Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ASRock H81M-HDS te weinig fan connectors?

Pagina: 1
Acties:

• markverrot
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17-09 11:46
Ik heb een ASRock H81M-HDS moederbord gekocht icm. een Cooler Master Silencio 352 case, en een Scythe 4 Mugen PCGH koeler. Zowel de case als de koeler hebben beide 2 fans.

Nu zie ik achteraf (superstom) tot mijn spijt dat het moederbord maar 1 CPU fan en case fan connector heeft.

http://www.asrock.com/mb/Intel/H81M-HDS/?cat=Specifications

Was het volgende bord achteraf een veel betere keuze?
pricewatch: ASRock B85M Pro4

Kan ik nu alsnog mijn materialen aansluiten? Het lijkt me toch heel raar dat een populair moederbord niet eens 2 casefans ondersteunt, terwijl bijna alle cases 2 fans hebben?
Dus zie ik hier iets over het hoofd? Of moet ik een y-splitter kopen om het op te lossen.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Wat is er mis met een y-kabeltje gebruiken? Je kunt niet alles verwachten van een bordje van nog geen vijf tientjes hè.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Tja het is en blijft een plankje van maar 46,50 ;)
Stille case fans op de 12v rails hangen, vaak komen die al met de molex connectoren, anders met splitters gaan werken of een fancontroller gebruiken.

Fixing things to the breaking point...

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 02:23
Normaal kun je via y-kabel 2 fans aansluiten, zoek voor de zekerheid hoeveel stroom de fans samen trekken en hoeveel het moederbord levert, zodat je zeker weet dat je niet je moederbord aansluiting verbrand.
2 is normaal geen probleem, zeker niet meer doen.

Je kunt ook nog aansluiten op je voeding, en dan een fanmate2 ertussen zetten, en dan met de hand regelen.
http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=206

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:08
jan99999 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:06:
Normaal kun je via y-kabel 2 fans aansluiten, zoek voor de zekerheid hoeveel stroom de fans samen trekken en hoeveel het moederbord levert, zodat je zeker weet dat je niet je moederbord aansluiting verbrand. 2 is normaal geen probleem, zeker niet meer doen.
Als aanvulling hierop, wil je meerdere (zware) PWM fans aan één aansluiting hangen kun je zo'n splitter kabeltje gebruiken: http://www.gelidsolutions...ex.php?lid=2&cid=11&id=63. Voeding via de molex, PWM signaal vanaf moederbord.

• markverrot
Ik heb toch geen PWM fans. Al mijn fans hebben een 3 pins aansluiting.

Ik heb wel 2 molex adapters. Dus dat betekent dat ik dus toch alle fans kwijt kan?

En zoja, welke fans kan ik dan het beste op het moederbord aansluiten, en welke op de voeding?

• markverrot
Ik zie net dat mijn moederbord toch 2 aansluiten heeft voor case fans, en slechts eentje voor de CPU fan.

Als ik een CPU fan aansluit op de voeding, betekent dit dat ik geen controle meer heb over de draaisnelheid? Dan zou een enkel y-kabeltje dus de beste optie zijn voor mij.

• Ramoonster
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-09 19:06
Ja dan is een splitter het beste idee, dan kan je 1 van de fans regelen en dus automatisch ook de tweede, het enige wat zo niet kan is twee verschillende settings instellen voor de fans.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True