Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• aRegularUser
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-07 19:38
Ik ben al even op zoek naar een draagbaar draadloos speakertje en ik vond het wel een goed idee de expertise van de Tweakers-gemenschap te benaderen. Ik heb al heel wat over het onderwerp gevonden, maar wilde toch even jullie mening. Ik zoek dus naar een betaalbare speaker (60-80 euro liefst) die kwalitatief toch wel goed is en luid genoeg kan. Ik heb al wat gevonden, maar zou totaal niet weten waar de prijsverschillen in zitten. Ik ken namelijk echt niet veel van speakers. Bedankt om het even door te nemen!

Mijn gevonden zaken (van lage naar hogere prijs):

Caliber HPG507BT:€50
pricewatch: Caliber HPG507BT
PHILIPS DS1150:€60
pricewatch: Philips DS1150
PHILIPS BT4000:€70
pricewatch: Philips BT4000 Zwart
Sony SRS-X2 Zwart:€78
pricewatch: Sony SRS-X2 Zwart
GBL FLIP 2: €80
pricewatch: JBL Flip 2 Zwart
PHILIPS BT3500W:€80

Wat is het geschil met boxjes van dezelfde grootte maar rond de 100 euro? Ik denk aan speakers als "oude audio oude move l bluetooth coral-", "jaar solomate mini black", "ue mini boom black" en "gear4 houseparty go!".

Ik ben zelf echt voor het design van die GBL FLIP 2, maar miss is dat helemaal niet de beste keuze? Dank voor het antwoord!!

461943

Wat zijn je eisen aan het ding en wat ga je er mee doen? Dat lijkt me handig om te weten.

• aRegularUser
dbhuis schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:22:
Wat zijn je eisen aan het ding en wat ga je er mee doen? Dat lijkt me handig om te weten.
nou de eisen zijn dat het een kamer of klein terras buiten (6mx6m) mooi moet kunnen vullen met geluid en ook af en toe eens boven het gepraat uit moet kunnen komen. Voor de rest speelt ie liever kwalitatief muziek af dan luid, dus eerder kwaliteit als eis. Ik ga er verschillende genres op laten afspelen (jazz, reggae, house etc) dus een goede bas-klank moet ie eventueel ook wel aankunnen. antwoord dat deze vraag?

461943

aRegularUser schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:28:
[...]

nou de eisen zijn dat het een kamer of klein terras buiten (6mx6m) mooi moet kunnen vullen met geluid en ook af en toe eens boven het gepraat uit moet kunnen komen. Voor de rest speelt ie liever kwalitatief muziek af dan luid, dus eerder kwaliteit als eis. Ik ga er verschillende genres op laten afspelen (jazz, reggae, house etc) dus een goede bas-klank moet ie eventueel ook wel aankunnen. antwoord dat deze vraag?
Daar kunnen we inderdaad wat mee. Ik ben zelf heel tevreden met de pricewatch: Xiaomi Canon Bluetooth speaker , dus je kan die ook eerst eens uitproberen. Mocht je daar tevreden mee zijn, dan ben je niet zo veel geld kwijt.

• aRegularUser
dbhuis schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:30:
[...]
Daar kunnen we inderdaad wat mee. Ik ben zelf heel tevreden met de pricewatch: Xiaomi Canon Bluetooth speaker , dus je kan die ook eerst eens uitproberen. Mocht je daar tevreden mee zijn, dan ben je niet zo veel geld kwijt.
Hm die ziet er idd wel goed uit, maar is de kwaliteit vergelijkbaar met zo eentje van het dubbele van de prijs? want ik ben wel bereid 60 euro te betalen hoor

461943

aRegularUser schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:44:
[...]

Hm die ziet er idd wel goed uit, maar is de kwaliteit vergelijkbaar met zo eentje van het dubbele van de prijs? want ik ben wel bereid 60 euro te betalen hoor
Goede vraag, ik heb zelf geen duurdere :P Maar de Canon heeft me zeer positief verrast, en mocht je hem niet goed vinden dan kan je hem voor de nieuwprijs weer kwijt in de V&A. Ik zou dat dus doen.

