Toon posts:

nieuwe videokaart, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een
Videokaart! Mijn vorige (2e-hands) is kapot gegaan en krijg geld terug.
Ik heb er een maand of 9 een MSI Radeon R9 270X Gaming 2G in gehad en dat voldeed prima aan mijn verwachtingen. Echter, nieuwe kaarten zijn weer op de markt dus wie weet kan ik er meer uit halen. De vraag is dan alleen of mijn voeding dat trekt.

Dus de vraag is eigenlijk: gezien mijn setup, nogmaals dezelfde kaart, of tijd voor een upgrade? En zo ja, welke?

Budget:
Krijg sowieso 120 terug van mijn oude kaart en zou eventueel tot de 175 (misschien iets meer) willen gaan.
edit: Ik zoek dus naar kaarten die tweedehands te vinden zijn voor deze prijs.

Merkvoorkeur:
Nee, wist ik er maar genoeg van om een voorkeur te hebben.

Specificeer het systeem
- Processor: Intel Core i5-2500K,3.3Ghz Boxed
- Voeding: Corsair Builder CX430 V2
- Harde schijf: OCZ, Agility 3, 120 GB, SATA 600 SSD
- tevens een HDD van 2 TB
- Corsair Vengeance, 8 GB, PC3-12800 (DDR3-1600)
- Moederbord: Asrock H61m/U3S3
- Behuizing: Coolermaster Elite 310, Tower
- Disc drive: Sony AD-7280S
- Beeldscherm: AIC E2243 FW

Wat doe ik er mee:
Gamen, niet heel hardcore, maar wil wel graag alles kunnen spelen op fatsoenlijke settings.
Denk aan TW series, Civ, GTA.
Binnenkort maar eens GTA V aanschaffen dus dat zal meest demanding spel zijn

Alvast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan mensen die willen helpen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
En waar dacht je zelf aan? Aankoopadvies begint áltijd bij eigen input. Die mist hier nog. Je eisen zijn vrij duidelijk omlijnd; tot 300 euro en in ieder geval GTA5 kunnen draaien op FHD.

Wat heb je zelf al gevonden, je voeding en een nuttige upgrade in gedachte houdend?

Verwijderd

Deze videokaart zou wel redelijk aan je eisen moeten voldoen: V&A aangeboden: Asus GTX780-DC2-3GD5

Je voeding zou het wel moeten trekken schat ik, maar je houdt niet veel over.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wil je trouwens 120 euro + 175 bijleggen = 300 euro, of bedoel je dat je in totaal 175 euro te besteden hebt?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Als 175 het budget is een r9 280(x) met garantie anders een r9 290(non refrence)
Of een r9 290 xfx refrence met een aftermarket koeler.(xfx behoud de garantie met aftermarket koeler zolang je hem originele staat terug brengt voor je hem rma stuurt