Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Haf Xb spuiten met radiator lak

Pagina: 1
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:54
Ik zit te denken om mijn Haf een beetje te modden, en zag deze verf staan bij de karwei KARWEI radiator spuitlak hoogglans gebroken wit 400 ml

Het is zelfs warmte bestendig is dit een idee om te gebruiken?

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom radiator verf ? Dat is speciaal gemaakt voor radiators (no shit) dus bestendig tegen zeer hoge temperaturen. Iets wat jouw kast niet zal worden. Het zal wel werken, maar niet beter en wel duurder dan gewone verf

[Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2015 10:08]

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

• foxtrot81
heuveltje schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:08:
Waarom radiator verf ? Dat is speciaal gemaakt voor radiators (no shit) dus bestendig tegen zeer hoge temperaturen. Iets wat jouw kast niet zal worden. Het zal wel werken, maar niet beter en wel duurder dan gewone verf
Ik zag hem staan en dacht eigenlijk dat deze lak ook wat sterker zou zijn dan ""gewone""

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou nou 'zeer hoge temperaturen' valt ook nog wel mee... knappe cv die het water >90 graden krijgt waarbij het ook alweer een stuk is afgekoeld voordat het bij de radiatoren is. Radiatorlak is echter elastischer dan gewone verf, om zo het uitzetten en krimpen van de cv-buizen en radiatoren op te kunnen vangen. Gewone verf barst na verloop van tijd.

In die zin kan het dus wel handig zijn om dit te gebruiken, maar het hoeft niet. De temperatuursverschillen van de computerkast zullen hooguit een keertje 10-15 graden zijn, dus die krimpt of zet nauwelijks uit.

Zowel radiatorlak als een gewone lak -mét goede primer/grondverf- kan dus prima.

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-09 21:55

Vickiieee

Kritische lezer.

Afgezien van het feit of het er voor geschikt is of niet (ik kan me niet voorstellen waarom niet), zou ik eerst naar de prijs kijken! Wat is het verschil tussen de radiator-lak en een 'gewone' pot verf/lak? Hoeveel scheelt het? En daarnaast, hoe is de kleur? Is die kleur ook met gewone verf te krijgen etc. en dan verder kijken :).

Edit:
KARWEI radiator spuitlak hoogglans gebroken wit 400 ml - €9,39. Nog geen tientje. Weet zo niet of je de kast nog iets moet schuren o.i.d. om de lak goed te laten hechten, maar ik zou het er zelf wel voor over hebben, nog geen tientje! Mits de kleur natuurlijk is wat je zoekt en wilt ;).

[Voor 39% gewijzigd door Vickiieee op 24-04-2015 10:21]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• foxtrot81
Vickiieee schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:19:
Afgezien van het feit of het er voor geschikt is of niet (ik kan me niet voorstellen waarom niet), zou ik eerst naar de prijs kijken! Wat is het verschil tussen de radiator-lak en een 'gewone' pot verf/lak? Hoeveel scheelt het? En daarnaast, hoe is de kleur? Is die kleur ook met gewone verf te krijgen etc. en dan verder kijken :).

Edit:
KARWEI radiator spuitlak hoogglans gebroken wit 400 ml - €9,39. Nog geen tientje. Weet zo niet of je de kast nog iets moet schuren o.i.d. om de lak goed te laten hechten, maar ik zou het er zelf wel voor over hebben, nog geen tientje! Mits de kleur natuurlijk is wat je zoekt en wilt ;).
Aan die zat ik idd te denken , tjwa goed ontvetten met ammoniak lijkt me al wel genoeg een primer zou nog kunnen eventueel maar vraag me af of dat nodig is.

561369

Laat je het resultaat hier ook zien? Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet
met die radiatorverf.

• foxtrot81
Dr1ftK1ng schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:17:
Laat je het resultaat hier ook zien? Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet
met die radiatorverf.
ik heb het nog even op een iets langere baan geschoven , aangezien ik niet zomaar mijn ""haf"" wil verpesten.

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 14:18
Ik had radiatorverf gebruikt op m'n ghetto mod, ging wel goed, stevige verf ook, kan je met moeite een kras in krijgen.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True