• aRegularUser
dbhuis schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:45:
[...]
Goede vraag, ik heb zelf geen duurdere :P Maar de Canon heeft me zeer positief verrast, en mocht je hem niet goed vinden dan kan je hem voor de nieuwprijs weer kwijt in de V&A. Ik zou dat dus doen.
Goed, bedankt voor je reactie! ik ga nog even andere afwachten dan :D ik ben echt wel benieuwd waar de prijsverschillen in zitten!

• lutkeveld
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-09 08:17
Ik zou voor de JBL gaan

druk en typefouten voorbehouden

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Logitech Mini Boombox White review door Lip

PW link van de nieuwe versie : pricewatch: Logitech Ultimate Ears Mini Boom Zwart

Edit : Fresh 'n Rebel Rockbox #3 zou ik links laten liggen, als je een portable apparaat wilt hebben. Het geluid is trouwens niet heel veel beter en harder, dan de Logitech Mini boombox.

[Voor 22% gewijzigd door Lip op 24-04-2015 20:12]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• aRegularUser

• lutkeveld
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-09 08:17
Goed merk, goed product.

druk en typefouten voorbehouden

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:18
Ik heb zelf de Logitech Mini Boombox. Ik gebruik hem nu zo'n 4 jaar, mijn beste aankoop ooit :D .
Ik zal even uitleggen waarom:
- Hij is heel klein, dus je kan hem makkelijk in je jaszak doen!
- Er komt relatief goed geluid uit, op het hoogste volume en dan een nummer met veel bass erin, klinkt niet heel goed, maar is mee te leven.
- Ik gebruik hem nu zo'n 4 jaar, vrijwel iedere schooldag mee en dan in totaal een uur (heen en terug) staat ie op het hardste volume. Nog steeds klinken de speakers goed.
- Hij is al een aantal keren goed gevallen geweest, dus een paar flinke klappers. Hij doet het nog steeds.
- De accu gaat lang mee, na 4 jaar gaat ie nog zo'n 5-7 uur mee. Hoe harder het volume, hoe korter de accuduur.

Verder heeft een vriend van mij de JBL Charge 2, ik zal even de voordelen en nadelen opnoemen die ik ervaar:
Voordelen:
- Het geluid is een stuk beter
- De bass is lekker aanwezig, niet te, maar gewoon voor een lekker house nummer is die bass precies goed
- Geen touch knoppen zoals de Logitech, bij mij zijn die "knoppen" kapot gegaan door slijtage (weer en wind gebruiken
- Hij glijd niet zo snel uit je handen

Nadelen:
- Hij is een stuk groter
- En dus ook een stuk zwaarder
- De bass speakers zijn kwetsbaar, die zitten aan de zijkant
- Hij gaat duidelijk minder luid, kan ook een voordeel zijn, maar wil je een luide speaker, hoef je niet bij deze te zijn (kan ook zijn dat ik de hardheid van de Logitech normaal vind).

Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met de Logitech Mini Boombox, lekker klein, verassend geluid als je het ding voor de eerste keer hoort en de kwaliteit is goed te noemen, niet super, maar wel degelijk.

Ik hoop je hiermee iets geholpen te hebben :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• aRegularUser
pwillemske schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:48:
Ik heb zelf de Logitech Mini Boombox. Ik gebruik hem nu zo'n 4 jaar, mijn beste aankoop ooit :D .
Ik zal even uitleggen waarom:
- Hij is heel klein, dus je kan hem makkelijk in je jaszak doen!
- Er komt relatief goed geluid uit, op het hoogste volume en dan een nummer met veel bass erin, klinkt niet heel goed, maar is mee te leven.
- Ik gebruik hem nu zo'n 4 jaar, vrijwel iedere schooldag mee en dan in totaal een uur (heen en terug) staat ie op het hardste volume. Nog steeds klinken de speakers goed.
- Hij is al een aantal keren goed gevallen geweest, dus een paar flinke klappers. Hij doet het nog steeds.
- De accu gaat lang mee, na 4 jaar gaat ie nog zo'n 5-7 uur mee. Hoe harder het volume, hoe korter de accuduur.

