Toon posts:

Return of the Duron II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dacht ik ff een spacer tussen te doen werd ietsjes warmer. Ik het eruit doen alles schoonmaken. Weer arctis erop gedaan verrekt het werkt niet (pc start niet meer). Ik paar dingen gedaan en het werkt. Op een gegeven moment deed die het niet meer. Weet schoon gemaakt en erop nog steeds niet 5 uur later (na alle moed op hebben gegeven) had ik besloten nog een keer schoon te maken en weer arctic erop.

Hej het werk echter op 700mhz (hij is SUPER schoon zelfs onder water;) geweest) ik krijg het niet op default speeds van 800mhz
VAAG weer AMD cpu die fragiel als nogwat is.

Verwijderd

Tja als je een degelijke proc wil kun je beter een celeron nemen! De duron staat erom bekend dat de core nogal makkelijk beschadigt!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Ouch

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Of gewoon ff leren hoe je iets in je kast bouwt. Dan hoef je niet aan een celeron

Oh en een celeron kan idd een hoop hebben -> heb die van mij uit mijn klauwen laten knikkeren en hij deed het nog. Dat soort dingen kun je dus niet met een AMD doen.

Maarja amd'tjes zijn een stuk goedkoper dus vandaar dat ik 2*amd en 1 celeron heb en mocht die celeron het begeven dan komt er een amd voor in de plaats

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 16 juni 2001 22:27 schreef insane het volgende:
Vandaag dacht ik ff een spacer tussen te doen werd ietsjes warmer.
Waarom een spacer er tussen doen als je duron al 650@800 is???
Dat is toch al goed genoeg?
Wees blij met wat je hebt :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:40
Om eerlijk te zijn heb ik het een beetje gehad met AMD. Ja het is goedkoop (nou ja de CPU), maar mijn Intel p3 733 draait altijd. Ik ben misschien 2% van de tijd kwijt aan hardware problemen, en dat is in die bak alleen een HD en een NIC geweest. Bij mijn AMD bak heb ik meer dan 20% van de tijd nodig om de boel draaiend te houden. Ja een K7T turbo van MSI en een SBlive en 3com NIC, maar ik mag toch gvd wel verwachten dat de meeste standaard combo werkt ! Ik ben het zat, en goed ook. Voorlopig ga ik terug naar iNTEL en kam AMD in de stront zakken ! grrrr

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:50 schreef zeef het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik het een beetje gehad met AMD. Ja het is goedkoop (nou ja de CPU), maar mijn Intel p3 733 draait altijd. Ik ben misschien 2% van de tijd kwijt aan hardware problemen, en dat is in die bak alleen een HD en een NIC geweest. Bij mijn AMD bak heb ik meer dan 20% van de tijd nodig om de boel draaiend te houden. Ja een K7T turbo van MSI en een SBlive en 3com NIC, maar ik mag toch gvd wel verwachten dat de meeste standaard combo werkt ! Ik ben het zat, en goed ook. Voorlopig ga ik terug naar iNTEL en kam AMD in de stront zakken ! grrrr
SUKKELLLL!!!!!! :(
Je kunt een PC beheren of je kunt het niet!!
Het laatste is bij jou het geval!!! :r

Verwijderd

Hij heeft wel gelijk , maar niet over AMD . De proc's zijn zalig , maar dat K7T Turbo mobo zuigt aars , wil je Win2K erop zetten , geef je drivers bij install voor RAID in , krijg je nog steeds No Hard Drive found :( . Ben het echt zat met dat merk , als ze der zijn koop ik gewoon een SCSI-less Tyan Thunder K7 en een Duron 800 bij .

