er wel dat hij niet na 4 jaar stuk gaat. Van Bosch lees ik ook allemaal verhalen van 12jaar+ leeftijden. Het is dus wellicht niet een heel slecht idee om iets meer uit te geven voor een wellicht degelijker product.

[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 28-04-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:51

paQ

Het is ook wat Ardana al schreef. Je hebt niet zoveel aan reviews die stellen dat ie maar 4 jaar of zelfs 13 jaar meeging. Het aantal cycli weegt veel zwaarder.
Bij ons draait het ding vaak zat 2x op een dag, gemiddeld een keer of 10 per week. 2500 wasbeurten in 5 jaar dus. Dingetjes die aan vaatwassers stuk gaan zijn de afvoerpomp, vermaler en verwarming. Zijn die bij Miele beter? ongetwijfeld, is me een vaatwasser daarom 1700 euro waard? hell no!
Ik heb nu een superstille Hotpoint vaatwasser voor 370 euro in huis, geheel rvs, ook het bedieningspaneel. (met een awesome indeling trouwens) Als die het 5 jaartjes uithoudt, ben ik tevreden :)

Hij vervangt trouwens een Fagor (soort van failliet) en dat was ook niet echt een succes. Daar is veel aan kapot gegaan en veel storingen in 5 jaar tijd.

Ik heb 6 jaar geleden ook nieuwe BOSCH wasautomaat en droger gekocht, en daar is werkelijk al vanalles aan geweest. De buren hebben toevallig exact dezelfde combinatie, en daar is ook echt al vanalles aan geweest. Merk is niet heilig, echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 28-04-2015 15:17 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
vhal schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:44:
[...]

[...]

Misschien moet je de volgende keer toch een stiller model uitkiezen ;) , onze Siemens met 42dB die in een open keuken staat hoor je amper.
Dat klopt, hij moest mijn 14 jaar oude Bosch vervangen die een prima geluids niveau had, mocht van mij simpel omdat ik al die extra functies toch niet gebruikt, alleen nooit gedacht dat hij meer lawaai zou maken. Enige verschil is dat het nu een inbouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

thewizard2006 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:23:
[...]

*knip om de leesbaarheid te vergroten*
Ik heb geen idee hoe de A+++ verder te meten is. Mijn gevoel zegt precies hetzelfe als dat van jou namelijk dat A+++ ook op andere programma's (denk ik) zuiniger is dan A+ modellen.
Twee maanden terug hebben wij voor de keuze gestaan van een vaatwasser. Bosch stond bij mij bovenaan maar toen ik hoorde dat het model EOL ging hebben we gekozen voor een Siemens met Zeolith (volledig integreerbaar).

Omdat we het apparaat nog niet hebben kan ik je nog niet vertellen hoe hij werkt. Ik kom van handwas af trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Twijfel nu nog tussen de Siemens SN69M003NL en de Siemens SN69M002NL. Toch besloten om voor een Siemens te gaan omdat we die nu ook hebben en daar tevreden over zijn. De reviews voor Siemens zijn ook vaak positief.

Iemand bekend met de type aanduidingen? Wat ik zo kan zien is het volgende verschil
Siemens SN69M003NL 50 euro duurder - 599 ipv 549
Siemens SN69M003NL 2DB stiller - 46DB ipv 48DB
Siemens SN69M003NL A++ ipv A+

Het voordeel van de Siemens SN69M002NL is wel dat ik hem bij Coolblue kan bestellen waar de installatiekosten 69euro zijn ipv 99euro bij de leveranciers van de Siemens SN69M003NL. Scheelt uiteindelijk dus 100 euro. Uiteraard betaal ik liever iets meer als het ook echt een voordeel oplevert maar nu zie ik die niet echt. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vergeet zaken als shopkorting.nl trouwens ook niet, dan kun je nog een percentage (bij dingen als vaatwassers vaak maar 1,5%, maar toch...) van het aankoopbedrag terugkrijgen, als de webshop waar je besteld is aangesloten bij zo'n cashback programma.

