Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• elhombreloco
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-09 18:25
Achter jarenlange trouwe android gebruiker geweest te zijn. Stel ik me enkele vragen bij de recente android updates. Ik heb een android device and 1.6 in de tijd met de htc Hero daarna ben ik overgestapt naar een Nexus 4 en nu heb ik een One Plus One. In het tablet verhaal heb ik een Asus TF 300 en een LG Gpad 8.3

Maar het grootste probleem dat ik merk bij Android toestellen is het groot aantal bugs en het late of niet verschijnen van Updates.

Voorbeeld hier van is de TF300 die draait op 4.2 en heeft dus geen updates meer gekregen. Ok ik weet dat ik hen kan rooten en nieuwere versies kan draaien maar dan verlies ik de 3G. Hierdoor heeft hij geen trim comando update gekregen die in latere updates zit met het gevolgd dat het toestel zeer traag is.

Bij de Nexus 4 was helaas de batterij niet zo sterk dus heb ik daarna de one plus gekocht maar daarvan vind ik de bouwkwaliteit niet zo goed.
En het toestel is zeer inconsistent.
Sommige dagen heb ik 10 % batterij over maar sommige dagen 50% terwijl met hetzelfde gebruik van het toestel. Misschien heeft dit wel te maken dat ik nu in China leef dus heb ik ook geen google services zonder vpn. Dit is een de nadelen dat ik ondervindt dat vooral google services crashen of dat apis niet werken. Ik heb al gemerkt dat Apple Service hier wel volledig werken en ik heb ook de indruk dat alles bij apple meer consistent werkt.
Ik heb recent een Macbook AIr gekocht en ben hier zeer tevreden van. Het Toestel is zeer goed en betrouwbaar en consistent.

Nu gebruik ik alles google service en maak ik hier van intens gebruik maar deze zijn allemaal beshikbaar op apple voor zover ik weet.

Nu mijn vraag is zijn er geen gebruikers die recent de switch hebben gemaakt wat zijn jullie bevindingen ?
Krijgen IOS toestellen langer updates en zijn die iets meer future proof ?

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik heb onlangs de switch gemaakt van een HTC One M7 naar een iPhone 6 Plus. Je kunt het beste mijn review lezen voor een goed beeld, maar kort gezegd: er zijn in de software wat nadelen, maar ik vind het de switch waard.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
DwightKSchrute schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:03:
Je kunt het beste mijn review lezen voor een goed beeld
Wij van WC-eend... :+

Maar uiteindelijk komt het er wel op neer dat Apple langer iPhones van updates voorziet dan de meeste Android-smartphonemakers hun smartphones van updates voorzien, ja. Dus als het je daar om te doen is, dan is iPhone misschien geen gekke keuze.

[Voor 4% gewijzigd door Hahn op 25-04-2015 11:06]

The devil is in the details.

• DwightKSchrute
Haha agreed. Ik geef hier een heeele korte samenvatting, maar ik behandel het verschil tussen iOS en Android wel.

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

Did you mean: dataquest

Qua updates, consistentie en stabiliteit doet het iPhone platform het beduidend beter dan Android. Qua kosten, customizability en keuze in smartphones doet het Android platform het beter. That's about it.

[Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 25-04-2015 11:10]

• elhombreloco
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-09 18:25
Het zou vooral om de ipad zijn dat ik mee begin en dan eventueel een Iphone. Ik zou voor de ipad mini 2 gaan. En het lijkt met wel leuk de volledige integratie met de desktop.

• DwightKSchrute
elhombreloco schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:12:
Het zou vooral om de ipad zijn dat ik mee begin en dan eventueel een Iphone. Ik zou voor de ipad mini 2 gaan. En het lijkt met wel leuk de volledige integratie met de desktop.
Ik merk dat ik mijn iPad vooral als 'stand-alone' apparaat gebruik. Het enige dat gesynchroniseerd wordt tussen de Mac en de iPad zijn de foto's en Safari. En de foto's komen dan ook nog vanaf de iPhone. Als je de apps van Apple gebruiktt, heb je met Handoff wel een goede.

