Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

win 7 elke verandering ongedaan na een restart

Pagina: 1
Acties:

• nefertem
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik heb nu iets zeer vreemds wat ik nog nooit eerder heb gezien. (Kan het zelfs niet zo goed op google vinden). Elke verandering die ik maak wordt ongedaan gemaakt na een restart. Formateren werkt niet, bestanden toevoegen of deleten werkt niet etc etc. alles wordt terug gezet alsof het een PC in een internet cafe is.

Win 7
Kingston SSD 60 GB
2 GB Ram
intel Atom
Avast Antivirus

Ik heb avast geprobeerd te verwijderen via avast cleaner en de programs and features manier en beide keren komen ze weer terug bij een restart. Heb het ook in safe mode geprobeerd.

In normale windows krijg ik vele blue screens met alle soorten meldingen maar in safe mode krijg ik ze niet. (dus kan ook niet echt iets installeren en laten draaien)

In safe mode heb ik clamwin, sophos anti rootkit, emisoft free mergency toolkit, vipre rescue gedraait en kwam wel wat te voorschijn maar niet echt iets heel raars. Alleen bij clamwin kwam ik een text bestandje tegen in c:/windows iets van ntbtblog.txt en was infected? ik kan die nu niet meer terugvinden dus weet niet wat er instaat.

ik heb geprobeerd om via een windows 7 cd een chkdsk uit te voeren maar kwam er niet door heen met error 50. ik heb geformateerd via command prompt en dat lukte, er stond available 59GB en free 59 GB maar als ik dan DIR deed dan zag ik alle bestanden weer.

ik heb via Diskpart de volumes en disk verwijderd. ik heb via de windows installation de partities verwijdert en daarna geprobeerd te creeren maar gaf een fout melding volgens mij 0x80004005.

Mijn laatste optie nu is om de harde schijf te verwijderen en in een external behuizing te doen en via een andere computer te formateren maar ik was eigenlijk benieuwd wat dit is dus vandaar dat ik hier kom en wellicht hebben jullie een idee.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:57
Kom maar op met die SMART data & BSOD info.

• nefertem
  • Niet online
https://www.dropbox.com/s...top%20Connection.png?dl=0

De BSOD moet ik nog even bekijken.

maar is het niet vreemd dat ik zelfs de schijf niet kan formateren en windows opnieuw wil installeren dat heeft toch niets met de BSODS te maken ?

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-09 20:27
nefertem schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:58:

De BSOD moet ik nog even bekijken.

maar is het niet vreemd dat ik zelfs de schijf niet kan formateren en windows opnieuw wil installeren dat heeft toch niets met de BSODS te maken ?
Tja, zonder exact te weten hoe je geformatteerd hebt is het moeilijk om aan te geven of het 'vreemd' is. Doet er ook weinig toe, toch?

Je BSOD is op dit moment een stuk belangrijker. Als er iets met je hardware mis is kan dat best de hoofdoorzaak zijn, en gaat een herinstallatie ook niet helpen.

• Thralas
nefertem schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:58:
Jawel, de BSODs zijn een ander symptoon waaruit je mogelijk informatie kunt halen over wat er loos is. Je zou echter verwachten dat ze iets te maken hebben met je I/O subsystem.

In je SMART data zie ik in ieder geval een SATA PHY error count die verdacht is. Heb je toevallig nog een ander SATA-kabeltje liggen? Die zou je sowieso kunnen proberen te vervangen...

Verder is die SSD ook niet de top-of-the-line en vrij oud, zou er ook niet helemaal van opkijken als 'ie gewoon het loodje heeft gelegd.

• nefertem
  • Niet online
De eerste twee bsods zijn PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA – dfsc.sys

ja het is een oud beestje het dient ook puur als "media center".

@hmmmmmm
Ik heb geformateerd via de windows installatie cd en dan via command prompt. Ik had ook via de windows installatie gedaan en ik heb via diskpart de schijf gedelete. Het is vrij vreemd voor mij, ik heb dat nog nooit meegemaakt.

@Thralas
andere sata kabel wordt lastig voor mij. maar ik zat daar ook aan te denken dat de HD kapot is of wellicht aan ram ofzo?

• Thralas
nefertem schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:17:
De eerste twee bsods zijn PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA – dfsc.sys
Helemaal identiek?

In principe wijst PAGE_FAULT_IN_NONPAGED area meestal op een instabiel systeem en/of brak geheugen.

Maar gezien tot dusver met name je disk vreemd lijkt te doen zou dat ook een van de oorzaken kunnen zijn. Met name als het echt enkel en alleen in die dfsc.sys optreedt.

• nefertem
  • Niet online
ik zie nu dat het niet twee keer dezelfde was:
https://www.dropbox.com/s...20Photo%20Viewer.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s...20Photo%20Viewer.png?dl=0
Thralas schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:30:
[...]

Helemaal identiek?

In principe wijst PAGE_FAULT_IN_NONPAGED area meestal op een instabiel systeem en/of brak geheugen.

Maar gezien tot dusver met name je disk vreemd lijkt te doen zou dat ook een van de oorzaken kunnen zijn. Met name als het echt enkel en alleen in die dfsc.sys optreedt.