En om de vaatwasser lekker fris te houden (je wilt echt niet weten wat voor bagger je uit de filters e.d. haalt soms :X ) is dit een goede en ook nog eens goedkope methode:
ThinkPadd in "Aankoopadvies vaatwasser"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
paQ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:08:
Het is ook wat Ardana al schreef. Je hebt niet zoveel aan reviews die stellen dat ie maar 4 jaar of zelfs 13 jaar meeging. Het aantal cycli weegt veel zwaarder.
Bij ons draait het ding vaak zat 2x op een dag, gemiddeld een keer of 10 per week. 2500 wasbeurten in 5 jaar dus. Dingetjes die aan vaatwassers stuk gaan zijn de afvoerpomp, vermaler en verwarming. Zijn die bij Miele beter? ongetwijfeld, is me een vaatwasser daarom 1700 euro waard? hell no!
Ik heb nu een superstille Hotpoint vaatwasser voor 370 euro in huis, geheel rvs, ook het bedieningspaneel. (met een awesome indeling trouwens) Als die het 5 jaartjes uithoudt, ben ik tevreden :)
Bij mij heeft mijn destijds goed geteste, luxe en superstille Hotpoint het nog geen 5 jaar volgehouden. Daarna op zoek gegaan naar een nieuwe waarbij ik ongeveer vergelijkbare modellen op het oog had als TS. Kwam er alleen achter dat dergelijke budget Bosch, Siemens en AEG modellen bij de fysieke winkels nergens op voorraad waren. Op weg naar huis om hem online te bestellen reed ik bij toeval langs een mij onbekende winkel en daar een Miele gekocht.
Scheelde niet heel veel met de modellen die ik oorspronkelijk op het oog had (was dan ook geen Miele van 1799 maar van 749 euro) en kon ik direct meenemen of zou uurtje later gratis bezorgd kunnen worden. Nu dus een instapmodelletje van Miele staan.
Minder mogelijkheden, maar wel RVS kuip. Op papier luidruchtiger dan de Hotpoint, maar in de praktijk niets van gemerkt. Dat ik nu geen 13 programma's meer heb maakt me ook niet uit, 2 programma's is voldoende voor mij. Normaal of eco, al naar gelang de beschikbare tijd. Resultaat van eco is prima.

Inbouwen overigens zelf gedaan, met duidelijke gebruiksaanwijzing en schroef/boorsjabloon voor deurpaneel was dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thewizard2006 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:41:

Iemand bekend met de type aanduidingen? Wat ik zo kan zien is het volgende verschil
Siemens SN69M003NL 50 euro duurder - 599 ipv 549
Siemens SN69M003NL 2DB stiller - 46DB ipv 48DB
Siemens SN69M003NL A++ ipv A+
- SN69M003NL heeft 5 programma's, de SN69M002NL heeft er 4
- SN69M003NL gebruikt 0.92 kWh per beurt, de SN69M002NL 1.03 kWh
- SN69M003NL heeft een kinderbeveiliging, de SN69M002NL niet

(Bron: kieskeurig.nl)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Recentelijk ging de Whirlpool vaatwasser in ons nieuwe huis stuk. Ik blij want toen had ik eingelijk een reden om hem te vervangen door een Siemens (SN69M003NL). De Bosch/Siemens vaatwassers zijn qua indeling echt superieur aan andere merken (samen met Miele) en ik merk ook duidelijk verschil in de schoon & droogheid van de vaat t.o.v. de oude Whirlpool.

Het verschil tussen de tientallen Siemems modellen is soms wel moeilijk te zien. Die kinderbeveiliging op de 003 is een beugeltje dat je er tijdens het inbouwen op moet schroeven (niet iets wat je over 2 jaar even snel activeert ofzo). Dat extra programma is het Auto 45-75 programma, wat op zich leuk klinkt maar weinig toevoegt boven het standaard Eco 50 programma. Sterker nog, als je vastzittend vuil hebt blijft het Auto programma lekker op 45 graden draaien omdat hij weinig vuil in het afwaswater zit. Dus dan wordt je vaat niet schoon :)

Ik heb ook nog even gekeken naar de SN69M037NL maar vond die de meerprijs niet waard. Bij BCC is de 003NL trouwens momenteel 599 inclusief gratis installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 29-04-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-04 15:25
Ruim een jaar geleden een Bosch (verhoogd model) aangeschaft, en dat bevalt erg goed:
- Met bestekla -> superhandig als de keuken bestekla zich vlak bij de afwasautomaat bevind, anders zou ik een mandje nemen
- Eco programma duurt erg lang (3 uur) maar maakt wel alles schoon
- Heel veel aanpassingsmogelijkheden: schuifladen in hoogte, rekjes opklapbaar etc.
- Er is ook goed over de indeling nagedacht, dat merk je pas echt goed als je ergens in een andere keuken een vaatwasser inruimt waar een goedkoper merk is aangeschaft als Whirlpool, Indesit of Zanussi: alles rammelt, past net niet enz.

