Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi camera problemen

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:34
Een paar dagen geleden heb ik via aliexpress een wifi camera ontvangen in de hoop deze goed te kunnen gebruiken.

Nu heb ik hem op de locatie gehangen waar hij moet komen maar er is een probleem. De camera doet het maar heel af en toe. Als ik de router waaraan hij draadloos hangt opnieuw opstart doet hij het voor 30 seconde en daarna stopt hij er weer mee. Ook bedraad is dit probleem aanwezig.

Dit zijn de signaal waarden:

MACInterfaceUptimeTXRXSignalNoioseS/R RatioSignal Quality
xx:xx:xx:xx:27:39eth1 N/AN/AN/A-74-911724%

Dit is de camera: http://www.aliexpress.com/snapshot/6581477603.html

Hij is geconfigureerd via de meegeleverde CMS software. Hij blijft wel continu verbonden met het netwerk alleen is hij niet meer benaderbaar.

Ik heb het ip adres op static gezet en op DHCP zowel in de camera als in de router geprobeerd. Wat zou het probleem kunnen zijn?

• tweakG5
Dit staat er in de router zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vdmvxs.png

Hij zegt: "2 clients are connecting to RT-N66U through this device".

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34

Eboman

Ondertitel

nou als bedraad en draadloos dezelfde problemen tonen, dat ligt het iig aan de camera.

Heb je na die 30 sec nog wel een arp entry zoals hierboven in de router ?
Kun je hem dan ook nog pingen na die 30 sec ?

Ik vermoed dat die camera gewoon een probleem heeft, probeer hem eens bij iemand anders thuis.

Signature

• tweakG5
Eboman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:36:
nou als bedraad en draadloos dezelfde problemen tonen, dat ligt het iig aan de camera.

Heb je na die 30 sec nog wel een arp entry zoals hierboven in de router ?
Kun je hem dan ook nog pingen na die 30 sec ?

Ik vermoed dat die camera gewoon een probleem heeft, probeer hem eens bij iemand anders thuis.
Ja pingen lukt prima. Ik krijg alleen geen videobeelden meer binnen.

Waar zou ik de 'arp entry' kunnen vinden in een Asus RT-N66U router?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34

Eboman

Ondertitel

als pingen wel werkt, is je connectiviteit dus in orde, lijkt me dan een probleem in de software van de camera even bij iemand anders proberen voor de zekerheid en ander retour leverancier.

Die arp entry heb je hierboven al laten zien (plaatje 2e post)

Signature

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

tweakG5 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:39:
[...]

Ja pingen lukt prima. Ik krijg alleen geen videobeelden meer binnen.
Heb je alleen met die PC software geprobeerd om de camera te benaderen?

Misschien heeft jouw camera ook een webinterface die nog wel te benaderen is en misschien kan je beelden uit de camera wel via bijvoorbeeld VLC bekijken.

Ik ben met 2 verschillende IP-camera’s aan het prutsen geweest, maar probleem met allebei was dat de software best buggy is.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• tweakG5
aawe mwan schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:24:
[...]

Heb je alleen met die PC software geprobeerd om de camera te benaderen?

Misschien heeft jouw camera ook een webinterface die nog wel te benaderen is en misschien kan je beelden uit de camera wel via bijvoorbeeld VLC bekijken.

Ik ben met 2 verschillende IP-camera’s aan het prutsen geweest, maar probleem met allebei was dat de software best buggy is.
Het probleem is gevonden. Ik heb meerdere accespoints in huis. Hij probeerde continu verbinding te maken tussen 2, maar 1 van de 2 zit er verder vandaan en als hij daar verbinding mee heeft valt het beeld weg.

Nu even het mac adres op 1 van de 2 geweigerd en nu blijft hij het doen.
Pagina: 1