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Last vanDeepFreeze ?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• nefertem
  • Niet online
ja, ik had dat ook gelezen watn dat is in principe wat er nu gebeurt. behalve dan de onstabiele windows maar dit gebeurde opeens zomaar. Ik heb al heel lang niets meer geinstalleerd en gisteren tijdens het kijken van een filmpje via netwerk kreeg ik de onstabiele systeem.

• Thralas
Met die twee verschillende BSODs erbij wordt het lastiger.

Zaken als memtest & een linux live CD om de disk pogen te formatteren zouden nuttig kunnen zijn.

Dat zijn in ieder geval twee manieren waarop je HDD/memory (redelijk) onafhankelijk van elkaar kunt testen. Mocht je 2x 1 GB hebben dan kun je overwegen om er even een uit te trekken.

• nefertem
  • Niet online
ik zal memtest eens proberen, heb zelf niet zoveel ervaring met linux live cd maar zal dat ook eens proberen.

quote]Thralas schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:56:
Met die twee verschillende BSODs erbij wordt het lastiger.

Zaken als memtest & een linux live CD om de disk pogen te formatteren zouden nuttig kunnen zijn.

Dat zijn in ieder geval twee manieren waarop je HDD/memory (redelijk) onafhankelijk van elkaar kunt testen. Mocht je 2x 1 GB hebben dan kun je overwegen om er even een uit te trekken.
[/quote]

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:02

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mooi product, nu mee bezig toevallig voor een klant. Wat hij ziet lijkt op DeepFreeze. Maar het zou ook een Thin Client kunnen zijn met 60GB mSata en een Write Filter :-)

En als ik de HW specs zo zie:
  • Win 7
  • Kingston SSD 60 GB
  • 2 GB Ram
  • intel Atom
  • Avast Antivirus
Kunnen het een aantal soorten systemen zijn:
  • Een Wyse/HP Thin Client
  • Een Wyse/HP Thin Laptop
Voorzien van Windows 7 (Embedded) met een write filter.

[Voor 28% gewijzigd door Wim-Bart op 24-04-2015 17:13]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nefertem
  • Niet online
Nee, het is een Asrock HTPC 330-HT

http://www.asrock.com/nettop/NVIDIA/ION%20330HT/

Het was een clean install.

of het moet een soort malware zijn die dat allemaal doet of iemand is bij mij binnengekomen. Ik heb geen flauw idee.
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:10:
[...]

Mooi product, nu mee bezig toevallig voor een klant. Wat hij ziet lijkt op DeepFreeze. Maar het zou ook een Thin Client kunnen zijn met 60GB mSata en een Write Filter :-)

En als ik de HW specs zo zie:
  • Win 7
  • Kingston SSD 60 GB
  • 2 GB Ram
  • intel Atom
  • Avast Antivirus
Kunnen het een aantal soorten systemen zijn:
  • Een Wyse/HP Thin Client
  • Een Wyse/HP Thin Laptop
Voorzien van Windows 7 (Embedded) met een write filter.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:02

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

nefertem schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:23:
Nee, het is een Asrock HTPC 330-HT

http://www.asrock.com/nettop/NVIDIA/ION%20330HT/

Het was een clean install.

of het moet een soort malware zijn die dat allemaal doet of iemand is bij mij binnengekomen. Ik heb geen flauw idee.

[...]
Leuk kastje trouwens. Maar het kan inderdaad een besmetting zijn of een brak component.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nefertem
  • Niet online
ik heb memtest 11 uur gedraaid en er was geen fout te zien. ubuntu live cd geprobeerd te installeren/formateren liep vast tijdens het creeren van de partitie. Dus ik denk dat de HD kapot is , wel een vreemde situatie ;s.

[Voor 5% gewijzigd door nefertem op 25-04-2015 12:35]

• nIghtorius
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-09 11:58
Aangezien het een SSD is.. Is de kans best wel aanwezig dat het aantal writecycli overschreden is. Dan worden ze meestal READ-ONLY + de vage dingen die daarbij horen. Maar dan moet de SSD wel een behoorlijk tijdje meegaan.

i7-4790K | 16GB DDR3-1600 | RTX 2070 | 512GB m.2 SSD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• nefertem
  • Niet online
hmm het is een vrij oud beestje. Durf niet precies te zeggen hoe oud maar zeker 5+ jaar in een systeem dat vrijwel dagelijks non stop aan stond. Ben nu met HDD regenerator aan het scannen, eens kijken hoe dat gaat. Heb nu een andere HD erin gezet en het werkt weer prima. Dus het was echt de SSD.

Bedankt voor de info, ik had dit nog nooit gehoord.
nIghtorius schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:40:
Aangezien het een SSD is.. Is de kans best wel aanwezig dat het aantal writecycli overschreden is. Dan worden ze meestal READ-ONLY + de vage dingen die daarbij horen. Maar dan moet de SSD wel een behoorlijk tijdje meegaan.

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:43
Nvm

[Voor 99% gewijzigd door oheng op 27-04-2015 09:10]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True