Als je het geld hebt, bezuinig dan niet op kwaliteit; Thuis ruim ik zonder ergernissen de vaatwasser in, terwijl dat toch vaak een minder leuk klusje is.

[ Voor 41% gewijzigd door AutCha op 29-04-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Bigs schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:55:
Ik heb ook nog even gekeken naar de SN69M037NL maar vond die de meerprijs niet waard. Bij BCC is de 003NL trouwens momenteel 599 inclusief gratis installatie.
Ik heb zojuist de SN69M003NL gehaald bij de BCC. Door de gratis installatie ook nog de goedkoopste optie. Bedankt voor de tip. Helaas niet op voorraad dus dat wordt nog even handwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:20

AMDFreak

Intel is zo..

Bij mijn vader staat er al 14 jaar een Miele vaatwasser dagelijks zijn werk te doen.. En die werkt nog steeds prima.
Zelf heb ik 5 jaar lang een vaatwasser gehad van Whirpool, waarbij na +/- 4.5 jaar de afvoerslag gescheurt was (kan een montage fout van mijn geweest zijn, dat de slang te strak tegen de muur aan zat).

Ik zou wel voor de wat grotere merken gaan, ivm onderdelen die je wellicht in de toekomst makkelijker kan vervangen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Bij Whirlpool heb ik net na 2 jaar problemen gekregen, moest ik nog moeite gaan doen om de reparatie niet zelf te betalen, want zou niet onder garantie meer vallen.
Nooit meer een apparaat van dat merk.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
FreakNL schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:24:
Gewoon een Miele kopen, als het budget er is, krijg je nooit spijt van. Anders Bosch of Siemens. Rest is prut, naar mijn mening en persoonlijke er ervaringen
^ this.

Wij hadden voorheen een oudere Bosch, en die beviel prima, totdat hij helaas kapot ging. Hele apparaat gesloopt op zoek naar de oplossing maar niet gevonden, waarschijnlijk electronica stuk. Dit speelde een paar jaar geleden.

Vervolgens op zoek gegaan naar een nieuwe vaatwasser. We kwamen uit bij een AEG die in de aanbieding was. Besteld, laten bezorgen, aangesloten... en het ding viel tegen. In de Bosch konden we, ondanks de gelijke buitenmaat, veel meer kwijt dan in de AEG. Bovendien bleef er in de AEG telkens wel een of meer bordjes of kommetjes vies, tenzij je alles echt helemaal los van elkaar uitstalde maar dan ging er echt weinig in. Terwijl je in de Bosch alles driedubbel over elkaar heen kon stapelen, het maakte niet uit, bijna nooit bleef er iets vies.

Na twee weken waren we flauw van deze ergernis, en hebben we de hagelnieuwe AEG maar op marktplaats geknald, en 50 euro verlies gepakt.

Vervolgens hebben we via marktplaats een twee jaar oude Miele gekocht, die kostte hetzelfde als de AEG nieuw kostte, we hebben die Miele echt voor een heel nette prijs kunnen kopen omdat het eigenlijk een inbouwmodel was, de vorige eigenaar had een nieuwe keuken en daar paste hij tot hun spijt niet meer in. Zelf zochten we eigenlijk een vrijstaande vaatwasser, maar we hebben het inbouwmodel dus gekocht en daar zelf een nieuw stuk aanrechtblad overheen gemonteerd, leverde meteen wat extra aflegruimte op :*)

Geen seconde spijt van gehad, eindelijk weer een vaatwasser die je fatsoenlijk vol kan stouwen en waarin alles netjes schoon wordt.

Moraal van het verhaal, koop liever meteen iets goeds ipv een goedkoop compromis, want dat is en blijft een compromis.

