Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon SES blokkeert/suppressed veel KPN emailaddressen

Pagina: 1
Acties:

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-09 20:23
De laatste tijd krijgen we op het bedrijf waar ik werk een aantal klachten binnen van mensen die geen mails van ons platform ontvangen. Dit zijn vooral mails bij het registreren of bij wachtwoord vergeten.

Na het uitzoeken of de klachten reëel waren (geen spamfolder/typos), keken we bij onze email provider Amazon SES. Hier kwamen we d.m.v. het monitoren van bounces, dat de emailadressen 'suppressed' waren. Dat betekent eigenlijk dat ze op de blacklist gezet zijn doordat ze in het verleden bounced zijn als een invalid adres.

Nou kun je bij Amazon een email adres via een formulier van de suppression list afhalen, maar we krijgen per dag ongeveer ~50 bounces, dus dat is geen lange termijn oplossing. Nou hebben we de afgelopen ~50 bounces bijgehouden wat voor een emailprovider ze hebben en het gekke is dat ze allemaal gebruik maken van een KPN emailadres.

De providers verschillen, je hebt KPN, telfort, hetnet, tiscali, planet, maar deze zijn allemaal deel van KPN.

Hebben jullie hier ervaring mee, of enig idee hoe dit kan? Ik zat zelf te denken dat KPN misschien van een soort centrale endpoint gebruik maakt die suppressed is, of misschien geen confirmation/invalid notificatie terugstuurt?

Ik heb zelf al veel online opgezocht over dit probleem maar niks kunnen vinden aangezien de combinatie van kpn/amazon niks oplevert. |:(

Mocht je zelf een KPN of dochterprovider hebben, zou je eens kunnen proberen om te registreren op http://www.route.nl ? Het is voor ons lastig te achterhalen of 100% van de KPN gebruikers dit probleem heeft of maar een gedeelte.

[Voor 7% gewijzigd door Thermometer op 24-04-2015 10:30. Reden: Stukje toegevoegd over zelf testen]

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• Thermometer
Even wat meer informatie na nog meer uitzoekwerk:

Een email adres wat voor het eerst bij ons probeert te registreren, geeft een 'General' bounce:

code:
1
{"notificationType":"Bounce","bounce":{"bounceSubType":"General","bounceType":"Permanent","reportingMTA":"dsn; a6-27.smtp-out.eu-west-1.amazonses.com","bouncedRecipients":[{"action":"failed","emailAddress":"redacted@kpnplanet.nl","status":"5.0.0","diagnosticCode":"smtp; 550 5.0.0 Mail rejected."}],"timestamp":"2015-04-26T09:44:12.323Z","feedbackId":"0000014cf51cdeb6-9607e622-43f1-44c0-b274-5a9d4af79f94-000000"},"mail":{"timestamp":"2015-04-26T09:44:11.000Z","source":"noreply@route.nl","messageId":"0000014cf51cdb64-4eaa5f39-866b-4df0-826e-d404c5919f78-000000","destination":["redacted@kpnplanet.nl"]}

Als de gebruiker het daarna opnieuw probeert, wordt dat email adres door Amazon suppressed omdat het daarvoor een 'Mail rejected' gekregen heeft.

Daardoor ben ik gaan opzoeken wat de melding '5.0.0 Mail rejected.' betekent. Nou blijkt dat er meer gebruikers zijn die deze error zelf kregen in het verleden, bij het versturen naar een KPN email adres vanaf een bepaalde provider die bij KPN op de blacklist stond. Dit geeft me dus het vermoeden dat Amazon SES (of een specifieke SMTP server daarvan die wij gebruiken) op de blacklist staat bij KPN.

Hier, hier en hier nog voorbeelden van mensen die dezelfde error kregen.

Ik ga dus nu even met KPN contact op nemen (hopelijk lukt het om voorbij de eerste paar lijnen te komen voor tech support) of Amazon (of onze specifieke SMTP van Amazon) bij hun op de blacklist staat.

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik heb hetzelfde ondervonden met emailadressen welke van KPN vandaan kwamen. Hierbij dus HetNet, KPNmail, KPNPlanet, etc. Dit betrof een mailing naar +/- 100 mailadressen, waarbij iedereen zonder een KPN gerelateerd emailadres het bericht wel binnen kreeg.

Uiteindelijk heb ik dit op kunnen lossen door een email naar abuse@kpnmail.nl te sturen. Zij hebben mij gevraagd om een specifiek emailadres van KPN op te nemen in een mailinglijst. Hierdoor is ons emailadres opgenomen in een soort whitelist, waardoor we niet meer tegen het probleem aanlopen.

• Thermometer
nextware schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:20:
Ik heb hetzelfde ondervonden met emailadressen welke van KPN vandaan kwamen. Hierbij dus HetNet, KPNmail, KPNPlanet, etc. Dit betrof een mailing naar +/- 100 mailadressen, waarbij iedereen zonder een KPN gerelateerd emailadres het bericht wel binnen kreeg.

Uiteindelijk heb ik dit op kunnen lossen door een email naar abuse@kpnmail.nl te sturen. Zij hebben mij gevraagd om een specifiek emailadres van KPN op te nemen in een mailinglijst. Hierdoor is ons emailadres opgenomen in een soort whitelist, waardoor we niet meer tegen het probleem aanlopen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb het idee dat wij hetzelfde gaan krijgen, want we hebben een reactie ontvangen van KPN in dit topic op het KPN forum. Daardoor hebben we ook contact opgenomen met de abuse afdeling. Ben benieuwd wat de reactie wordt.

[Voor 6% gewijzigd door Thermometer op 30-04-2015 11:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:22
Had jij eventueel nog een update gekregen ? Ik heb van de Abuse afdeling de melding gekregen dat de emailadressen zijn vrijgegeven. Echter lopen wij nog steeds tegen problemen aan. Berichten verstuurd aan KPN-gerelateerde emailadressen komen nog steeds retour als geweigerd.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True