Verder heeft een vriend van mij de JBL Charge 2, ik zal even de voordelen en nadelen opnoemen die ik ervaar:
Voordelen:
- Het geluid is een stuk beter
- De bass is lekker aanwezig, niet te, maar gewoon voor een lekker house nummer is die bass precies goed
- Geen touch knoppen zoals de Logitech, bij mij zijn die "knoppen" kapot gegaan door slijtage (weer en wind gebruiken
- Hij glijd niet zo snel uit je handen

Nadelen:
- Hij is een stuk groter
- En dus ook een stuk zwaarder
- De bass speakers zijn kwetsbaar, die zitten aan de zijkant
- Hij gaat duidelijk minder luid, kan ook een voordeel zijn, maar wil je een luide speaker, hoef je niet bij deze te zijn (kan ook zijn dat ik de hardheid van de Logitech normaal vind).

Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met de Logitech Mini Boombox, lekker klein, verassend geluid als je het ding voor de eerste keer hoort en de kwaliteit is goed te noemen, niet super, maar wel degelijk.

Ik hoop je hiermee iets geholpen te hebben :D
wauw bedankt voor die reactie! Die tweede is wel iets te prijzig voor mij, maar de logitech zou eventueel nog gaan :D Die neem ik zeker op in mijn vergelijking :D enige opmerking op mijn voorstellen? greets

• pwillemske
aRegularUser schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:08:
[...]

wauw bedankt voor die reactie! Die tweede is wel iets te prijzig voor mij, maar de logitech zou eventueel nog gaan :D Die neem ik zeker op in mijn vergelijking :D enige opmerking op mijn voorstellen? greets
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met die modellen, op de flip na. Dat is in principe een Charge, maar dan kleiner en met minder bass. Volgens mij is de rest qua geluid hetzelfde, maar weet het niet zeker.

Ik weet niet of je tijd hebt om naar een Media Markt te gaan?? Zoja, echt doen, hier in Eindhoven heb je er een stuk of 10-15 die je allemaal kan testen, van de goedkoopste tot en met de duurste....

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• aRegularUser
pwillemske schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met die modellen, op de flip na. Dat is in principe een Charge, maar dan kleiner en met minder bass. Volgens mij is de rest qua geluid hetzelfde, maar weet het niet zeker.

Ik weet niet of je tijd hebt om naar een Media Markt te gaan?? Zoja, echt doen, hier in Eindhoven heb je er een stuk of 10-15 die je allemaal kan testen, van de goedkoopste tot en met de duurste....
Media Markt ligt wat ver voor me! Ik ben wel al eens naar de Fnac geweest, waar alle prijzen trouwens gevoelig boven die van op het iternet liggen, en heb daar het gros van hetgeen ik heb vermeld bekeken en beluisterd :) ik wilde echter weten hoe het prijsverschil echt zat tussen deze modellen en die van een stuk duurder :)

• pwillemske
Word ie ook mee op de fiets genomen?? Zoja, dan zou ik de Mini Boombox van UE nemen:
http://tweakers.net/produ...gitech-ue-mobile-boombox/
Als dat niet is, zou ik gewoon degenen pakken met het beste geluid (die jij gehoord hebt).

Maar het prijsverschil zit hem niet altijd in het geluid. Als je de Beats Pill (pricewatch: Beats by Dr. Dre Pill MK2) hoort, denk je dat het een speaker van 50 euro is. Dat geluid viel MIJ heel erg tegen...
Als je bijvoorbeeld de Bose Soundlink Mini (pricewatch: Bose SoundLink Mini Bluetooth luidspreker) pakt, hoor je wel degelijk dat er een beter geluid uit komt. Nóg beter dan de JBL Charge. In de Bose zitten ook heel diepe en harde bassen, en een vol mooi geluid. Daarnaast ziet de Bose er zeer goed uit, en daar betaal je ook voor, helaas...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48

NeoMe

#Addict

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aRegularUser
Hey allemaal!

Even geleden :D Ik ben voor de JBL Flip Zwart gegaan! qua design en geluid vond ik deze het beste! bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
Goede keus! Misschien kun je een uitgebreide review plaatsen?? Dat wordt erg gewaardeerd door mensen :) Hoeft niet compleet met video's etc. Gewoon een omschrijving met een paar fotootjes :) .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True