Miele, Bosch/Siemens.. dat zijn gewoon de goeie merken. Mijn ouders hebben hun Bosch al meer dan 20 jaar staan, wordt dagelijks gebruikt en is in al die tijd slechts 1 keer kapot gegaan en (zelf) gerepareerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenfiddich op 29-04-2015 14:41 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:08
Ik heb, na jarenlang tot volle tevredenheid gebruikt te hebben gemaakt van een AEG vaatwasser, de zoektocht gestart naar een nieuwe omdat de AEG me na > 10 jaar toch in de steek heeft gelaten ;)

Nu heb ik de volgende 2 machines uitgezocht en wat Beko, Indesit en andere merken doorgestreept.

Wie heeft er ervaring met onderstaande merken / types en kan me de laatste zet geven. Mijn voorkeur gaat uit naar 1), ook omdat er over de Bosch vrijwel niets te vinden valt. Het is echter alweer een wat ouder model. Aan de andere kant, als deze al jaren wordt geproduceerd zal het ook wel een goed model zijn :D toch? Wie helpt me de knoop door te hakken?

1)
http://www.kieskeurig.nl/...-sn64m030eu/specificaties (469,00)

December 2010
13 maatcouverts
4 Programma's: Intensief 70°C, Auto 45-65°C, Eco 50°C en Snel -
2 Speciale functies: VarioSpeed: tot 50% tijdbesparing,
Halve belading - DoseerAssistent - AquaSensor, Beladingssensor - Automatische herkenning van het reinigingsmiddel - Warmtewisselaar -
Glasbeschermingssysteem Design: - Kleur van display: rood - Blauw InfoLight Comfort /
Zekerheid: - VarioFlex-korven - Variabele bestekkorf in onderste korf - Zilverkleurige korf met handgreep -
In hoogte verstelbare bovenkorf met rackMatic (3 standen) - Neerklapbare bordenhouders bovenkorf (2x) - Neerklapbare bordenhouders onderkorf (2x) -
Bestekrek in bovenste korf - Kopjeshouder in bovenkorf (2x) -
Elektronische voorprogrammering 1-24 uur - Digitale resttijdindicatie - Akoestisch signaal programma-einde -
EasyLock deursluiting - Kinderbeveiliging: deurvergrendeling -
AquaStop met garantie
Geluidsniveau: 46 dB (re 1 pW) - Energielabel: A, A, A - Verbruik Eco 50°C: 10 l water / 0.93 kWh -
Aansluitwaarde: 2000-2400 W

Reviews: vrijwel iedereen heeft het over een (fluister)stille machine, droogt goed en wast goed.

2)
http://www.kieskeurig.nl/...-smv63n20eu/specificaties (479,00)

April 2015
Programma's (vaatwasser): Delicaat, Eco, Intensief, Snel, Voorwas
Vaatwasserfuncties: Resttijd indicator, Spoelmiddel indicator, Uitgestelde start, Zout indicator
9,5 liter / 0,92 KwH
Elektrische waterstop
13 couverts
44dB
Energieklasse (EU) A++
Aantal couverts 13
Jaarlijks energieverbruik (AEc)in Kwh (op grond van 280 standaardprogramma’s gevuld met koud water, en het verbruik van een programma met een laag
energieverbruik. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt af van het model en de manier van het gebruik van 262
Jaarlijks waterverbruik (Awc) in liters ( op grond van 280standaardprogramma’s.
Het daadwerkelijke waterverbruik hangt af van het model en de manier van het gebruik van het apparaat. 2660
Droog-efficientieklasse van G (laagste efficiëntie) tot A (hoogste efficiëntie) A
Geluidsniveau in decibel 44
Inbouwapparaat ja
Nishoogte in cm 89
Uit-en Stand-by stand in Watt 0.1 / 0.1
Aanduiding van standaarprogramma‘s ECO 50
Programmaduur van een standaardprogramma in minuten. 210

Nog geen reviews over gevonden (vrij nieuwe apparaat).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bosch == Siemens (en vice versa). Komen waarschijnlijk allebei uit dezelfde fabriek.
Zie ook:
BSH Hausgeräte GmbH, (or BSH Home Appliances) is the largest manufacturer of home appliances in Europe and one of the leading companies in the sector worldwide. The group stemmed from a joint venture set up in 1967 between Robert Bosch GmbH (Stuttgart) and Siemens AG (Munich)
Bron: Wikipedia: BSH Hausgeräte

