Vandaag even contact gehad met HTC. Zie hier informatie over het probleem:
Tugba: Beste Ralph, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Tugba: Dat is erg vervelend, dit probleem is verder bekend bij ons en er wordt gewerkt aan een correctie update deze zal zo snel mogelijk worden vrijgegeven.
Ralph Jansen: Enig idee wanneer dit zal zijn? Collega van mij heeft ook de M8 maar die heeft nergens last van.
Tugba: Helaas weten we nog niet wanneer dit exact zal zijn, niet een ieder gebruiker heeft er last van inderdaad/.
Ralph Jansen: Dit is toch wel een core functionaliteit van een telefoon... Loop er nu ondertussen al maanden mee. Enig idee wanneer de Android 5.1 update dan komt?
Tugba: Nee, helaas hebben wij hier geen informatie over.
Ralph Jansen: Ok dan houdt het op...
Tugba: Het is wel zo dat als u de nummer 06 veranderd naar +316 of omgedraaid is het verholpen.
Tugba: Echter gaan we u niet vragen om dit handmatig 1 voor 1 te doen.
Ralph Jansen: Dus ik moet alles wijzigen naar 06 of juist naar +316?
Tugba: Dat kunt u proberen echter kunt u ook de update afwachten.
Ralph Jansen: Het rare is dat het ene contact niet werkt met 06 en de andere niet werkt met +316
Ralph Jansen: er zit niet echt logica in.
Tugba: Nee, helaas niet./
Ralph Jansen: Ok dan ga ik wat dingen proberen. Bedankt
Ralph Jansen: Werkse en fijne dag verder
Tugba: Graag gedaan! Excuses voor het ongemak.
Tugba: Dank u voor het contact opnemen met HTC, ik wens u een fijne dag.
Met andere woorden... Ze kennen het probleem maar wanneer het wordt opgelost geen probleem. Het moet dus wel diep in de telefoon zitten want anders zou er wel al een update zijn...