Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies router voor appartement

Pagina: 1
Acties:

• RusFighter
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-09 13:47
Beste tweakers,

Sinds Ziggo snelheidsverhoging heeft doorgevoerd haal ik niet het maximale snelheid uit mijn internet. Daarvoor zoek ik een nieuwe wifi router. Op dit moment heb ik Cisco EPC 3928 wifi-modem van ziggo als modem en Sitecom Wireless 300N Dualband Concurrent Router WL-328 die ik als router gebruik.

Op dit moment haal ik op mijn kamer (3 muren tussen router en adapter) 20-30 mbits, terwijl ziggo 40 mbits levert.

Meestal zitten er rond 3 apparaten op de wifi (2 telefoons, 1 computer/laptop).

Verder is het niet al te groot appartement, waar ik liefst overal goed bereik wil hebben.

Kabel is geen optie.

Ik zoek een?
Router met goede wifi sterkte. (ac is niet nodig)

Wat is je budget?
Liefst onder 50 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
TP-Link TL-WR1043ND v2

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Appartement met stuk of 5 buren waarvan wifi waarneembaar is.

Mvg,

Ilija

• Ztegeman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 15:26
Die Sitecom heeft slechts 100Mbps uplink als het dezelfde is als ik heb, daar kwam ik pas later achter toen mijn WiFi snelheid onder de 100 Mbps bleef. Dus ja dat limiteert.

Wel kan ik je aanraden om slechts één router te gebruiken. 2 wifi-routers naast elkaar zetten is een slecht idee, dan storen ze elkaar. Als je een aparte router erachter zet, laat dan de modem door de helpdesk in bridge modus zetten (wifi & routing functies uit- dus puur modem).

Misschien kan deze pagina je verder helpen in je keuze voor een goede:
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:32

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Weet je het zeker? Geen ongebruikte telefoonkabel of coax liggen van meterkast naar een gunstiger plek in je appartement die je kan vervangen door UTP?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RusFighter
Modem staat niet in meterkast maar in de woonkamer. Ik heb geprobeerd om de router op wat centraler plek te zetten. Dit gaf echter geen beter resultaat omdat er voor alsnog 3 muren tussen zaten.

PS: ook is er te merken als er meerdere computers aanstaan, dat de snelheid hard onderuit gaat (terwijl ze niks aan het downloaden zijn etc).

[Voor 27% gewijzigd door RusFighter op 24-04-2015 12:22]

• RusFighter
Niemand?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True