Zo heeft m'n vader laatst een Bosch inductiekookplaat gemonteerd, deze was kapot (printplaat van de besturing). Omdat de plaat nog dusdanig nieuw was dat er nog geen onderdelen beschikbaar waren (raar verhaal maarja), is deze onder garantie vervangen door een Siemens inductiekookplaat, die er bijna 1:1 hetzelfde uit ziet.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Misschien loont het om het nog even vol te houden zonder. Eind januari zijn er misschien de BTW weg ermee dagen bij de MediaMarkt. Andere ketens zoals BCC volgen die ook.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 13-01-2016 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Laatst online: 22:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Mijn ervaring met siemens is dat ik er tijdens het lezen van de handleiding bij het inbouwen achter kwam dat er ook een model is dat 5 cm hoger is, wat zich vertaald in 5 cm meer binnenhoogte. Achteraf had die bij mij prima gepast, omdat de pootjes nu maximaal uitgedraaid zijn.

Het loont dus de moeite om dat vantevoren uit te zoeken....

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 22:41
ThinkPadd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:42:
Bosch == Siemens (en vice versa). Komen waarschijnlijk allebei uit dezelfde fabriek.
Sterker nog, Bosch heeft de witgoed deel van Siemens overgekocht. Maar ze blijven beiden namen voeren. ;)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wij hebben een Beko gehad van 350€, en nu een Bosch van 750€.

De Beko was stiller, was net zo schoon en de vaat was droger dan de huidige Bosch...

Stomme was dat de beko niet eens kapot was, maar de bosch was van mijn schoonmoeder die hem net gekocht had en daarna ging verhuizen en hem niet meer nodig had. En wij dachten dat de Bosch betere zou zijn..

[Edit] het maakt dus per saldo geen reet uit, je kan pech hebben of mazzel, en in beide gevallen zou ik liever de goedkope gekocht hebben.... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Flagg op 13-01-2016 19:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wij hebben een Samsung, ze maken prima koelkasten, wasmachines, drogers en ovens, maar ik zou er geen vaatwasser van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Megamind schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:22:
Wij hebben een Samsung, ze maken prima koelkasten, wasmachines, drogers en ovens, maar ik zou er geen vaatwasser van kopen.
Want? Op deze manier is je post nogal nutteloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
ThinkPadd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:50:
[...]

Want? Op deze manier is je post nogal nutteloos :+
Het wassen gaat nog wel maar drogen is een ramp :P Alles is helemaal nat als het eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik had 3,5 jaar geleden een proline afwasmachine gekocht bij de BCC was een showmodel. 300,- voor betaald incl. 7 jaar garantie.
Dus wanneer de 7 jaar voorbij zijn en hij gaat dan kapot, gaat hij zo met de ijzerboer mee.
Voor deze had ik een SMEG, deze hield het nog geen 3 jaar vol en toen was het verwarmingselement al kapot.
Ik gebruik de vaatwasser elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
hardtarget schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:23:
Ik had 3,5 jaar geleden een proline afwasmachine gekocht bij de BCC was een showmodel. 300,- voor betaald incl. 7 jaar garantie.
Dus wanneer de 7 jaar voorbij zijn en hij gaat dan kapot, gaat hij zo met de ijzerboer mee.
Voor deze had ik een SMEG, deze hield het nog geen 3 jaar vol en toen was het verwarmingselement al kapot.
Ik gebruik de vaatwasser elke dag
Die 7 jaar garantie(2+5 dus eigenlijk 5 jaar :P)) heeft me vorige week een rekening van 600 bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
zeef schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Die 7 jaar garantie(2+5 dus eigenlijk 5 jaar :P)) heeft me vorige week een rekening van 600 bespaard.
Ja, helemaal met dat goedkope ding wat ik nu heb.
Dat verwarmingselement van die SMEG kostte al 135 euro. Ik heb dat mooi niet gedaan. Voor die 300 euro wat ik nu betaald heb, heb ik een mooi apparaat dat en goed wast, droogt, zuinig is en ook nog eens lange garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Siemens SN69M002NL

Nu is de deur van mijn keukenkastje 750mm hoog. De hoogte van vloer tot aan keukenblad is 870cm.

