Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtek GBE Asus laptop geeft 100mbit/s i.p.v. 1000mbit/s

Pagina: 1
Acties:

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Bij mijn laptop een Asus n56jn-cn091h heb ik het volgende probleem.

Als ik hem via de netwerkaansluiting aansluit krijg ik bij sommige routers een verbinding van 100mbit i.p.v. 1000 mbit.
Het vreemde is dat ik dat niet met alle netwerken heb als ik hem aansluit op een Cisco wifi router EPC 3928 van Ziggo krijg ik wel 1000 mbit maar op een linksys e3000 router 100mbit.

De netwerk kaart in deze laptop is een Realtek PCIe GBE Family Controller hardware id PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_200F1043&REV_0C of Realtek RTL8168GS5

Ik heb de volgende stappen geprobeerd.
Thuis heb ik een linksys e3000 router waar ik 100 mbit bij krijg ik dacht misschien een probleem tussen de netwerkkaart en de router dus koop een nieuwe router. Nu heb ik een Asus RT-AC87U aangesloten maar die geeft ook 100 mbit.

Ik heb nog een HP probook van mijn werk en die geeft zowel op de linksys en Asus router 1000 mbit dus het ligt echt aan de laptop en niet aan de kabel of router.

Drivers
Ik heb verschillende drivers geprobeerd de standaard windows update drivers, drivers van Asus die bij deze laptop horen, en drivers van Realtek zelf maar ze lossen allemaal het probleem niet op. Als het voor de oplossing nodig is wil ik alle drivernr wel nazoeken.

In de instellingen van de netwerkkaart heb ik de volgende zaken geprobeerd zonder resulataat.
groen ethernet uitgezet, energie-efficient ethernet uitgezet, Snelheid/duplex van automatisch naar 1000mbit full duplex, Wol & speeddown speedlink op not speed down gezet.

Als iemand nog een oplossing weet ik hoor het graag want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Probeer eens een andere kabel, als er ergens een adertje in een connector niet goed contact maakt kan hij nog wel 100Mb aan maar geen 1000Mb.
Voor 1000MB heb je alle aders nodig voor 100Mb maar de helft.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.