Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

One shot modus reageert niet meer (Canon 70D)

Pagina: 1
Acties:

• l_hendriksen
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-04-2015
Ik heb een Canon 70D en heb het volgende probleem:

Bij gebruik van de one shot modus wil het fototoestel geen foto's meer maken. Als je via de zoeker kijkt is het ook erg donker. Zodra je de knop indrukt om een foto te maken dan wordt het Q icoontje linksonder ook donker. Zodra je de ontspanknop weer los laat dan is ie weer licht.

Het objectief dat ik gebruik is een Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

Via de live-view lukt het wel. Ook als ik overga naar AI Servo of AI Focus ervaar ik geen problemen.

Zodra ik een ander objectief er op zet (bijv, een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS) dan ervaar ik geen problemen.

Herkent iemand dit probleem?

Samengevat: geen one shot modus mogelijk met 1 bepaald objectief, wel in live-view stand en ook met AI focus of AI servo. Met een ander objectief werkt one shot via de zoeker wel.

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:49
Stelt het objectief wel scherp?
In One shot kun je namelijk geen foto maken, zolang de juiste focus nog niet bereikt is.
In AI Servo kan dat wel.

En welk Q icoontje bedoel je? Ik zie alleen een Q icoontje aan de rechterkant van het scherm.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:13
Is het diafragma van je lens misschien blijven hangen? Want een donkere zoeker kan volgens mij alleen maar daardoor veroorzaakt worden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True