• randy_e
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 02-08 11:58
Ik ben altijd een trouwe android gebruiker geweest en heb verschillende merken toestellen gehad. Sinds maart toch de overstap naar iphone gemaakt. Ik heb er geen spijt van en ik denk dat jij dat ook niet zal hebben.

Alle google services zijn (voor zover ik weet) gewoon beschikbaar op ios. Ik gebruik zelf gmail, contacten, agenda(welke nog prima synchroniseert met de android van mijn vrouw) en ik weet dat drive ook gewoon werkt.

Ja ios is beperkter, echter ik persoonlijk gebruikte steeds minder van de mogelijkheden van android en ik mis eigenlijk niks.

Het enige wat wennen is zijn de soms omslachtige dingen weke bij android makkelijker gaan, maar na een week was ik dat alweer vergeten.

De grootte van het scherm gaf mij de laatste push om over te stappen, al vind ik de 6 plus persoonlijk te groot. Ik heb tussen de androids door tuurlijk andere iphones in mijn handen gehad en ik moet eerlijk toegeven dat ze stappen vooruit zijn gegaan en ik denk eigenlijk dat ik niet snel terug zal gaan naar android.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes met beslissen.

psn: Dutch-President

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:20
Zal je eerst mijn verhaal uitleggen:

In oktober heb ik beslist om een nieuwe telefoon te gaan halen (had een Samsung S3). Ondertussen zijn we april en ben ik tevreden van mijn huidig toestel. Kort samengevat:
- Sony Xperia Z3 > problemen met de software, apps die constant crashten
- OnePlus One > had op mijn S3 CyanogenMod en wilde dit absoluut terughebben. Verloor regelmatig mijn mobiel signaal, na een 2 maand een nieuw toestel gehad via de support, verloor dan de data verbinding. Ook veel bugs in Cyanogenmod.
- iPhone 5S > tweedehands aangekocht voor een goeie prijs. Nog nooit in contact gekomen met iPhone, wel iPad en ben daar enorm tevreden van (veel vloeiender dan mijn ASUS TF Prime en kostte €250 minder). Altijd mobiel signaal, geen software issues. Enige issues dat ik eens had was dat Spotify en mailapp gingen crashen. Maar dit is in totaal drie keer gebeurd ofzo.

Geen enkel toestel is perfect maar die iPhone is wel een machtig ding. En moet zeggen dat ik vroeger niet echt Apple minded was maar als je problemen blijft hebben in het ander kamp zoek je soms eens andere oorden op.

Maar...
Heb dus momenteel een iPhone 5s 16GB. Het aantal GB's + de schermgrootte is voor mij iets te klein, dus ben ik op zoek naar iets anders. Keuze lijkt gemakkelijk om voor de iPhone 6 of 6+ te gaan 64GB ofzo maar ik ben ook aan het kijken naar de Samsung S6 + LG G4. Ik weet niet waarom maar er is toch iets in mij die zegt van ga terug naar Android. Natuurlijk betaal je voor de iPhone veel geld, €800 en €900 voor de 6 en 6+ en dat is iets welke ik niet meteen zie zitten. Tweedehands kan je daar wel al iets van een €100 afdoen. Pluspunt is wel dat je doorverkoopwaarde wel hoger is bij Apple. De Samsung S6 heb ik trouwens vandaag nog gevonden voor €600 ipv €700 32GB.
Er zijn 2 zaken die me momenteel tegenhouden om een nieuw toestel aan te schaffen: de prijs + de release van de 6s in september welke 2GB ram zal bevatten (alle geruchten wijzen toch in deze richting)

Tot zover mijn spam antwoord :)

Om op je vraag te antwoorden denk ik dat Apple materiaal meer future proof is, je krijg ook langer updates dan de 2jaar op Android. Je kan op Android natuurlijk wel gaan rooten en flashen maar misschien bij jij (net zoals ik) hier wel klaar mee. Uiteindelijk wil je gewoon een gsm toestel dat 99% of altijd werkt en dat vind ik momenteel bij mijn Apple toestel.