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57
touchy..... :) (athlonman)

Verwijderd

Topicstarter
He Zeef email me;)
ben je email kwijt

Mzzl
I

Verwijderd

Topicstarter
Te*ing Athlonman,

Je weet niks over pc's. Ga eens in de NG's kijken 70% van de klachten gaat over AMD/VIA. Je kan een stabiele Chipset/CPU leveren of niet AMD kan dat dus niet. WOWOWOW AMD blaast p4 eruit, boeien. Stabiliteit van dat ding is wel ongekent he ik trip hier van die klote tering AMD's CPU/Chipset (weet ook al niet aan wie ik de schuld moet geven). Ja heb alles geprobeert (alleen niet geaait. Ik ga dat ding niet rapen he)

Mzzl
I

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 17 juni 2001 18:25 schreef Paitor het volgende:

[..]

Waarom een spacer er tussen doen als je duron al 650@800 is???
Dat is toch al goed genoeg?
Wees blij met wat je hebt :P
Een spacer is niet om verder op te voeren, maar om de core te beschermen tegen de druk (te verlichten) die de koeler uitoefent op de core.
insane heeft zijn signature niet bijgewerkt, het is namelijk een duron 800 standaard ( nieuwe moeten kopen nadat zijn oude stuk was gegaan) en die loopt nu ds opeens maar op 700mhz.

ps. insane we spreken nog even wat af om langs te komen.
druk gehad met school.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 16 juni 2001 22:27 schreef insane het volgende:
*knip*

Hej het werk echter op 700mhz (hij is SUPER schoon zelfs onder water;)
misschien is dat de oorzaak ;)

39

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

wil je Win2K erop zetten , geef je drivers bij install voor RAID in , krijg je nog steeds No Hard Drive found
Atlast nog iemand die die fout heeft ! Heeft iemand dit opgelost gekregen ? Zie mijn sig. voor hardware.

edit:

Sorry, sig. was fout, even aangepast

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 19:14 schreef insane het volgende:
Te*ing Athlonman,

Je weet niks over pc's. Ga eens in de NG's kijken 70% van de klachten gaat over AMD/VIA. Je kan een stabiele Chipset/CPU leveren of niet AMD kan dat dus niet. WOWOWOW AMD blaast p4 eruit, boeien. Stabiliteit van dat ding is wel ongekent he ik trip hier van die klote tering AMD's CPU/Chipset (weet ook al niet aan wie ik de schuld moet geven). Ja heb alles geprobeert (alleen niet geaait. Ik ga dat ding niet rapen he)

Mzzl
I
Dat lijkt een hoog percentage maar dat komt ook omdat de meeste mensen een AMD CPU hebben. En met een beetje afstellen kom je er echt wel hoor anders ligt het aan van de hardwarekaartjes.

Ik heb sinds maandag deze combo en het was eigenlijk meteen al stabiel ([19:46:25 <@Vo0> System info: Operating System: [Windows 2000 Professional, Service Pack 2 (5.0 - 2195)]. Memory Usage: [Usage: 190/512MB (37.11%)]. CPU: [1-AMD Thunderbird, 1333MHz, 256KB [System: 37°C, 1 CPU, CPU(1): 55°C, Fan(1): 5037RPM]]. Resolution: [1024x768]. Uptime: [1d 1h 54m 6s]., IRC scriptje). Hier zie je dat ie al een dag uptime heeft en de hele dag koe heeft gedraaid.
Dus... als ie maar niet stabiel komt ligt het echt aan je hardware of aan je mobo.

En met een spacer wordt ie idd meestal warmer. En ik denk dat je je core verneukt hebt omdat ie niet meer op 800mhz komt. Too bad..

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Met onderstaand systeem nooit problemen, toen in dit zelfde systeem een Pentium 166MMX zat was ie niet stabiel te krijgen.
Ik denk niet dat de ene stabieler is als de andere, ik denk dat dingen als mobo+pci-kaarten veel belangrijker zijn als het gaat om stabiliteit.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Is er nix van je core afgebroken per ongeluk?