Een standaardmodel past dus niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.checkbuy.nl/I26837/320x240/siemens-sn69m002nl.jpg

Althans; de hoogte (nis) gaat net maar het deurtje past er dan niet op?

De Siemens SX69E003NL bijvoorbeeld is een extra hoog model;

Afbeeldingslocatie: http://www.keukeninbouwapparaat.nl/images/productimages/big/sx69e003nl%20maatschets.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 17-01-2016 20:46 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Siemens heeft ook hogere modellen met 5cm meer binnenruimte, die passen wel bij de maten die je opgeeft. Typenummers van die modellen beginnen met 'SX'. Je zou het model dat je nu gekozen hebt wel kunnen plaatsen, je kunt de vaatwasser dan echter niet met de bovenkant vast onder je blad zetten omdat de deur dan niet volledig open kan.

En naar aanleiding van je edit: ja, die past beter, en die 5cm extra is prettig (ik hen onze vaatwasser een paar maanden geleden vervangen door een hoog model van Siemens).

[ Voor 20% gewijzigd door Jarod op 17-01-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Je krijgt nu 150 euro cashback op de budget-lijn van Miele. Zijn nu goedkoper dan Bosch en Siemens. Zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

D-TECH schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:00:
Je krijgt nu 150 euro cashback op de budget-lijn van Miele. Zijn nu goedkoper dan Bosch en Siemens. Zeker het overwegen waard.
http://www.miele.nl/c/promotion-diswasher-3906.htm

Ik zie hier maar 3 volledig geïntegreerde modellen, welke dan qua prijs voor mij nog steeds niet aantrekkelijk zijn.
Jarod schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:56:
Siemens heeft ook hogere modellen met 5cm meer binnenruimte, die passen wel bij de maten die je opgeeft. Typenummers van die modellen beginnen met 'SX'. Je zou het model dat je nu gekozen hebt wel kunnen plaatsen, je kunt de vaatwasser dan echter niet met de bovenkant vast onder je blad zetten omdat de deur dan niet volledig open kan.

En naar aanleiding van je edit: ja, die past beter, en die 5cm extra is prettig (ik hen onze vaatwasser een paar maanden geleden vervangen door een hoog model van Siemens).
Bedankt voor je info!

De SX69E003NL is echter wel iets kariger uitgevoerd en heeft bijv. geen RVS trommel.

Deze voldoet wel aan mijn wensen;
Siemens SX69M036NL
http://www.kieskeurig.nl/...iemens-sx69m036nl/prijzen

Helaas meteen een stuk duurder. Belangrijker echter is dat het gaat passen :+

Afbeeldingslocatie: http://media3.siemens-home.com/Line_Drawings/545x545/MCZ_008054_S52M50X0EU_nl-NL.png

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 17-01-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Na 10 jaar heeft mijn Whirlpool het opgegeven. Ik ben toen maar voor de Miele gegaan omdat er een actie liep. Eentje met een besteklade ipv korf.

Je moet ook een beetje geluk hebben denk ik net als met alles. Hopelijk gaat de Miele langer mee dan de Whirlpool.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik kon voor 625,- aan de pricewatch: Siemens SX68M058EU komen dus die heb ik uiteindelijk gekozen :)

Qua prijs kwam 'ie dan iets goedkoper uit als de Siemens SX69M036NL, al zie ik weinig grote verschillen.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 18-01-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen3673
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 09:47
Na 3,5 jaar was de servieskorf van onze dure Siemens vaatwasser verroest.
Dan denk je, dat is toch niet normaal? Maar we moesten gewoon dik betalen voor een nieuwe.
Qua kwaliteit en service zou ik dus geen Siemens meer kiezen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat moet een productiefout/materiaalfout zijn. Ik zou echt stampij maken. :P

Zag dat ik ook 5 jaar geleden in dit topic heb gereageerd, toen hadden we nog een Whirlpool.
Niet lang daarna ging de machine stuk.

Nu al 4+ jaar een Bosch (of Siemens wat je wil) machine met zo'n geprojecteerde timer op de vloer.
Nog geen problemen gehad, geen verroeste korf in ieder geval.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Pagina: 1