Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sneeziaz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 17:31
Goedendag mede-Tweakers,

Ik ben voor m'n vriendin een pc in elkaar aan het schroeven.
We hebben als moederbord de MSI A78M-E45 met een Seasonic G-550 voeding.

Ik heb zelf wel wat ervaring met tweaken, maar dit is de eerste keer dat ik een pc 'from scratch' in elkaar schroef, dus misschien doe ik wat fout, maar we komen er niet uit.

Op de voeding zitten dikke 2 kabels, één grote aansluiting welke ik in het moederbord heb gedaan, en een 2x4 pin aansluiting.
Bij de voeding waren een aantal kabels meegeleverd, maar geen een van deze kabels past op de 2x4 pin.

Op het moederbord zit nog een JPWR2 4x 'ingang' aansluiting, maar alle meegeleverde kabels zijn 6 pins(ib18, ib08, ib21 en een PCI-E)

Ik kan nu dus niet de videokaart met de voeding verbinden (want de voeding heeft 8 pins en de PCI kabel heeft 6 pins, en fysiek past het ook niet (mannetje-mannetje))

En ik kan de harde schijven nu ook niet van stroom voorzien.

What do? Is de voeding wel compatibel met het mobo? Er moeten toch 'stroom SATA' kabels uit de psu komen? Of moet ik zelf een andere kabel vandaan toveren?
Kan eventueel foto's maken als het niet geheel duidelijk is :/

Groet,

sneez

tsjoe

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk kijk je niet goed, want alle kabels zitten er toch echt bij. Pak je boekje van de voeding er nog eens bij en leg alle kabels eens netjes gesorteerd neer.

• sneeziaz
Zal zo voor de tweede keer goed kijken, moet nu even weg, vanavond zal ik wel wat foto's er bij doen, maar alle meegeleverde kabels pasten niet op die 2x4 pin van de voeding.

tsjoe

• sneeziaz
Nou br00ky je had gelijk, in de voeding zelf zaten aansluitingen om de harde schijf en CPU kabel op aan te sluiten (ook nog nooit gezien). Deze kan dicht!

tsjoe

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True