Verwijderd

Topicstarter
Nope heb het dubbel gecheckt. Sja ik heb tenslotte het meeste core-vriendelijk cooler van allemaal. Vantec (je hoeft geen schroeven draai te gebruiken en het is zonder twijfel de beste klippingmechanisme ooit)

Homedisc is goed heb hier ook wat Mushkins;)
over een tidje(paar maanden) Enermaxen verkopen en ook Everglide produkten

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:50 schreef zeef het volgende:
Zak toch ff lekker fijn in de dikke stront.
Zelf ook wel es probs gehad met mn systeem(direct na VIA 4-1 drivers intallatie liep systeem keihard vast).
Nadat ik mn Abit had omgeruild voor een zelfde exemplaar werkte alles weer prima, nu nog steeds.
Op het moment dat ik die probs had ook een P3 gehad(Gig) en een Abit SA6R, dit liep totaal niet stabieler dan een AMD.

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zondag 17 juni 2001 19:18 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Een spacer is niet om verder op te voeren, maar om de core te beschermen tegen de druk (te verlichten) die de koeler uitoefent op de core.
insane heeft zijn signature niet bijgewerkt, het is namelijk een duron 800 standaard ( nieuwe moeten kopen nadat zijn oude stuk was gegaan) en die loopt nu ds opeens maar op 700mhz.

ps. insane we spreken nog even wat af om langs te komen.
druk gehad met school.
ok, maar dan blijf ik er toch nog bij, dat je gewoon blij moet zijn met wat je hebt, en niet verder hoeft te gaan.
Net zoals dat er mensen zijn die graag hun bios schijnen te flashen |:(

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 17 juni 2001 21:13 schreef Paitor het volgende:

[..]

ok, maar dan blijf ik er toch nog bij, dat je gewoon blij moet zijn met wat je hebt, en niet verder hoeft te gaan.
Net zoals dat er mensen zijn die graag hun bios schijnen te flashen |:(
bios versieupdaten zie ik als het zelfde als je windows updaten, maar ik begrijp wat je bedeold te zeggen.

39

Verwijderd

Te*ing Athlonman,

Mzzl
I
Nee systeem beheerdertjes weten lekker veel... :o
Trek je pamper effe weer aan en ga effe fijn intel in de kont likken... :o

Als je niet weet hoe je moet bouwen neem een Compaq

En ga niet zeggen dat ik niets van pc's afweet...

En ik weet er genoeg van af!! *D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:53
Te*ing Athlonman,

Mzzl
I
Man! denk dat er toch iets fout zat daaro ergens.
Tis leuk dat jij het gehad hebt met AMD, moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar om dan zo te gaan kutten met AMD getuigt van echte puberaliteit.

Mijn AMD draait uitstekend.... :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

En wat is het nut van het omhooghalen van deze oude topic? Om nog eens ff lekker door te kunnen flamen?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Te*ing Athlonman,

Mzzl
I
Mja... ik lever hier AMD systemen aan de lopende band... netjes geassembleerd, static free (niet op de keukentafel tijdens het ontbijt bijvoorbeeld), proper geconfigureerd, etc... geen enkel probleem... MSI/Chaintech met Durons/Tbirds en TNT2's of GeForcen... werkt allemaal als een fluitje van een cent...
Maarja... je moet wel weten waar je mee bezig bent :)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Te*ing Athlonman,

Mzzl
I
Jajaja, waar zit je verstand??
Heb hier het onderstaande systeem, nog geen enkele crash gehad....
Dus loop aub niet te zeiken op AMD als je je eigen systeem niet stabiel krijgt..!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Oja, als je overklokt wordt ieder systeem onstabieler.. Ook een AMD.
En het is je eigen probleem als je dan problemen krijgt, je laat de proc nl op een snelheid lopen waarop stabiliteit niet gegarandeerd is...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 17 juni 2001 19:02 schreef real_raichu70 het volgende:
Hij heeft wel gelijk , maar niet over AMD . De proc's zijn zalig , maar dat K7T Turbo mobo zuigt aars , wil je Win2K erop zetten , geef je drivers bij install voor RAID in , krijg je nog steeds No Hard Drive found :( . Ben het echt zat met dat merk , als ze der zijn koop ik gewoon een SCSI-less Tyan Thunder K7 en een Duron 800 bij .
Erm, werk bij een bedrijf wat jaarlijks meer dan 2500pc's af zet in de regio, maare Athlon staat niet hoog aangeschreven. We rekenen 2 tot 3 x zo veel tijd om em te bouwen en te configgen. Ook hebben we te maken met een reusachtige uitval en veel mensen die terug komen omdat dingen niet werken. Voor alles is een oplossing, maar tis lekker als het probleem er van te voren al niet was.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 21:58 schreef xenoke het volgende:

[..]

