Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lien111
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 30-07 20:30
beste,

Dat het geen goed idee is had ik al door maar concreet aan welke risico's stelt een persoon die een vrij beroep uitoefent zich bloot wanneer hij als dienst naar de cliënten gewoon zijn eigen wifi password uithangt in de wachtkamer?
Zijn er betere alternatieven?

mvg

• [Mad Max]
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-09 12:16
Alternatief, router met een gasten-WiFi naast het eigen WiFi.
Eigen WiFi delen, ik zou het niet doen.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Een router met een WiFi guest mogelijkheid is het minste dat je kunt doen.

Te koop....

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-09 11:33
Je moet gasten niet laten inloggen.
Dat is niet gebruikersvriendelijk en ze gaan onvermijdelijk om hulp vragen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Is er gewoon mobiel internet bereik binnen? Zo ja, niet aanbieden van eigen Wi-Fi en als je dit toch wilt, dan via een router met twee Wi-Fi netwerken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• lien111
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 30-07 20:30
ok ic, oplossing van de isp helpdesk: je kan u wifi snachts uitzetten en elke dag je password veranderen....niet heel praktisch als je mij vraagt.

Oplossing met gasten-wifi via router ga ik eens navragen.

alvast bedankt voor de reacties, ze bevestigen alvast dat gewoon blijven delen niet aangewezen is.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
lien111 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:22:
ok ic, oplossing van de isp helpdesk: je kan u wifi snachts uitzetten en elke dag je password veranderen....niet heel praktisch als je mij vraagt.

alvast bedankt voor de reacties, ze bevestigen alvast dat gewoon blijven delen niet aangewezen is.
Dat is een waardeloze oplossing inderdaad.

Gastenwifi is een beter, en in principe de aanbevolen oplossing voor dit soort zaken.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Gewoon een gastennetwerk, geen idee hoeveel mensen er toegang tot moeten krijgen maar zelfs met veel simpele consumentenrouters/accesspoints kan je al stabiel een gastennetwerk opzetten voor een mannetje of 12-15.

• Leon-B
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:02
lien111 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:22:

kijk gewoon naar een goede router met gasten wifi network mogelijkheid
of kijk naar een oude goedkope model router waar eventueel dd-wrt op kan als je begrijpt hoe dat werkt

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) guest network
2) 802.1x (WPA(2)-Enterprise icm unieke login per persoon - iets meer werk maar dan heb je ook wat)

Welke handiger/toepasselijker is hangt helemaal af van welk "vrij beroep" en wat voor clienten je kunt verwachten.

Soittakaa Paranoid!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:31:
Welke handiger/toepasselijker is hangt helemaal af van welk "vrij beroep" en wat voor clienten je kunt verwachten.
Wachtkamer advocatenkantoor :+

[Voor 10% gewijzigd door albino71 op 24-04-2015 21:34]

Te koop....

• garp
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37
Oh, dan maakt het niet uit ;-)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True