Nieuwe GPU GTA 5 280? 280x of een ander?

Pagina: 1
Acties:

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 20:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zou graag GTA 5 met wat hogere specs willen spelen dan dat ik nu doe(voornamelijk op normal en settings uit) met mijn HD7770. Ik heb verschillende benchmarks(tweakers/hardware.info) gezien en daarin scoren de 280 en de 280x eigenlijk altijd wel leuk. 'ultra settings' op Full HD zijn wel haalbaar indien je de juiste dingen uitzet(grass,MSAA etc.). )

Wat is je budget?
Mijn budget zit rond de 200 euro, al weet ik dat ik daarvoor niet direct een 280x kan kopen. R9 280 zal denk ik voldoende zijn, maar de 280x misschien wat meer futureproof. Is het verschil van +- 40 a 50 euro boven op mijn budget de 280x waard?

Ik zie de 280x van club3d(231) wel in de pricewatch (al lijkt dat niet de beste keuze te zijn, De andere varianten bijv. van MSI of XFX draaien namelijk een stukje hoger voor +-20 euro meer (+-250) euro. Maargoed dan zit ik dus al 50 euro boven mijn oorspronkelijke budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, al wil ik uiteraard het liefst wel een wat bekender merk.
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD kaart, maar het mag ook zeker een nvidia kaart zijn.
Ik heb graag een kaart die goed in de prijs/kwaliteit verhouding ligt en volgens mij leverd AMD dat op dit moment meer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

CPU = i5 4460
RAM = 8GB Crucial Ballistix low profile
MOBO= Gigabyte Sniper G1 B85
HDD = 1TB blue western digitial
SSD = 120 GB Samsung 830
PSU = Sea Sonic M12II-520Bronze

Mijn vraag is ook of mijn voeding wel een 280 of 280x kan trekken.
Ik zie vaak dat er bij zulke GPU's 750 watt gevraagd wordt, maar dat dit soort kaarten dat vaak langerna niet halen (ook niet in full load). Maar is 520 watt dan wel voldoende?

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 24-04-2015 21:12 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:31

Rannasha

Does not compute.

De voeding is voldoende. De reden dat GPU fabrikanten dergelijke hoge eisen plaatsen qua voeding is dat ze ook rekening moeten houden met rommel-voedingen die wel X watt beloven, maar dat in de praktijk niet langdurig kunnen leveren en waarbij je dus een hoger gespecificeerd model nodig hebt dan bij een degelijke voeding.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Downstar2
Ok dat dacht ik al.
Thanks voor de bevestiging!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Rond de 200euro zou je ook kunnen kijken voor een 290 met een aftermarket koeler hier op de V&A, is dat niet wat? Die kaart draait GTA 5 sowieso op leuke settings soepel :)

En er komt meestal ook nog aardig wat garantie bij.

• Downstar2
legendareN schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:35:
Rond de 200euro zou je ook kunnen kijken voor een 290 met een aftermarket koeler hier op de V&A, is dat niet wat? Die kaart draait GTA 5 sowieso op leuke settings soepel :)

En er komt meestal ook nog aardig wat garantie bij.
Tweedehands ook wel een beetje gekeken inderdaad naar 280x of 290
Probleem is vaak dat ze niet vaak in omgeving Overijssel te koop zijn.
Verder waren de kaarten die redelijk in de buurt waren vaak stuk(fans met name!)
Of het was het reference model. Ik heb daarvan begrepen dat ik die beter niet kan nemen..

Bij dit soort bedragen zie ik liever wat ik koop door bij de persoon ff langs te gaan :)

290 is zeker een leuke kaart :P

[ Voor 13% gewijzigd door Downstar2 op 24-04-2015 23:49 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als je bij iemand koopt met goede beoordelingen weet je ook zeker dat je iets goeds koopt

• Downstar2
Ja klopt wss ook wel maar toch, zoveel met veel goede beoordelingen zie ik momenteel niet in V&A.
En die er wel 1 te koop hebben is garantie (bijna) vervallen.

Ik kijk nog wel even wat ik doe, maar de keus wordt er niet makkelijker op :P.
Nieuwe 280 of 280x of een tweedehands 290...
Pagina: 1