Wel zijn er bepaalde zaken die omslachtig zijn, bijvoorbeeld het niet kunnen toevoegen van een bijlage aan je email. Je dient steeds te starten met de bijlage zelf. Als je dus reply all wilt doen en bijlage toevoegen... tja lukt niet. Enorm beveiligd is het, op Android is dit poepsimpel. Zo zijn er nog van die dingen eigenlijk, maar dan vraag ik me af, hoeveel keer gebruik je dat...

Hopelijk heb je wat met mijn visie op Android en iOS. Zou het wel leuk vinden moest je je uitendelijke keuze hier ook op plaatsen.

[Voor 7% gewijzigd door extreme8eight op 29-04-2015 15:21]

PSN: extreme8eight

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:23
Misschien een beetje 'out-of-the-box' maar, heb je al eens gekeken naar Windows Phone? De problemen waar jij namelijk tegenaan liep (gebrek aan updates, traag, steeds trager..etc) met Android had ik namelijk ook. Een iPhone was voor mij geen keuze aangezien Apple al sinds het overlijden van Ome Steve totaal niet meer vernieuwend is (mijn mening ;))

Sinds een tijdje heb ik nu een Nokia Lumia 830 en het is echt een verademing in vergelijking met Android. Gegarandeerd updates en een stukker minder 'overhead' in performance in vergelijking met Android. Ik heb ook ervaring met iOS en ben daar dus echt geen fan van. 'Vroegah' in het iOS6 tijdperk was het lekker snel maar met iOS8 voelt alles stroperig, ook op een iPad Air 2. Maarja, de iPad is niet van mij dus misschien is het voor mij dan gemakkelijker om het te haten dan iemand die 'em net heeft gekocht met Buyer's Remorse. =P

Maarja, ik kan niet echt in China kijken of daar de Microsoft Services even goed werken als de Apple Services. China is behoorlijk 'Apple-minded' dus het zou zo maar kunnen dat een Windows Phone even slecht werkt als een Android? Ik durf daar echt geen uitspraken over te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjoderoon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 12:04
Android of iOS is om het even. Ligt er maar net aan wat je zelf fijn vindt. Ik had android maar heb nu iphone. Niet omdat ik iOs zo fijn vind maar omdat ik deze telefoon van mijn werk heb. Ik loop eigenlijk alleen maar te klagen over iOS. De flexibiliteit is stukken minder. Integratie van andere apps vind ik zelf een stuk slechter. Maar daar tegenover staan weer anderen die zweren bij iOS. Ik vind het dus geen goede switch. Maar dat is dus enkel mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Snap nog niet waarom niemand een comment heeft gemaakt om een Nexus telefoon te nemen.
Je krijgt gelijk de nieuwste updates en software. Geen last van fabrikanten die ertussen zitten.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:51

Ursamajor

Astrofotograaf

Ook dat is gebleken niet helemaal waar te zijn. Sommige andere toestellen hadden eerder een update dan een Nexus toestel...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
Heb een iPhone 3GS en iPad 1 gehad en ben naar Android overgestapt. Ik heb echter al zoveel ongevraagde zooi van Google op mijn Nexus staan dat ik Android vaarwel ga zeggen. Ik ben vooral naar Windows Phone aan het kijken vanwege de veel te hoge prijzen voor een iPhone 6. Het is erg mooi spul maar om enkel te mailen, internetten, whatsappen en bellen is 700 euro te duur voor mij. Zouden de prijzen een stuk lager liggen dan zou ik Apple zeker overwegen.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:51

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben het helemaal met je eens en zit ook nog te denken om een topic aan te maken om dit probleem te bediscussieren...
De kwaliteit dit je krijgt bij een toptoestel van 700 euro.... Kijk maar eens in het Galaxy S6 topic... ;(

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Wil je goedkoop > Windows Phone bijv. de Lumia 640 of Lumia 830.
Heb je die 400 extra toch in je zak zitten > iPhone 5S of 6.

....911....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donneyg
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 13:02
Volgens mij zou je geen spijt hebben. Ik heb zelf sinds een klein jaar een Android toestel, en ik moet zeggen dat ik er al wat op gevloekt heb. Ik heb al 4 jaar een iPad en iPod en die dingen werken gewoon prima en blijven werken zoals verwacht.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True