Mja... ik lever hier AMD systemen aan de lopende band... netjes geassembleerd, static free (niet op de keukentafel tijdens het ontbijt bijvoorbeeld), proper geconfigureerd, etc... geen enkel probleem... MSI/Chaintech met Durons/Tbirds en TNT2's of GeForcen... werkt allemaal als een fluitje van een cent...
Je zal wel geen support leveren. En ook geen RMA.. kan het zo opzoeken: Sleutel AMD & Intel, op percentage uitval 70% om 30%. Terwijl de verkoop juist andersom ligt, dus 70% Intel en 30% AMD.

Dus mensen met dikke zak stront, ga eerst es wat doen met je pc en oordeel daarna. Weet je ook meteen waarom Dell die bende niet hoeft.

• Ramon
  • Laatst online: 06:53
Op zaterdag 30 juni 2001 22:20 schreef nigelator het volgende:

[..]

Je zal wel geen support leveren. En ook geen RMA.. kan het zo opzoeken: Sleutel AMD & Intel, op percentage uitval 70% om 30%. Terwijl de verkoop juist andersom ligt, dus 70% Intel en 30% AMD.

Dus mensen met dikke zak stront, ga eerst es wat doen met je pc en oordeel daarna. Weet je ook meteen waarom Dell die bende niet hoeft.
wat versta jij onder 'wat doen met je pc'? ik durf de uitdaging aan als jij zegt wat ik moet doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• majic
  • Laatst online: 14:56
Blaat. Zeg dat maar tegen mn oude celly 566 ..

die is , terwijl ie UITSTOND omgevallen (de kast!) op mn voet..dat is een valletje van 30 cm op een vrij niet-keihard iets..ja mn voet dus nogmaals . au.

Midi towertje gelukkig.

Maarja. proc 100% dood. Helemaal niks aan te zien tough maar doet niks. kut zooi en garantie net 1 maand voorbij natuurlijk
Op zondag 17 juni 2001 18:20 schreef Reind het volgende:
Of gewoon ff leren hoe je iets in je kast bouwt. Dan hoef je niet aan een celeron

Oh en een celeron kan idd een hoop hebben -> heb die van mij uit mijn klauwen laten knikkeren en hij deed het nog. Dat soort dingen kun je dus niet met een AMD doen.

Maarja amd'tjes zijn een stuk goedkoper dus vandaar dat ik 2*amd en 1 celeron heb en mocht die celeron het begeven dan komt er een amd voor in de plaats

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 30 juni 2001 23:01 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

wat versta jij onder 'wat doen met je pc'? ik durf de uitdaging aan als jij zegt wat ik moet doen.
Ik ook >:)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:01 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

