Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nexus 5 scherm gebarsten: waar OEM schermmodule kopen?

Pagina: 1
Acties:

• AdFundum14
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-05 16:46
Hallo allemaal,

Ik heb enkele dagen geleden jammer genoeg mijn Nexus 5 laten vallen, en het scherm is gebarsten. Na wat opzoekwerk blijkt dat het glas en het scherm aan elkaar gefuseerd zijn en dus de hele schermmodule vervangen moet worden, wat vrij kostelijk is.

Ik ben van België afkomstig en de meeste herstelwinkels vragen rond de 150€. Ik heb iemand gevonden die de herstelling in bijberoep wil doen voor iets meer dan 100€ (en verzekerde mij dat hij originele onderdelen gebruikt).

Nu ben ik aan het overwegen om het scherm zelf te proberen te herstellen. Als een winkel het scherm voor mij kan herstellen voor 100€ met een OEM-scherm, moet er toch een plaats zijn waar je zo'n OEM-scherm zelf goedkoper dan dat kan kopen.

Zodus mijn vraag: weet iemand waar je zo'n OEM-scherm kan kopen? Via Google vind ik niets binnen België en buurlanden. Enkel via Amazon.co.uk, maar daar kosten OEM-schermen meer dan wat ik hier aan een herstelling zou geven. (Vreemd toch?)

Tot slot is er ook de optie om via Aliexpress bij een Chinese leverancier te bestellen (voor +- 35€), maar ik denk dat enkel al de gedachte dat ik Chinese namaak in mijn Nexus 5 steek, mij niet goed gaat bekomen...

Alvast bedankt!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:57
Wordt hoogstwaarschijnlijk buitenland, het is niet super interessant voorraad aan te houden voor de relatief weinig Nexus toestellen hier verkocht.
Je kunt hier eens proberen, vanaf 52 dollar: http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html
Of inderdaad gewoon via Aliexpress, kijk even naar de rating en let op wel of geen verzendkosten.

• AdFundum14
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-05 16:46
Bedankt voor je antwoord! :) Het probleem bij al die schermen is dat je niet weet of ze origineel (OEM) zijn. Bij Aliexpress weet ik zelfs zeker dat ze namaak zijn (wegens de reviews).

Vanuit Amerika laten leveren gaat veel kosten denk ik (en die is ook niet origineel waarschijnlijk?). Op Amazon UK heb ik eentje gevonden voor 52 pond, aka 90€ met verzendkosten meegeteld, maarja, ook weer geen garantie dat die origineel is... http://www.amazon.co.uk/L.../ref=cm_cr_pr_product_top

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Vraag aan diegene die het voor €100 wil doen, of hij je voor minder €100 het losse scherm kan leveren? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True