Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik heb sinds de update van Android 5 bij sommige contacten dat er niet wordt weergegeven wie er belt. Ik zie dan alleen een nummer en als ik opneem is het gewoon een contact in mijn contactpersonen lijst.

Ik vermoed dat het te maken heeft met land instellingen.
Ik heb het bij een contact namelijk kunnen reproduceren. Ik heb in mijn contactenlijst hem staan als 06. Als hij me belt zie ik een nummer met +31.

Enig idee waar ik de instellingen kan wijzigen/controleren?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 10:04
Heb ik ook, bij mij zijn het allemaal contacten in de Whatsapp die niet meer voor komen in de gewone contact lijst.
Whatsapp gebruikt namelijk de +31 prefix tegenwoordig. Dus als je je gewone contact als een 06 in je adres boek hebt staan herkent deze het nummer niet.
Overigens heb ik standaard in mijn HTC prefix +31 aan staan bij gebruik van een telefoon nummer als er geen expliciete landencode wordt mee gegeven.

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Is een regionaal probleem dat na de update is ontstaan. Er is nog geen echte oplossing gevonden dacht ik. In sommige gevallen werkt het opnieuw opslaan van een contact wel heb ik gehoord.
Ik kamp er ook mee maar bij mij is het niet opgelost helaas :| .

• LockTar
Flexboy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:44:
Heb ik ook, bij mij zijn het allemaal contacten in de Whatsapp die niet meer voor komen in de gewone contact lijst.
Whatsapp gebruikt namelijk de +31 prefix tegenwoordig. Dus als je je gewone contact als een 06 in je adres boek hebt staan herkent deze het nummer niet.
Overigens heb ik standaard in mijn HTC prefix +31 aan staan bij gebruik van een telefoon nummer als er geen expliciete landencode wordt mee gegeven.
Kan je me vertellen waar je die instelling van de landcode hebt gevonden? Is dat die call home settings en dan de yes optie?

• LockTar
Doceia schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:48:
Is een regionaal probleem dat na de update is ontstaan. Er is nog geen echte oplossing gevonden dacht ik. In sommige gevallen werkt het opnieuw opslaan van een contact wel heb ik gehoord.
Ik kamp er ook mee maar bij mij is het niet opgelost helaas :| .
Ik merk dat als ik het nummer met +31 opsla het wel goed gaat.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 10:04
Instellingen => bellen => thuis bellen.

Hier kan je aangeven dat de landen prefix altijd mee gaat.

• LockTar
Flexboy schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:55:
Instellingen => bellen => thuis bellen.

Hier kan je aangeven dat de landen prefix altijd mee gaat.
Ja precies. Die had ik al op Ja gezet. Maar krijg nog steeds onbekende bellers.

• Doceia
LockTar schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:18:
[...]

Ik merk dat als ik het nummer met +31 opsla het wel goed gaat.
Heb het probleem bij beide, dus zowel +31 als 06 :'(

• LockTar
Doceia schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:35:
[...]

Heb het probleem bij beide, dus zowel +31 als 06 :'(
Ja dat heb ik ook maar als ik alles opsla als +31 moet ik het toch bij een aantal contacten minder hebben...

Misschien een mail sturen naar HTC?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
In het algemeen wordt er geadviseerd om een factory reset uit te voeren bij een system upgrade.

• Doceia
LockTar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:42:
[...]

Ja dat heb ik ook maar als ik alles opsla als +31 moet ik het toch bij een aantal contacten minder hebben...

Misschien een mail sturen naar HTC?
Al contact opgenomen met HTC, ze zeggen dat het met een bugfix goed gaat komen maar wanneer weten zij ook niet.

• LockTar
Doceia schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:34:
[...]

Al contact opgenomen met HTC, ze zeggen dat het met een bugfix goed gaat komen maar wanneer weten zij ook niet.
Oh dat is wel goed om te horen! Hopelijk komt die snel...

• siraskalot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-10 14:28
Ik heb ook helaas het probleem dat contacten die ik heb opgeslagen niet te zien zijn wanneer ik gebeld wordt.

