G1.Sniper B6 (rev. 1.0) B85 chipset defect of niet?

Pagina: 1
Acties:

• jepperdeprep--
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Goedemiddag iedereen!

Ik heb onlangs een nieuwe PC besteld maar nu hij in elkaar is gezet doet blijkbaar het moederbord het niet. Hij lijkt defect maar ik weet het niet 100% zeker. Ik heb het aan iemand gevraagd die er wat meer verstand van heeft en diegene zegt dat het zou kunnen liggen aan dat ik het moederbord zou moeten flashen vanwege mijn i5-4590 haswell refresh processor. Kan dit kloppen? Dit is mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hne5D/3ca351c695.png

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:44
Zitten alle kabels er goed in? Wat voor BEEPS geeft het moederbord en probeer anders is met 1 geheugenmodule elk ramslot langs te gaan. Doe dit dan ook met het andere module. En over de juiste BIOS kan je vaak kijken bij de betreffende winkel + tegenwoordig zijn alle versies zo'n beetje wel up-to-date.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
BIOS versie is het niet, volgens de gigabyte CPU support list is die processor van jou vanaf 'F2' gesupport - en dat geldt voor ALLE processoren in hun lijst.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:10
jepperdeprep-- schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:20:
Goedemiddag iedereen!

Ik heb onlangs een nieuwe PC besteld maar nu hij in elkaar is gezet doet blijkbaar het moederbord het niet.
Waar uit blijkt dat volgens jou? Denk je veel verschil te merken tussen een kapot moederbord of bijvoorbeeld een kapotte CPU? Daarnaast is het natuurlijk mogelijk dat er met het assembleren iets verkeerd gedaan is. ;)
Ik heb het aan iemand gevraagd die er wat meer verstand van heeft en diegene zegt dat het zou kunnen liggen aan dat ik het moederbord zou moeten flashen vanwege mijn i5-4590 haswell refresh processor. Kan dit kloppen?
Dat lijkt me eerlijk gezegd stug. Deze processor wordt door dat bord ondersteund vanaf BIOS versie F2 (bron). Dat nummer staat echter ook bij letterlijk iedere andere processor in die lijst (ook normale Haswells), dus ik heb zo'n vermoeden dat het bord nooit met een lagere versie is uitgeleverd. Waarschijnlijk zit er op de doos of op het bord ook wel ergens een sticker met het versienummer trouwens, dat zou je nog eens kunnen controleren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jepperdeprep--
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb zelf de PC niet elkaar gezet en ik was er ook niet bij. Een kennis van mij heeft dit gedaan die er een stuk meer vanaf weet. Ik kan dus helaas niet oordelen over wat er precies gebeurde maar ik vertrouw die persoon er wel op dat het moederbord het niet deed. Het enige wat we niet weten is of het defect is of dat de bios geupgrade moet worden. Maar wat jullie mij nu net laten zien lijkt het erop dat het niet aan de bios ligt nee. Ik heb een beetje gegoogled en dan krijg je idd te zien dat een aantal b85 moederborden(waaronder die van mij) een BIOS update nodig hebben voordat ze werken met de processor die ik heb. En er is ook een een F1 versie van de bios van mijn moederbord. Dat was de First Release staat er op de site. Maar het lijkt me sterk dat ze niet alles leveren met standaard versie F2 erop toch? Anders zou iedereen die dit moederbord heeft eerst de bios moeten updaten voordat het werkt met de processor.

Ik kon overigens niet op de doos of op het moederbord zelf vinden welke BIOS versie dit moederbord heeft.