Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router lagg door smartphone

Pagina: 1
Acties:

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11 23:15
Hey

Als ik via mijn laptop (verbonden met wifi) een game speel en tegelijkertijd youtube aan heb staan, heb ik geen last van trage internet of lagg spikes in-game.

Maar zodra ik een youtube video afspeel op mijn galaxy s3 telefoon begint de game op mijn laptop te laggen en krijg ik te maken met een hoge ping. Als ik de video op mijn s3 pauzeer is mijn ping weer normaal.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik vind het erg vervelend dat een aantal devices te maken hebben met een tragere internetverbinding door 1 device...

[ Voor 9% gewijzigd door Y451N op 25-04-2015 01:16 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gamen via een bekabelde verbinding.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11 23:15
Compizfox schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 01:15:
Gamen via een bekabelde verbinding.
Haha, is het niet mogelijk om dit op te lossen zonder bekabelde verbinding?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geen idee, misschien wel :P

Maar tot op zeker hoogte zul je dit soort problemen altijd houden met WiFi, al dan niet in zeer lichte mate. Een bekabelde verbinding is veel stabieler en betrouwbaarder.

Voor gaming maakt het zeker ook uit aangezien je latency veel lager en constanter zal zijn (minder jitter en packet loss).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je kan een kabel leggen, hoewel het met een laptop minder makkelijk is, maar een kabel onder de bank bijv. als je daar regelmatig met de laptop zit kan erg handig zijn :)
Eventueel kan je een nieuwe router met 2,4 en 5Ghz wifi (en bijbehorende adapters voor je laptop en andere computers die je aan je wifi hangt) overwegen, kost wel wat maar dan heb je ook wat ;)

Behalve die twee is er maar weinig keuze, je loopt tegen een probleem van wifi aan waar niet zomaar een oplossing voor is behalve een betere AP/router kopen of kabels leggen.

Fixing things to the breaking point...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je lag krijgt als andere apparaten lekker data aan het verwerken zijn komt dat meestal door je router. Die test op 1 laptop 2 dingen doen zegt dat het geen bandbreedte probleem is (nouja, het kan als je S3 anders buffert dan de site), maar een probleem met je router dat hij niet krachtig genoeg is om twee apparaten tegelijk van low-latency bandbreedte te voorzien.

Oplossing die voor gamen altijd het beste is: kabel. Ethernet kabel in je laptop prikken en gaan.
Oplossing zonder kabels: koop een betere router. Gezien je huidige probleem zou ik meteen voor een goede router uit het 80-180 euro segment gaan dan zit je altijd goed. Het kan natuurlijk ook anders, maar dan hebben we veel meer informatie nodig en meer tests en ben je waarschijnlijk wel een week zoet in dit draadje :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabel trekken is beste oplossing inderdaad, maar er zijn meer opties in dit geval.

Waar je hier mee te maken hebt is airtime en de verdeling ervan. Bij meerdere WiFi-devices achter zelfde AP moet capaciteit gedeeld worden. Dat gebeurt niet op basis van bandbreedte (want hoezeer dat logisch lijkt kan de AP niet ruiken wat er uiteindelijk allemaal overheen gaat en hoe lang dat duurt) maar op basis van toegang tot de antenne. Probleem daarmee is dat een apparaat met een slechte verbinding en/of lage specs (slechts 1 antenne, dus geen MiMo) voor dezelfde hoeveelheid data veel meer tijd nodig heeft. Dus als je een stream van een paar Mbps hebt op een low-spec apparaat kan dat je hele netwerk zowat plattrekken ook al kun je >100Mbps draadloos halen op je high-end apparaten.

De technologie om dit te voorkomen heet 'airtime fairness'. Probleem is dat deze tech nog vrijwel nergens op de markt is (het bestaat wel - ik tik dit bijvoorbeeld achter een AP die het wel heeft - maar dit apparaat is nog niet te koop). Airtime fairness is niet anders dat QoS op niveau van toegang tot radio. Het zorgt ervoor dat geen enkele verbinding alle airtime pakt (en dat prioriteiten toegekend kunnen worden, dus bijv dat VoIP of gaming prio krijgt boven downloads etc). Maar goed, dit heb je vrijwel zeker niet.

Wat dan wel? Makkelijkste is als je AP dualband is. Zorg er dan gewoon voor dat jij in ene band gaat zitten (bijv 5GHz) en die telefoon in ander (bijv 2.4GHz). Dat zijn aparte radio's, aparte antennes en dus aparte fysieke netwerken die elkaar op geen enkele manier in de weg zitten. Is je AP niet dualband? Dan kun je een nieuwe overwegen die dat wel is (anno 2015 wil je ECHT dualband support hebben, al is het alleen maar ivm interferentie), maar doelmatiger en goedkoper is gewoon met UTP kabeltje te werken. Zo'n kabel heb je voor EUR 10, een fatsoenlijke dualband AP kost je rustig het zesvoudige daarvan.

Oslik blyat! Oslik!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:26:
De technologie om dit te voorkomen heet 'airtime fairness'. Probleem is dat deze tech nog vrijwel nergens op de markt is (het bestaat wel - ik tik dit bijvoorbeeld achter een AP die het wel heeft - maar dit apparaat is nog niet te koop).
Deze tech zit gewoon in courante modellen van Asus en Netgear, zoals de AC68U en R7000.
Of kijk eens naar Xclaim van Ruckus.
Pagina: 1