2 dezelfde monitors calibreren

Pagina: 1
Acties:

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

ik heb 2 dezelfde monitors maar toch verschillen ze iets van elkaar. Ik zelf kan me daar best aan storen haha.

wat is de beste manier om deze monitoren gelijk qua beeld te maken?

alvast bedankt

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou beide monitoren calibreren 8)7

Oftewel, wat denk je er zelf aan te doen en waar loop je tegenaan. Je bent neem ik aan met de nodige calibratietools?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! πŸ›’
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• soepblik
ja ik heb geprobeerd met wat programmaatjes om ze gelijk te krijgen, met kalibreren maar dat lukte me niet echt...
maar 80 euro om te kalibreren vind ik nogal duur

• Room42
  • Niet online
Dan zul je het toch handmatig moeten proberen. Ik zou het niet met de controls van de monitors zelf proberen. Zorg dat je softwarematig de kleuren instelt, dan heb je veel meer controle. Je moet voor beide monitoren een kleurenprofiel maken. Let er daarbij ook op dat je beide monitoren in de zelfde hoek bekijkt.

En houd er ook rekening mee dat geen monitor gelijk is. Zeker als de ene ouder is dan de andere, kun je altijd kleurverschil houden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

2 monitoren, zelfs als ze uit dezelfde batch komen, verschillen onderling gewoon.

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

• soepblik
ja ik snap dat ze verschillen. wat is de beste software programma wat ik hiervoor kan gebruiken?

• Room42
  • Niet online
Dat moet je gewoon even googlen (weet je nog, eigen inzet is gewenst op GoT ;)) want ik werk alleen met die calibratiehardware ;)

Overigens denk ik dat je met de nodige referentiebeelden (er is zo'n site die dat biedt, ben hem even kwijt) en de instellingen van de videokaart al een heel eind kan komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 25-04-2015 01:05 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb hetzelfde probleem zelfs na uren aanklooien kreeg ik ze nooit hetzelfde.

Het is trouwens alleen echt goed zichtbaar als ze allemaal een witte achtergrond hebben, de ene is wat 'blauwer' waar de andere meer richting wit gaat en de derde weer meer richting rood.

Ik heb me er bij neergelegd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

soepblik schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:54:
ja ik snap dat ze verschillen. wat is de beste software programma wat ik hiervoor kan gebruiken?
Room42 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:55:
Overigens denk ik dat je met de nodige referentiebeelden (er is zo'n site die dat biedt, ben hem even kwijt) en de instellingen van de videokaart al een heel eind kan komen.
http://www.lagom.nl/lcd-test/

Dat is trouwens de 1e link als je "Monitor calibration" intypt op Google. :')

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

• Room42
  • Niet online
Die had ie vast al gevonden O-)

Pagina: 1