Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waterdichte compact camera Olympus Tough TG-4

Pagina: 1
Acties:

• 2pietjuh2
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-01 19:57
Hi all,

Voor tijdens het vissen, en op vakantie en dat soort buiten activiteiten ben ik op zoek naar een leuk fototoestel. Belangrijk is dat die niet kapot gaat onder water, als ik m laat vallen of in het zand leg.

Nu heb ik een tijdje terug zitten zoeken en kwam verschillende modellen tegen, maar aangezien ik totaal geen camerakenner oid ben, vroeg ik me af wat ik kan verwachten qua kwaliteit foto's. 2 maand terug zag ik dat een eventueel interessant model (Olympus Tough TG-3) EOL was, en er gingen geruchten dat er een opvolger komt. Snel een google alert aangemaakt en inderdaad, de TG-4 is aangekondigd (http://www.getolympus.com/us/en/tg-4.html)

Maargoed, specs zeggen natuurlijk niet zo veel, het gaat om het plaatje dat die maakt, dus even verder googlen, en kwam op deze site: http://www.imaging-resour...4/olympus-tg-4GALLERY.HTM

Als ik deze foto's zie, denk ik: Ik zie nog steeds veel pixels. Vergelijk ik dat met mijn HTC M8, zie ik ook een hoop pixels.

Mijn vraag dus is: wat kan ik verwachten van een camera als deze (+- €400). Kan ik significant betere plaatjes verwachten dan een high-end smartphone, of komt de high-end smartphone dicht in de buurt van de compact camera?

PS alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-01 11:18

Yero

Reviewer
Hij gebruikt een standaard compactcamera sensor (1/2,3") dus biedt navenante kwaliteit. Dat is beter dan de meeste smartphones (hoewel de Sony Z3 en Z4 een even grote sensor gebruiken). Het grote verschil is natuurlijk de robuuste behuizing die vrijwel overal tegen kan (water/vallen/temperatuur) EN de optische zoom (4x). Verder is hij best compleet met o.a. RAW ondersteuning en alle mogelijke standen/instellingen (PASM).

Wat fotografie betreft kun je dus zeker meer dan je smartphone en zal de kwaliteit ook beter zijn. Maar niet zo goed als een systeemcamera of DSLR met een veel grotere sensor. Andere fabrikanten hebben min of meer vergelijkbare outdoorcamera's.

Mocht je meer geld te besteden hebben, dan is de Nikon 1 AW1 misschien ook een optie. Eveneens water/val/temperatuur-bestendig, maar dan met verwisselbare lenzen en een 1 inch-sensor (4 keer zo groot).

• 2pietjuh2
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-01 19:57
Thanks voor de reactie, Ik heb inmiddels de Nikon 1AW1 gekocht. Voornamelijk omdat deze gewoon net een stap beter is dan de compact cameras.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True