Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638253

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met het installeren van Windows 7 en 8.1 (als in ik krijg bij beide hetzelfde probleem).
Ik wil het installeren op een nieuwe SSD die ik heb, maar als het installatieproces begint is het 3 uur later niet verder dan 0% van de eerste stap, en zo te horen doet mijn optische drive ook niks.
Wat moet ik doen om het te laten werken?
Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 638253 op 25-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedankt waarvoor? Je stelt niet eens een vraag en echt discussiewaarde heeft dit nou ook weer niet ;)

Anyway... [google=windows installation hangs at 0%] en ook hier op het forum ben je vast niet uniek. Laat even wat inzet zien!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:54:
[...]

Bedankt waarvoor? Je stelt niet eens een vraag en echt discussiewaarde heeft dit nou ook weer niet ;)

Anyway... [google=windows installation hangs at 0%] en ook hier op het forum ben je vast niet uniek. Laat even wat inzet zien!
No offense, maar...
Wat denk je dat ik de afgelopen 2 dagen heb zitten doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anoniem: 638253 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:32:
[...]

No offense, maar...
Blijkbaar niets wat je noemenswaardig vind?
Heb je al gecontrolleerd of de DVD wel goed is, wat vond je toen je zocht op dit probleem en wat heb je daarmee gedaan?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:36:
[...]

Blijkbaar niets wat je noemenswaardig vind?
Heb je al gecontrolleerd of de DVD wel goed is, wat vond je toen je zocht op dit probleem en wat heb je daarmee gedaan?
De 7-DVD moet goed zijn, het is een officiële Windows 7-DVD die ooit gebruikt is om Windows 7 op mijn HDD te zetten.
Die van 8.1 weet ik niet zeker, maar volgens wat ik tot nu toe op internet gelezen heb zou hij als de DVD corrupt was vastlopen bij uitpakken.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is:
- haal alle andere drives eruit, geprobeerd
- zet SATA controllers naar AHCI, was al zo
- zet Cool'n'Quiet uit, geprobeerd
- haal alle hardware uit je computer behalve het moederbord, CPU, 1 stick RAM en de SSD, dit is het enige wat ik niet geprobeerd heb, maar als het anders kan doe ik dat liever.

Verder nog wat andere kleine dingetjes met de BIOS, maar die werkten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 638253 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:32:
[...]

No offense, maar...
En hoe had ik dat kunnen weten? ;) Daarom is het belangrijk dat je moeite steekt in je OP (openingspost). Met dit soort korte dumps kunnen (en willen) we niks.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:46:
[...]

En hoe had ik dat kunnen weten? ;) Daarom is het belangrijk dat je moeite steekt in je OP (openingspost). Met dit soort korte dumps kunnen (en willen) we niks.
Dat is waar, sorry dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Iets meer info, nu om op te antwoorden ;)

- SSD in een andere (niet Marvel!) SATA poort doen
- geheugen bankjes even loshalen, stof uitblazen
- BIOS reset, AHCI weer kiezen, en wat andere zaken langslopen
- Hiren's Boot CD gebruiken, Micro XP starten of een Linux en eventueel je SSD controleren/formatteren, ook SMART mogelijk met Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:52
Zit er nóg een HDD in je systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:06:
Iets meer info, nu om op te antwoorden ;)

- SSD in een andere (niet Marvel!) SATA poort doen
- geheugen bankjes even loshalen, stof uitblazen
- BIOS reset, AHCI weer kiezen, en wat andere zaken langslopen
- Hiren's Boot CD gebruiken, Micro XP starten of een Linux en eventueel je SSD controleren/formatteren, ook SMART mogelijk met Linux
Ik zal ze eens proberen.
MEN-O schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:07:
Zit er nóg een HDD in je systeem ?
Ja, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Nou, ik heb het probleem gehad, dat doordat m'n HDD nog aangesloten zat, de voorkeur gegeven blééf worden aan die HDD, na (tijdelijk voor de installatie) de HDD af gekoppeld te hebben ; dus de SSD als Primary disk, ging de setup vlotjes.

