Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-01 11:54
Hallo,

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een laptop gekocht (Acer Aspire v3-772G) en tot nu tevreden mee.

Ik heb nu alleen een probleem. Hij is vandaag meerdere keren random gecrasht. Ik krijg geen foutmelding of iets dergelijks te zien, geen blue screen, gewoon niks. Hij maakt een raar geluidje en sluit af. Daarna duurt het ongeveer 3x zo lang voordat hij weer is opgestart. Krijg daarna ook geen foutmeldingen ergens te zien.

Hij raakt niet overhit, ik heb HWmonitor draaien en de temperaturen zitten rond 40 graden.Ook heb ik er niks overheen gemorst of wat dan ook. Gewoon netjes mee omgegaan. Zoals ik zei is de laptop nog maar 2 maanden oud.

Heeft iemand misschien een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Met twee maanden oud heb je vast nog wel garantie. Ik zeg: Terug brengen naar de winkel en een nieuwe vragen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Naar de winkel teruggaan. Niet zelf aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Ik ben al eens eerder naar de winkel terug geweest vanwege een defecte touchpad. Kreeg toen de volgende dag gelijk een nieuwe.

Heb net even de logboek bekeken voor de crash en hij geeft dit aan:

eventid 41, taakcategorie 63. Meerdere keren als Kritiek.
Ook geeft hij aan eventid 37, taakcategorie 7. Dit als waarschuwing.

- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}
EventID 41
Version 3
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000000000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2015-04-25T11:01:53.318967700Z
EventRecordID 5324
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer Laptop
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0

[ Voor 8% gewijzigd door attaabdul op 25-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Zoals hierboven gezegd word is terug gaan verstandig.

Toch heb ik een klein vraagje:
Dat afsluiten is dat gewoon afsluiten van windows of uitvallen ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Het heeft geen zin om er zelf aan te sleutelen, gewoon teruggaan. Al moet je 10x teruggaan, gewoon doen. Je betaalt voor een werkend product. Als het niet werkt, moet de winkel zorgen dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja als je ervaring is dat je met een defect touchpad gelijk de volgende dag al een nieuwe had, wat houdt je tegen om niet je garantie te slopen maar de laptop gewoon terug te brengen? ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Alles opnieuw installeren houdt mij tegen haha. Heb even rond gekeken op het net, het zou misschien aan audio drivers kunnen liggen die met elkaar in conflict zijn of aan de oplader. Dus even wat dingen testen.

SRich, hij valt gewoon uit. Geen waarschuwing of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
attaabdul schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:48:
Alles opnieuw installeren houdt mij tegen haha. Heb even rond gekeken op het net, het zou misschien aan audio drivers kunnen liggen die met elkaar in conflict zijn of aan de oplader. Dus even wat dingen testen.

SRich, hij valt gewoon uit. Geen waarschuwing of iets dergelijks.
Een laptop valt niet plotseling uit door hardware driver problemen, tenzij het een BSOD is.
Dus beschrijf het uitvallen: valt de laptop uit en thats it? Of herstart de laptop gelijk, zie je een bepaald beeld oid?
Als de laptop gewoon uit valt en je m zelf weer aan moet zetten is het iig een hardware probleem en kan jij daar niks aan veranderen ;) Maar mocht de laptop herstarten zou het een BSOD kunnen zijn > software probleem.
Ook problemen met de oplader wil je niet zelf moeten oplossen, als je echt niet wilt herinstalleren zou je met Clonezilla een kopie van je laptop op een externe hardeschrijf kunnen zetten, mocht je die hebben, kan je als je de laptop terug krijgt die image terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Hij valt gewoon uit en dan start hij automatisch opnieuw op zonder een melding te geven. Dus hij doet alsof er niks aan de hand is. Hij laad gewoon windows. Geen blauwe scherm of foutcodes of piepjes.

Ik heb dus even zitten testen met de audio drivers en MISSCHIEN dat dat de oplossing was, hij had er Realtek op staan en Nvidia audio drivers. Zou kunnen dat die in conflict waren? Verbeter me als ik het fout heb hoor, ik doe een wilde gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De Nvidia drivers zijn voor HDMI audio, de Realtek drivers zijn voor je Realtek audio chip. Dat vormt geen conflict en heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niets te maken met je probleem.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Okay, dan is dat het dus niet. Ik zal het van de week de tijd nemen om het proberen "op te wekken" en anders moet ik alweer terug T-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:32
http://answers.microsoft....a4-483f-83bd-ad90c1ee65af

Terugbrengen. Hardwareprobleem. Niet zelf prutsen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Als je een geluidje hoort voor de laptop uitvalt dan zou ik zeggen dat het intern ergens kortsluiting maakt.

Nu is het al een ACER , dus je bent een stuk gevoeliger voor slecht ontwerp intern en soms ook wel is slechte keuzes in de schroefjes. Het kan net zijn dat er ergens een schroefje net contact maakt als het mobo iets uitzet (dat doet het ook al bij 40 graden). daardoor ontstaat er een sluiting voor een microseconde en als gevolg valt je laptop uit.

een laptop kan wel degelijk uitvallen door sluiting(hardwareproblemen) zonder een bsd RGAT.
Wij hebben op de zaak toevallig een laptopje staan die uitslaat als je aan de linkerkant van het toetsenbord op het plastic drukt. in dit geval ging het ook om een simpel kortsluitingtje door een schroefje :)

Als je garantie hebt terugbrengen , aangeven dat het de 2e keer is dat je dit type laptop terug brengt en dan hopelijk krijg je een mogelijkheid om hem om te wisselen voor een goed merk (lenovo , asus , toshiba etc).

