Ik heb een korte filmpje gemaakt en op vimeo geplaatst. Een reclamebureau wil dit filmpje gebruiken voor een reclamecampagne voor 1 van haar klanten (groot internationaal bedrijf). Het idee is dat ze in de betreffende reclame kleine stukjes laten zien van verschillende video's, waaronder die van mij. De reclamecampagne zal internationaal zijn.
Nu bieden ze mij een vergoeding van $500,- voor gebruik van het filmpje, die ze een jaar willen gebruiken. Aan de ene kant vind ik dit een leuk bedrag voor een home-video geschoten met mijn smartphone en ik voel mij natuurlijk vereerd, maar aan de andere kant krijg ik misschien spijt van het feit dat ik niet meer heb gevraagd (en akkoord ben gegaan met hun eerste 'bod'). Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze een andere video kiezen wanneer ik niet akkoord ga met het bedrag.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoeveel is zoiets waard?
Nu bieden ze mij een vergoeding van $500,- voor gebruik van het filmpje, die ze een jaar willen gebruiken. Aan de ene kant vind ik dit een leuk bedrag voor een home-video geschoten met mijn smartphone en ik voel mij natuurlijk vereerd, maar aan de andere kant krijg ik misschien spijt van het feit dat ik niet meer heb gevraagd (en akkoord ben gegaan met hun eerste 'bod'). Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze een andere video kiezen wanneer ik niet akkoord ga met het bedrag.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoeveel is zoiets waard?
...less is more