Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] American Cemetery Margraten

Pagina: 1
Acties:

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Ooit eens het idee gehad om op die plek mooie long exposures te maken.
Nooit van gekomen eigenlijk (niet geheel wonderbaarlijk bij mij).

Mijn UWA was de deur uit (wegens overstap naar FF en nog geen andere UWA), de bewolking begon alweer op te klaren (zit nooit mee als ik op pad wil voor LE), dus nieuw plan en kijken wat ik ervan kon maken met mijn 50mm.

Hier de selectie van mijn kant (heb bewust geselecteerd op 2x normaal, 2x z/w en 2x panorama):

1:
Untitled by Ren0W, on Flickr

2:Untitled by Ren0W, on Flickr

3:

4:

5:

6:

De rest staat op Flickr.
Deze selectie bevat, volgens mij, de sterkste foto's.
Dit is tevens mijn 1e testcase hier, dus ben benieuwd naar jullie reacties :*)

ps: watermerk-reacties heb ik al vaak genoeg gehoord

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-09 20:12
Ik vind het gebruik van zowel kleur als zwart-wit niet echt goed uit de verf komen. Maar ik vind het geen makkelijke vraag welke je van beide dan wel zou moeten gebruiken. Ik neig naar zwart-wit omdat het toch geen vrolijke plek is. Hoewel, echt sterk vind ik dat argument ook niet. Misschien hebben anderen hier een mening over.

Waarom staat 1 scheef? Bewust gedaan? Anders even corrigeren.

PS: als je dat al vaak genoeg hebt gehoord, waarom blijf je het dan toepassen? Vind je je foto's zo extreem goed dat het gevaar van diefstal continu op de loer ligt? (Klinkt misschien een beetje zuur van mijn kant, zo bedoel ik het niet hoor ;))

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 10:57

Deathchant

Don't intend. Do!

blacktarantulaX schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:07:
PS: als je dat al vaak genoeg hebt gehoord, waarom blijf je het dan toepassen? Vind je je foto's zo extreem goed dat het gevaar van diefstal continu op de loer ligt? (Klinkt misschien een beetje zuur van mijn kant, zo bedoel ik het niet hoor ;))
Dat klinkt idd een beetje zuur; als je het niet zo bedoelt, moet je het eigenlijk ook niet zo zeggen ;) Iedereen heeft het recht om zijn werk te beschermen, ookal is het in veler optiek de slechtste foto ooit. Niemand hoeft te bepalen hoe belangrijk het voor de eigenaar is om zijn werk wel/niet te beschermen en ook ik zou comments negeren die iets te melden hebben over een logo/watermerk. In deze foto's vind ik het overigens geeneens storend.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:57

EXX

EXtended eXchange

Foto 4 en 6 spreken me het meeste aan. Bij foto 6 zou ik de kruisjes wat rechter gezet hebben met nabewerking.

Ik heb even op je flickr site gekeken, en deze vond ik ook geslaagd:

De compositie spreekt me aan, alleen helt deze foto wat voorover door het perspectief.

Deze begraafplaats nodigt heel erg uit tot het maken van foto's met "lijnen" en het spelen met scherpdiepte, vanwege al die rijen kruisjes Als voorbeeld een foto die ikzelf daar gemaakt heb:

Field of Honor by Matt H. Imaging, on Flickr

[Voor 8% gewijzigd door EXX op 25-04-2015 15:54]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Zym0tiC
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:21
blacktarantulaX schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:07:
Ik vind het gebruik van zowel kleur als zwart-wit niet echt goed uit de verf komen. Maar ik vind het geen makkelijke vraag welke je van beide dan wel zou moeten gebruiken. Ik neig naar zwart-wit omdat het toch geen vrolijke plek is. Hoewel, echt sterk vind ik dat argument ook niet. Misschien hebben anderen hier een mening over.

Waarom staat 1 scheef? Bewust gedaan? Anders even corrigeren.

Mijn eerste ingeving zou ook z/w zijn, puur vanwege het onderwerp. Maar kijkend naar de kleuren van 3, 5 en in iets mindere mate 6 zou ik toch voor geheel kleur kiezen. Het groen en het magenta(?) van de bomen past lekker bij elkaar evenals de kleur van de muur.

Persoonlijk was ik voor een andere selectie gegaan, als ik kijk naar wat er nog meer in je album op flickr staat. Vooral kwa compositie vind ik die sterker. Bij deze selectie bekruipt mij met uitzondering van 2 en 4 een beetje een snapshot gevoel.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• witeken
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-09-2016

witeken

nieuwsgierig

EXX schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:53:
Deze begraafplaats nodigt heel erg uit tot het maken van foto's met "lijnen" en het spelen met scherpdiepte, vanwege al die rijen kruisjes Als voorbeeld een foto die ikzelf daar gemaakt heb:

[afbeelding]Field of Honor by Matt H. Imaging, on Flickr
Ik blijf er maar naar kijken, geslaagde foto.

[Voor 6% gewijzigd door witeken op 26-04-2015 22:01]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Bedankt voor de reacties.
Zit nu pas weer achter een pc, dus:

blacktarantulaX
#1 is bewust zo gedaan ja.

EXX
Inderdaad mooie foto!
Ik was ook aan het zoeken naar de mooie plekjes, had alleen moeite om ze te vinden :+
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True