Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2012 R2 ess] aantal bestanden corrupt, niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Op mijn nieuwe mediaserver staat server 2012 essentials r2. Bij het overpompen van oude data zijn er wat files corrupt geraakt en deze worden nu door windows gezien als directories ( :? ) Ze zijn wel te hernoemen en te verplaatsen, maar niet te verwijderen.

Vraag me niet waarom ik deze bestanden heb, ik kan ze ook prima missen, maar ik krijg ze dus niet verwijderd :(

Checkdisk geeft geen errors.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/GoT/invalid.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/GoT/invalid2.JPG

Iemand tips?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Kun je ze wel wissen via de 8.3 namen?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
del thumbs.db werkt niet, ik had de bestanden ook al eens hernoemd naar iets korts, zelfde probleem.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 16:13

Sebazzz

3dp

Dat bedoelt @jeroen3 niet, hij bedoeld de FAT16 namen die je ziet als je dit commando gebruikt:
dir /X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start anders het systeem eens op met een Linux Live CD, zoals Ubuntu. Met een beetje geluk die die wel dat het bestanden zijn en kan je ze fatsoenlijk overnemen en zelfs verwijderen.
In het ergste geval moet je alle andere data van de schijf halen en opnieuw formatteren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

thumbs.db bevat minder dan 8+3 karakters dus als die mislukt dan zal de korte naam niet helpen.

Naast wat HoT zegt: overigens al wel een schijfcontrole gedaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:52

Aganim

I have a cunning plan..

Als schijfcontrole geen uitkomst heeft geboden en de hele map 'folder' leeg mag:

Op X: een map 'leeg' aanmaken, vervolgens via 'robocopy /MIR X:\leeg X:\folder' de hele map overschrijven. Heeft tot nu toe altijd uitkomst geboden als verwijderen niet lukte. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou me meer zorgen gaan maken waarom de corruptie is opgetreden; leuk dat je een paar defecte bestanden wil verwijderen maar als je de oorzaak niet weet, kunnen we dan binnenkort topics verwachten die mogelijk nog waziger van omschrijving gaan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
MAX3400 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:01:
Ik zou me meer zorgen gaan maken waarom de corruptie is opgetreden; leuk dat je een paar defecte bestanden wil verwijderen maar als je de oorzaak niet weet, kunnen we dan binnenkort topics verwachten die mogelijk nog waziger van omschrijving gaan zijn.
En hoe wil je dat controleren? Er zijn echt geen logs die bijhouden waarom het corrupt is geraakt ofzo hoor.
Sowieso ga ik vaak als een minor incident zich voordoet en het is dus maar eenmalig echt geen root cause analyse doen hoor, ik heb wel wat beters te doen als systeembeheerder.

Sowieso heb ik al vaker met 2012 en 2012R2 undeletable files / folders gehad die je met geen mogelijkheid verwijderd krijgt (behalve dan met bv robocopy)
(meestal doen dit soort dingen zich ook maar eenmalig voor en heb je er daarna nooit meer last van).

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Killah_Priest schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:03:
[...]
.. Er zijn echt geen logs die bijhouden waarom het corrupt is geraakt ofzo hoor...
Ah, ik zie het al...
Vader Abraham is de fout.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1