LoL :) ik probeer niet te flamen, maar te zeggen dat er een keerzijde is. AMD is niet voor ALLES het BEST en VETST. Omdat ie nu eenmaal goed is in de populaire statische benches en goedkoop is wint AMD vooral in de budget sector terein. De plekken waar echt veel pc's doorheen gaan, zoals bedrijven, zijn nog niet echt positief. Onder andere door dit soort forums en door de algemene matige bercihten omtrent AMD. Voordat je (of iemand anders) dus tegen iemand zeg dat ie in de stront kan zakken omdat ie Intel prefereerd, overdenk dan ms eerst waarom. Al je meningen zijn gebasseerd op ervaring. Mijn ervaring en die van mijn collega's (ook thuis en bij vrienden enzo) zijn niet erg goed. Amd's worden warm en zijn volgens onze klanten en de "helpdesk" database aanzienlijk gevoeliger voor storing en uitval. De lange termijn moet ook de levensduur bewijzen van AMD proc's, aangezien voorgaande generaties daar niet erg hoog in scoorden. Wat ik dus schrijf is dus geen facto standaard, maar mijn visie op deze kwestie. Ik werk op alle hardware die je je kan voorstellen, maar mijn P3 vinnik, op een P4 na echt het vetst (34'C als ie uuuren bezig is, met de standaard koeling). Dat is net wat je zoekt. De meeste thuis/bedrijfs gebruikers hebben geen tijd en zin in tweaken, dus als hun pc verstoft en dus warmer wordt, dan wordt de 55'C van hun athlon al snel 65'C en hoger. Dan wordt het dus ook al een stuk minder. Ik hoop dat je/jullie zijn wat AMD-negatievelingen bedoelen en proberen te zeggen. Er is nog leven na AMD, en voor mij heet die voorlopig Intel (en jah, dan betaal ik graag iets meer). Als AMD een voor mij wel goed platform maakt, dan spoel ik mijn Intel's ook zo door de spreekwoordelijke plee. Wat mij ook op valt, als laatste puntje, is de 2dehands markt. Ondanks dat Intel nog steeds marktleider is, vieren 2dehands high-end athlons (>1ghz) hoogtij. Dat schept bij mij ook wantrouwen.

Succes allemaal :) Ik zal iedereens visie strax wel lezen.. en natuurlijk iedereens ervaqringen op de voet blijven volgen :D

• Insano
  • Laatst online: 10-06 09:49
Op zaterdag 30 juni 2001 21:58 schreef xenoke het volgende:

[..]

IDD helemaal mee eens, in het bedrijf waar ik werk verkopen we voor 80% AMD, en dat zijn echt wel goede snelle stabiele systeempies..

Zelf hebbik nog een P3-500 die nodig aan vervanging toe is door Tbird (of ik w8 op Palomino) dat moek nog ff bekijke 8-)

Verwijderd

We lezen geen gebruiksaanwijzingen van onze hardware, geen "read me's" op CD-ROMS die bij onze hardware horen en we raadplegen nooit de site's van de fabrikanten van onze hardware. We lezen wel tendenzieuze berichten, die we zonder meer geloven, op forums over onze hardware. We zeuren constant over onze hardware "problemen" op forums. Ik heb me al eens eerder afgevraagd of tweakers kunnen lezen. Ik weet het nu... Tweakers kunnen niet lezen!!!!!!

En ze denken dat c't Computer Totaal betekend..

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:18 schreef DSC het volgende:

[..]

IDD helemaal mee eens, in het bedrijf waar ik werk verkopen we voor 80% AMD, en dat zijn echt wel goede snelle stabiele systeempies..

Zelf hebbik nog een P3-500 die nodig aan vervanging toe is door Tbird (of ik w8 op Palomino) dat moek nog ff bekijke 8-)
Als wij/ik ze aflever zijn ze ook perfect stabiel. Klachten gaan vooral om de warmte (vooral na een tijdje in een minder schone omgeving). Als ik dan dat warmte probleem heb opgelost met meer fannetjes, komen ze weer terug. Mensen kunnen niet denken met dat lawaai onder hun bureau. Dus zootje er weer uit, of op 5v. We zitten te overwegen om bij Athlon's een onderhouds contract voor warmtebeher of zo in het pakket op te nemen. Als koelers stoffig worden, gaan ze slechter koelen. Als je je pc dagelijks open maak, dan haal je die bende weg. Als je dat niet doet en dat ding een half jaar of een jaar laat staan ist echt een bende in veel pc's. (Vooral pc's in kantoren worden altijd erg vies.)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:23 schreef klausewitz het volgende:
We lezen geen gebruiksaanwijzingen van onze hardware, geen "read me's" op CD-ROMS die bij onze hardware horen en we raadplegen nooit de site's van de fabrikanten van onze hardware. We lezen wel tendenzieuze berichten, die we zonder meer geloven, op forums over onze hardware. We zeuren constant over onze hardware "problemen" op forums. Ik heb me al eens eerder afgevraagd of tweakers kunnen lezen. Ik weet het nu... Tweakers kunnen niet lezen!!!!!!
Hoe bedoel je dat? Ik lees iig wel altijd alle manuals. Al is het al om alle functies van de hardware te leren kennen. Bedoel je dus dat tweakers "zomaar" wat doen, naar aanleiding van forums e.d.?

