Toon posts:

Waar te beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de markt voor grafisch vormgevers toch al meer dan verzadigd is wil ik m'n kennis uitbreiden met programmeren. Ik twijfel tussen een paar opties die er zijn gegeven op reddit.com/r/learnprogramming

Deze class van 200 uur doen en daarna een taal uitkiezen, schijnt wel iets wat veel theorie te zijn.
https://www.edx.org/cours...-science-harvardx-cs50x#!

Gelijk een taal uitkiezen (het maakt schijnbaar niet heel veel uit waar je mee begint) en daar vaak aan werken om de basis te leren.

Een van honderden websites met tutorials volgen, dit is volgensmij de minste optie.

Hoor graag jullie mening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 21:18
Persoonlijk zou ik kijken waar men opzoek naar is in je buurt en wat je aanspreekt.

Vaak als je de basis van programmeren snapt is een overstap niet moeilijk, maar afhankelijk van hoe snel je dingen op pakt is de ene taal makkelijker om mee te beginnen dan de ander.

Sommige talen zijn mooi/leuk/goed maar worden bijna niet gevraagd (python, ruby).
Afhankelijk van wat je kiest moet je ook rekening houden met de tools die je nodig hebt om iets te kunnen, een php server kan je zo opzetten een windows server omgeving is al wat lastiger, het zelfde geld voor java. Als je gewoon applicaties wilt leren is dat minder een issue trouwens.

Ik zou het bij php, c# of java houden om mee te beginnen, maar kijk goed om je heen, want een taal leren waar niemand om vraagt is alleen leuk als het je hobby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zal je verbazen, maar deze vraag komt om de twee weken wel voorbij, en om nou elke twee weken dezelfde discussie te voeren is ook weer zoiets. Ik stel voor dat je eerst even de search gebruikt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.