Te vaak Acers zien langs komen voor reparaties / reflows / reballs. het is een onbetrouwbaar merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Bedankt voor alle hulp. Zal van de week een backup maken van m'n bestanden en dan NOG een keer terug gaan... Wordt er wel een beetje moe van langzamerhand.

Had eerst een Asus, touchpad stuk, na 6 weken m'n geld terug. Koop vervolgens deze Acer, touchpad stuk binnen een week, vervolgens een nieuwe gekregen en nu na 2 maanden weer stuk...

Het zit me ook niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Aionicus schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:23:

een laptop kan wel degelijk uitvallen door sluiting(hardwareproblemen) zonder een bsd RGAT.
Heerlijk als me woorden in de mond worden gelegd >:)
Maar voor de administratie: kan je nog even aanwijzen waar ik dat beweer ;)

Ik zei dat als de laptop uitvalt en direct herstart het wel eens een BSOD zou kunnen zijn, dan moet je instellen dat de pc niet direct herstart zodat je de BSOD kan zien en noteren, in dat geval was er 'hoop' op een softwareprobleem wat mogelijk door TS op te lossen zou zijn.
Als het uitvalt door hardware problemen maakt het uiteindelijk ook weinig uit wat exact het probleem is, sleutelen aan een 2 maandjes nieuwe laptop is sowieso not-done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
RGAT schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:14:
[...]

Heerlijk als me woorden in de mond worden gelegd >:)
Maar voor de administratie: kan je nog even aanwijzen waar ik dat beweer ;)
in deze regel leg je die assumtie neer : Een laptop valt niet plotseling uit door hardware problemen, tenzij het een BSOD is.

:)

maar ik geef je 100% gelijk , een laptop van 2mnd breng je terug in dit soort situatie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Aionicus schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:16:
[...]

in deze regel leg je die assumtie neer : Een laptop valt niet plotseling uit door hardware problemen, tenzij het een BSOD is.

:)

maar ik geef je 100% gelijk , een laptop van 2mnd breng je terug in dit soort situatie's.
Oeps je hebt gelijk, ik bedoelde driverproblemen maar heb inderdaad hardware problemen geschreven, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
attaabdul schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:48:
Alles opnieuw installeren houdt mij tegen haha.
Dat is nergens voor nodig als de huidige installatie nog prima is. Maak gewoon een clone van de hardeschijf, kun je gewoon weer terug zetten na de reparatie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
BSOD geeft toch bijna altijd een melding als windows al draait. Alleen bij opstarten wil die wel is BSOD komen maar dan gelijk een reboot.

TS een auto restart staat dat in de BIOS ingesteld. Ik heb het buiten servers nog niet meegemaakt dat pc's autoherstarten zonder actie behalve bij power failure en dat in de bios is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
SRich schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:40:
BSOD geeft toch bijna altijd een melding als windows al draait. Alleen bij opstarten wil die wel is BSOD komen maar dan gelijk een reboot.

TS een auto restart staat dat in de BIOS ingesteld. Ik heb het buiten servers nog niet meegemaakt dat pc's autoherstarten zonder actie behalve bij power failure en dat in de bios is ingesteld.
Tegenwoordig toch vrijwel overal de standaard na een BSOD stiekem en direct te herstarten, kom ze iig veel vaker tegen dat ze dat doen dan de paar die ik ken die standaard de BSOD wel tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attaabdul
Ik heb hier de dumpfiles als iemand daar verstand van heeft?

https://www.mediafire.com...8b,rvbgphr4fc1whrv/shared

EN

System
Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}
EventID 41
Version 3
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000000000000002 - TimeCreated
[ SystemTime] 2015-04-26T09:31:27.248717000Z
EventRecordID 5421
Correlation - Execution
[ ProcessID] 4 [ ThreadID] 8
Channel System
Computer Laptop - Security
[ UserID] S-1-5-18 - EventData
BugcheckCode 159 BugcheckParameter1 0x3
BugcheckParameter2 0xffffe000794a27b0
BugcheckParameter3 0xfffff803a3123960
BugcheckParameter4 0xffffe00079aaec60
SleepInProgress 6 PowerButtonTimestamp 0 BootAppStatus 3221225473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
ik heb meer aan foutcode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheappineapple
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 20:21
als je pieeep piep pieeeep hoort en je laptop dan uit gaat, truggaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheappineapple
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 20:21
en trouwens, wwlke windows heb je? ik heb meer verstand van windows 11 dan windows 10 8.1 7 en xp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Het lijkt me sterk dat de TS de laptop nog heeft.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37

br00ky

Moderator Harde Waren
@cheappineapple check de volgende keer hoe oud het topic is. 10 jaar na dato lijkt me dit niet meer relevant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.