Verwijderd

Ik ben dat gezeik van Intel VS AMD spuugzat! Dit gaat toch nergens over? Dit zijn alleen maar frustraties en die horen hier NIET thuis.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 22:27
schreef insane het volgende:

[sukkelmode]
hij is SUPER schoon zelfs onder water;) geweest
[/sukkelmode]
Goh, wat gek :?

• Insano
  • Laatst online: 10-06 09:49
Op zaterdag 30 juni 2001 23:26 schreef nigelator het volgende:

[..]

Als wij/ik ze aflever zijn ze ook perfect stabiel. Klachten gaan vooral om de warmte (vooral na een tijdje in een minder schone omgeving). Als ik dan dat warmte probleem heb opgelost met meer fannetjes, komen ze weer terug. Mensen kunnen niet denken met dat lawaai onder hun bureau. Dus zootje er weer uit, of op 5v. We zitten te overwegen om bij Athlon's een onderhouds contract voor warmtebeher of zo in het pakket op te nemen. Als koelers stoffig worden, gaan ze slechter koelen. Als je je pc dagelijks open maak, dan haal je die bende weg. Als je dat niet doet en dat ding een half jaar of een jaar laat staan ist echt een bende in veel pc's. (Vooral pc's in kantoren worden altijd erg vies.)
jah bij ons denken we zelf al aan warmte, en worden er standaard bij een AMDtje 2 Casefans in gezet.. en verders gewoon een goede CPU cooler.. die hem netjes koel houd.

mijn pa heeft Tb1333 en die blijft netjes onder/rond de 50C :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:30 schreef Rocabo het volgende:
Ik ben dat gezeik van Intel VS AMD spuugzat! Dit gaat toch nergens over? Dit zijn alleen maar frustraties en die horen hier NIET thuis.
Ik wou dat iedereen snapte dat het een keuze is. Die keuze heeft pro's en con's, die willen we best zien, maar om maar gewoon te zeggen dat iemand een sukkel is omdat ie een andere proc heeft getuigd niet van intelligentie.

Dus eigenlijk hebbie gelijk.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:31 schreef DSC het volgende:

[..]

jah bij ons denken we zelf al aan warmte, en worden er standaard bij een AMDtje 2 Casefans in gezet.. en verders gewoon een goede CPU cooler.. die hem netjes koel houd.

mijn pa heeft Tb1333 en die blijft netjes onder/rond de 50C :)
Njah.. veel van onze/mijn klanten vinden het geluid van 2 casefans (overeenkomstig met die van veel servertjes) niet acceptabel. Dan heb je eindelijk een stille hd enzo gekocht, maakt je pc zelf een stofzuiger geluid. Maar ook dat is een keuze van de klant. Wel oke dat je erom denkt, een van onze conculega's doet dat bijv niet, en daar krijgen we nu een hele handel aan koelertjes aan.

Verwijderd

Beste nigelator.. De goeie niet te na gesproken... Een beetje stoken mag...

Edit: Ze vergeten de warmte problemen van de PIV... Speciale case enz. enz.....

Verwijderd

een beetje inderdaad maar dit lijkt meer op oorlog terwijl we uiteindelijk allemaal hetzelfde doel hebben: zonder problemen achter de pc zitten. Ik roep op tot vrede tussen de AMD en de Intel aanhangers.....(zal wel weer een stook opmerking zijn)

Verwijderd

AMD en Intel fans gaan allemaal leren lezen...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:38 schreef klausewitz het volgende:
Beste nigelator.. De goeie niet te na gesproken... Een beetje stoken mag...