Mijn gegevens:
- Al mijn contacten staan op mijn gmail account, allemaal met een +31 prefix,
- HTC M8 toestel (sim-lock vrij),
- T- mobile abonnement.

Wanneer iemand belt zonder de +31 prefix, wordt het alleen het nummer weergegeven en niet het "Contact". Dit is zeer frustrerend.

Ik kan niet met 100% zeggen dat dit na de uitrol van lollipop is gebeurd. Maar ik weet wel dat dit in het verleden wel heeft gewerkt.

• LockTar
Ja ik heb het ook nog steeds. Het is erg irritant maar helaas nog geen oplossing... Misschien een keer HTC benaderen?

[ Voor 17% gewijzigd door LockTar op 15-06-2015 13:14 ]

• LockTar
Vandaag even contact gehad met HTC. Zie hier informatie over het probleem:

Tugba: Beste Ralph, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Tugba: Dat is erg vervelend, dit probleem is verder bekend bij ons en er wordt gewerkt aan een correctie update deze zal zo snel mogelijk worden vrijgegeven.
Ralph Jansen: Enig idee wanneer dit zal zijn? Collega van mij heeft ook de M8 maar die heeft nergens last van.
Tugba: Helaas weten we nog niet wanneer dit exact zal zijn, niet een ieder gebruiker heeft er last van inderdaad/.
Ralph Jansen: Dit is toch wel een core functionaliteit van een telefoon... Loop er nu ondertussen al maanden mee. Enig idee wanneer de Android 5.1 update dan komt?
Tugba: Nee, helaas hebben wij hier geen informatie over.
Ralph Jansen: Ok dan houdt het op...
Tugba: Het is wel zo dat als u de nummer 06 veranderd naar +316 of omgedraaid is het verholpen.
Tugba: Echter gaan we u niet vragen om dit handmatig 1 voor 1 te doen.
Ralph Jansen: Dus ik moet alles wijzigen naar 06 of juist naar +316?
Tugba: Dat kunt u proberen echter kunt u ook de update afwachten.
Ralph Jansen: Het rare is dat het ene contact niet werkt met 06 en de andere niet werkt met +316
Ralph Jansen: er zit niet echt logica in.
Tugba: Nee, helaas niet./
Ralph Jansen: Ok dan ga ik wat dingen proberen. Bedankt
Ralph Jansen: Werkse en fijne dag verder
Tugba: Graag gedaan! Excuses voor het ongemak.
Tugba: Dank u voor het contact opnemen met HTC, ik wens u een fijne dag.

Met andere woorden... Ze kennen het probleem maar wanneer het wordt opgelost geen probleem. Het moet dus wel diep in de telefoon zitten want anders zou er wel al een update zijn...

• LockTar
Ik heb daarnet een update gehad van de HTC software. Het is geen update van Android dus ik denk echt van HTC. Ik heb nu versienummer 4.19.114.3. Nog steeds Android versienummer 5.0.1. HTC sense is ook nog gewoon 6.0.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LockTar schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:21:
Ik heb daarnet een update gehad van de HTC software. Het is geen update van Android dus ik denk echt van HTC. Ik heb nu versienummer 4.19.114.3. Nog steeds Android versienummer 5.0.1. HTC sense is ook nog gewoon 6.0.
Dat was een update om Stagefright te patchen ;)
Beveiligingsupdatetje dus, merk je verder niets van.

Dit probleem wat hier beschreven wordt, doet zich geloof ik enkel voor op T-Mobile branded toestellen...
Daarom altijd unbranded toestel halen :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 25-08-2015 21:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• LockTar
Oh dat is jammer. Bedankt voor de uitleg van de patch. Ook goed dat die dicht is :).
T-Mobile branded toestel heb ik volgens mij niet. Heb wel een T-Mobile abonnement maar volgens mij wel een unbranded telefoon. Kan ik dat nog ergens controleren?

• LockTar
Ik heb dit probleem al een tijd niet meer gehad. Hopelijk hebben ze het opgelost in Android update van een tijdje geleden. :)
Pagina: 1