NMe schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:
Je hebt nu al geen advertenties? Neem je bij de supermarkt ook elke dag gratis een brood mee om vervolgens te vragen hoe je een paar euro per jaar kan "doneren" omdat je het zo goed voor hebt met het bedrijf?

Ach daar is 'ie weer, de aloude 'you wouldn't download a car'

Fijn zo'n constructieve insteek!
5 euro is onderhand niks. Er gaat een x bedrag naar de betaalprovider, je hebt extra kosten aan de extra service die erbij komt kijken, enz. Als er daarvan 2,50 overblijft is het veel.
Dat is een keuze. Betaalprovider heb je niet nodig, je geeft mensen gewoon de mogelijkheid om geld over te maken naar een (desnoods privé) bankrekening / paypal / bitcoin wallet / whatever en een keer per kwartaal spendeert een medewerker 5 minuten aan inloggen en overboeken.
Bovendien is geld vragen zonder er iets voor terug te geven IMO niet netjes voor een commercieel bedrijf.
Er hoeft ook niet om gevraagd te worden, ik suggereer om mensen die optie te geven.
Als 5 euro te veel is zou je gewoon banners moeten laten tonen. Wil je dat niet, dan zijn er abonnementen zat en 15 euro per jaar is slechts 1,25 per maand. Voor mensen waarvoor dát zelfs te veel is gaat een donatie-optie ook niet veel uithalen.
€ 15 per jaar = € 1,25 per maand = € 0,29 per week = ... ehm wat is je punt nu eigenlijk? Je klinkt een beetje als die wervers in de stad; "wordt donateur, kost je maar één biertje minder per week!".
Zoals ik al zei, ik zit op een gedeelde internetverbinding waar van alles geblokkeerd wordt. Ik heb daar geen controle over, dus ook niet de optie om tweakers te whitelisten.
En € 15 per jaar, ja ik ben zo een mens "waarvoor dát zelfs te veel is". Geen idee waar je de conclusie vandaan haalt dat een mogelijkheid tot donatie dan niet gaat werken, terwijl ik degene ben die het aandraagt.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"