Het proberen waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEN-O schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:49:
Nou, ik heb het probleem gehad, dat doordat m'n HDD nog aangesloten zat, de voorkeur gegeven blééf worden aan die HDD, na (tijdelijk voor de installatie) de HDD af gekoppeld te hebben ; dus de SSD als Primary disk, ging de setup vlotjes.

Het proberen waard ?
Maar mijn HDD is al gedisconnect...
Bedoel je dat ik alsnog in de BIOS moet zeggen dat de SSD de primary hard drive is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ja, dat heb ik wel gedaan, het boot device de SSD maken, anders kreeg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu geprobeerd de kabelset (SATA en MOLEX) die in één van mijn andere schijven zat in de SSD te doen en dat lijkt te werken!
Waar kan het dan aan liggen? De kabels heb ik beide nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Recht SATA kabeltje, en bij het dichtdoen van de rechter zijwand.. Je hebt ze ook met zo'n mooi hoekje. Misschien was de kabel DOA?

Fijn dat je nu kunt installeren, gaan met die (SSD) banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:46:
Recht SATA kabeltje, en bij het dichtdoen van de rechter zijwand.. Je hebt ze ook met zo'n mooi hoekje.
Dit kan niet het probleem zijn, gezien mijn computerlayout.
Ik neem aan dat dit het is.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 638253 op 26-04-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:46:
Recht SATA kabeltje, en bij het dichtdoen van de rechter zijwand.. Je hebt ze ook met zo'n mooi hoekje. Misschien was de kabel DOA?

Fijn dat je nu kunt installeren, gaan met die (SSD) banaan!
Kan het eventueel ook aan het moederbord liggen?

Overigens weet ik zeker dan het de SATA-kabel is en niet de MOLEX-kabel, want dit is wat ik gedaan heb:
Eerste setup:
  • HDD 1 ► sata1 en molex1
  • HDD 2 ► sata2 en molex2
  • SSD ► sata3 en molex3
Na het uitvogelen van het feit dat het de kabels waren:
  • HDD 1 ► sata3 en molex1
  • HDD 2 ► sata1 en molex3
  • SSD ► sata2 en molex2
Waarna HDD 1 niet meer werkte. Hierdoor kon ik uitsluiten dat het de MOLEX-kabel was, en vaststellen dat het de SATA-kabel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ja, het zou behalve de kabel natuurlijk een BIOS setting voor schijven kunnen zijn, als deze voor de poort waar de 3e SATA inzit uittstaat doet ie het niet. Loop even alle tabs in je BIOS na. Want zo'n kabel DOA komt volgens mij héél weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Mooi dat je later wel info gaf over de situatie & oplospogingen. Doe dat zoals gezegd ajb voortaan in de topicstart. Dan hebben de mensen die mee willen denken niet onterecht het idee dat er een probleem over de muur wordt gegooid :)
Dan haal ik nog even "Help!" uit de topictitel. Er is geen letterlijke brand.

Zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor meer tips voor de topcistart.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:42:
offtopic:
Mooi dat je later wel info gaf over de situatie & oplospogingen. Doe dat zoals gezegd ajb voortaan in de topicstart. Dan hebben de mensen die mee willen denken niet onterecht het idee dat er een probleem over de muur wordt gegooid :)
Dan haal ik nog even "Help!" uit de topictitel. Er is geen letterlijke brand.

Zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor meer tips voor de topcistart.
Okay
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:04:
Ja, het zou behalve de kabel natuurlijk een BIOS setting voor schijven kunnen zijn, als deze voor de poort waar de 3e SATA inzit uittstaat doet ie het niet. Loop even alle tabs in je BIOS na. Want zo'n kabel DOA komt volgens mij héél weinig voor.
Ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
Heb ik ook is gehad. Heb gekeken of het lampje van me hdd en dvd station uitging. Hierna de disk eruit laten komen zodat je een error krijgt met de opties: abort, continue en retry. Dvd er terug ingedaan en op retry gedrukt en hij ging er voor

Heel vaag, maar het werkte
Pagina: 1