Conflict met reparateur Lenovo over gebruikersschade laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669899

Topicstarter
Ik heb een conflict over de garantie mbt mijn laptop met Lenovo.
Ik heb vorig jaar deze laptop gekocht en is alleen gebruikt door volwassenen, nu bleek dat de linker knop af en toe bleef hangen wat niet handig is. De laptop ter reparatie naar de winkel terug gebracht omdat deze nog in de garantie valt, nu krijgen we enkele weken later een brief van de winkel dat de schade is ontstaan door de gebruiker, hierop heb ik met de winkel gebeld en zij zouden contact opnemen met Lenovo, maar zeiden van te voren al dat dit waarschijnlijk niets zal uithalen. Ik werd later teruggebeld dat het niet onder garantie valt. Onderstaand de brief van de winkel en de foto's van de reparateur.
[/quote]Geachte heer,

Wij kunnen u het volgende meedelen:

Nadat u had aangegeven dat u het niet eens bent met de kosten, is dit nogmaals nagevraagd bij de reparateur.

Die heeft foto's van de schade toegevoegd.

Daarop is duidelijk te zien dat de muisknop te ver naar binnen is gedrukt.

De foto's zijn toegevoegd als bijlage.

De reparateur blijft aangeven dat dit niet onder garantie valt en u wordt verzocht om te reageren op de eerder gestuurde prijsopgave.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

[quote]
https://www.dropbox.com/s/zrl0ldcrv1rucgz/laptop1.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i9b5jpl1u9nz4q7/laptop2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qn8u78adxg54p5p/laptop3.png?dl=0

We laten nu de laptop terugsturen.

Wij hebben de laptop normaal gebruikt zoals je een laptop gebruikt, volgens mij is er binnenin iets afgebroken en dit moet volgens mij onder garantie vallen en maakt Lenovo zich er gemakkelijk van af.

Hoe denken jullie hierover?

Groeten Jan

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 669899 op 25-04-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43
Zonder de binnenkant te kunnen zien zou ik ook zeggen gebruikersschade, die knop valt niet zo maar een halve centimeter weg. Ik kan me niet voorstellen dat je de laptop 's avonds aan de kant zet, en de volgende ochtend de knop er zo bij hangt, er is normaal gesproken redelijk wat kracht en/of gewicht nodig om hem zo ver in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Die knop is bedoeld om op te drukken. Ik zou de verkoper voor het hekje slepen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:17
Knop is bedoeld om te klikken. Denk dat je weinig kans maakt voor het hekje.(los van de kosten) De knop hangt vaak in een frame waar bij de ene kant relatief vast is en de ander kant wat ruimer met een veer. De daadwerkelijke knop zit er dan weer onder. Spontaan valt dat over het algemeen niet naar binnen. Ik heb het zelf wel eens wat minder storend gemaakt door er wat papier onder te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669966

Ik zou dan direct naar lenovo gaan en dit aan ze melden. Meestal hebben fabriekanten een goede service kwa garantie en reparatie.

Als dat ook niks uitmaakt dan kun je nog 1 ding doen en dat is naar een laptop reparateur gaan, meestal turken of polen die het voor goedkoop doen.

Geef de winkel waar je de laptop he t gekocht een negatieve recentie, en voortaan niet meer bij die winkel iets kopen.

P.s. heb zelf ook een soortgelijke conflict gehad met mediamarkt, dus spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 08:49
Ik heb een soortgelijk iets gehad met een muisknop (zelf gerepareerd).

Meestal heeft er iets losgelaten aan de binnenkant en zit het daardoor scheef. Over gebruiksschade kunnen ze zonder foto's van de binnenzijde niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Hoelang heb je de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:24
Teddy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:10:
Zonder de binnenkant te kunnen zien zou ik ook zeggen gebruikersschade, die knop valt niet zo maar een halve centimeter weg. Ik kan me niet voorstellen dat je de laptop 's avonds aan de kant zet, en de volgende ochtend de knop er zo bij hangt, er is normaal gesproken redelijk wat kracht en/of gewicht nodig om hem zo ver in te drukken.
Met mijn vorige laptop heb ik hetzelfde probleem gehad (HP), dus hier ben ik het niet helemaal mee eens. In principe is dit gewoon het lam worden van een knopje.

Laptop was al wel aan vervanging toe dus verder geen aandacht meer aan geschonken.

Was trouwens ook de linker knop, logisch, wordt het meeste gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 669899 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:00:
Ik heb vorig jaar deze laptop gekocht en is alleen gebruikt door volwassenen
dát zegt niet zoveel hoor :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:34
BaRF schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:47:
[...]

dát zegt niet zoveel hoor :+
Sterker nog, volwassenen zijn een stuk sterker. Zo zal het bijv. geen toeval zijn dat de HDD van mijn laptop, een paar dagen nadat ik een harde klap erop gegeven heb, stuk is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 12:53
Volgens mij zijn de muisknoppen van Lenovo laptops tegenwoordig niet zo sterk meer.

Ik heb een maandje een Lenovo Flex 2 15, maar ik heb nog nooit zulke slechte muisknoppen gezien.
Je moet ze 5mm indrukken voor er een klik komt, en de hele pad buigt mee. De "muispad" is nu dan ook vervormd, en dat komt niet vanwege onvoorzichtig gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@celshof Als je er een harde klap op geeft is het logisch dat ie stuk kan gaan.
Ik heb nu nog steeds geen bericht van BCC gehad wanneer ik m op kan halen, 24 april de brief opgestuurd.
En als je iets nieuws koopt dan heb je t al binnen 24 uur. Hoe was t ook al weer High service.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds niet terug, ben terug geweest naar de winkel en zei dat het lang duurde. Maar dat was mijn perceptie. Hoezo mijn perceptie, het duurt toch gewoon lang?? We zijn de laptop nu al twee maanden kwijt, ik vind het belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 21:56
Heb je het precieze model/type van deze Lenovo?

[ Voor 84% gewijzigd door toxict op 11-05-2015 23:07 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Moet je daar nou de complete openingspost voor quoten? :X

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:46

Plato112

Da is toch nie normaal!

Anoniem: 669899 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:15:
Nog steeds niet terug, ben terug geweest naar de winkel en zei dat het lang duurde. Maar dat was mijn perceptie. Hoezo mijn perceptie, het duurt toch gewoon lang?? We zijn de laptop nu al twee maanden kwijt, ik vind het belachelijk.
Ik ben het met je eens dat dat wel redelijk lang is.

Wat me echter nog meer opvalt is dat je zaken lijkt te doen met Lenovo, terwijl je, volgens mij, ook garantie kunt claimen bij je winkel. Dan heb je in ieder geval kortere lijntjes en geen tussenpersoon die communicatie moeilijker maakt. Het is voor Lenovo veel makkelijker om nee te zeggen dan voor de winkel waar je elkaar aan kijkt. Nu zegt de winkel gewoon nee met als reden dat Lenovo nee zegt.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit per se iets oplevert.

Overigens zeggen de foto's weinig, ja je ziet dat er iets kapot is maar wat daar de oorzaak van mag zijn? Of dat kapot is gegaan door verkeerd gebruik of door een fabricagefout kan ik daar totaal niet uit afleiden. Dat lijkt me toch waar het hier om gaat?

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1