Edit: Ze vergeten de warmte problemen van de PIV... Speciale case enz. enz.....
een beetje inderdaad maar dit lijkt meer op oorlog terwijl we uiteindelijk allemaal hetzelfde doel hebben: zonder problemen achter de pc zitten. Ik roep op tot vrede tussen de AMD en de Intel aanhangers.....(zal wel weer een stook opmerking zijn)
Over die P4 heb je gelijk, al hebben we er zelf nog geen last van gehad. Misschien als je een 1,7ghz hebt wel, zal er iig op letten.

Enne.. dat is ons doel indeed :) Wow, het lijkt wel kerst met al onze vredesbesprekingen ;) Misschien stoken mensen soms ook wel voor de fun :) Weet het wel zeker ;)

Verwijderd

We nemen nu een hele grote pils. We drinken op AMD en ook op Intel... De jongelui gaan nog even de stad in en drinken er nog veel meer op AMD en Intel... Geef mij maar Amstel beter dan Heineken...

Verwijderd

zo mag ik het horen, als je het niet erg vindt neem ik een grolsch(doel is alweer hetzelfde, dus merk maakt niet uit :r )

Verwijderd

Owkee, jij je zin... Grolsch mag ook! En om niet weer opnieuw te beginnen.. We nemen dus gewoon een grote pils en drinken op Viola Holt.. Bwhhaaaaaaaaa..............

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 30 juni 2001 23:51 schreef Rocabo het volgende:
zo mag ik het horen, als je het niet erg vindt neem ik een grolsch(doel is alweer hetzelfde, dus merk maakt niet uit :r )

We nemen nu een hele grote pils. We drinken op AMD en ook op Intel... De jongelui gaan nog even de stad in en drinken er nog veel meer op AMD en Intel... Geef mij maar Amstel beter dan Heineken...
PROOST!

Verwijderd

Op Viola....

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 08:00

TGEN

Hmmmx_

Wat is er mis met inelkaar zetten op de keukentafel (ok, niet tijdens ontbijt, lunch :))? Het werkt goed hoor :) (wel ff stofzuigen, zo erg vertrouw ik het nou ook weer niet).

Dat-ie niet hoger wil dan de 700 nu ligt volgens mij aan het feit dat een of meerdere L1 bruggen weer open zijn, omdat je em hebt schoongemaakt :P. Unlock je processor weer eens en probeer het nog een keertje.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ok... stop maar jongens met dat pro intel vs pro amd gedoe !

De ene gaat voor amd de ander voor intel.
Klaar.

Kan t niet zijn dat er wat van die koelprut op je L1 bruggen zit ? Waardoor de multiplier verandert is ? Staat je bios wel goed ? Ga anders ff met een potloodje op je L1 bruggen aan de slag en stel de multiplier op 8. Volgens mij is je cpu namelijk niet dood... Volgens mij is dit gewoon een instelling.

Verwijderd

gelukkig met deze vrede kan ik gerust gaan slapen

Verwijderd

Te*ing Athlonman,

Je weet niks over pc's. Ga eens in de NG's kijken 70% van de klachten gaat over AMD/VIA.
Vin je het gek dat alle klachten over AMD gaan, niemand koopt meer een intel toch?? Zo wel dan heb je zekers geld teveel (8>

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 01 juli 2001 00:33 schreef Superdude het volgende:

[..]

Vin je het gek dat alle klachten over AMD gaan, niemand koopt meer een intel toch?? Zo wel dan heb je zekers geld teveel (8>
Ik wou dat iedereen snapte dat het een keuze is. Die keuze heeft pro's en con's, die willen we best zien, maar om maar gewoon te zeggen dat iemand een sukkel is omdat ie een andere proc heeft getuigd niet van intelligentie.
>:)

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:28
Ik ben uiterst tevreden over beiden : AMD of Intel maakt mij niet uit.
Ze maken allebei goede processors die op hun standaard instellingen perfect werken.
Intel zal kwalitatief iets sterker zijn en AMD geeft veel waar voor zijn geld.
Persoonlijk kies ik voor een AMD en zakelijk altijd voor een Intel ;)
Pagina: 1