Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoop advies budget 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• meules
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-09 02:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk zware Photoshop werkzaameden en daarnaast gamen op ultra als ik tijd heb :) Dus +/- 75% Photoshop en andere programma's en 25% gamen en internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000-€1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur waaronder een IPS scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje. In principe wordt het een nieuwe build

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit. Wat goed is is goed natuurlijk!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat een (erg) PC stil is. Voornamelijk werk ik met Photoshop en Illustrator, Indesign en programmmeer ik een hoop. Wat ik dus eigenlijk zoek is de "bewerking snelheid" van een Apple computer en de "game mogelijkheden" van een goede PC.

Ga je overklokken?
Voorlopig niet maar wil het wel zeker een keer gaan proberen als ik wat meer tijd heb!

Wat ik dus eigenlijk zoek is gamen op ultra, bewerkingsprogramma's gebruiken zo snel als een Apple en daarnaast moet ie stil zijn. Dat is ook de reden dat ik een i7 heb gekozen icm met een Z97. Liever iets meer overkill qua prestaties dan 100 euro minder betalen voor het systeem. Daarmee wil ik niet zeggen dat het ultra dikke overkill moet worden natuurlijk!

Ik twijfel ontezettend over de SSD. Ik heb nu een 840 EVO 256GB waar ik erg tevreden over ben. Echter zie ik in veel lijstjes toch de 850 terug komen. Ik heb de test gelezen op Tweakers maar wat is dus nu wijsheid.

Daarnaast de vraag of het uitmaakt of je een game start van een SSD of een normale HDD. Maakt dat qua prestaties iets uit? Anders moet ik wellicht een grotere SSD nemen.

Is onderstaand systeem iets waarmee ik een aantal jaar vooruit kan of hebben jullie betere suggesties?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 359,95€ 359,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,95€ 376,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,23€ 76,23
1Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis€ 87,86€ 87,86
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 118,-€ 118,-
1Seasonic S12G 550W€ 77,95€ 77,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 107,24€ 107,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,03

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 11:54
Je kunt beter de 850 evo of zo'n Crucial nemen. Maar de prijs vind ik mierenneuken. Dat crucial van die stroomverliesbescherming heeft is in de theorie geweldig, maar in de praktijk is het marketing...
Verder als je stil wil --> Fractal Design Define R5 of de NZXT H440. Beide goede kasten en gericht op stilte :) .
Je voeding kan naar 450W, dat is genoeg.
Als je een stille HDD wil, kan ik je van harte de WD Green aanraden! Door zijn 3 platters is ie bijna net zo snel als de Seagate.
Daarnaast, dit is persoonlijk net als de kast, je ram is lelijk in een behuizing met raampje, ik heb zelf ook dat ram. Ik heb een RoG bord (zie het show je build topic :) ) en dat groene ram doet echt afbreuk aan een mooie build, net als de disco kabels van je voeding.

Verder ziet het er goed uit!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• DanielWillems
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 28-09 16:36
Kleine suggestie voor case, ram en de voeding. Zoals hier boven gezegd door @pwillemske kan je beter voor een FD Define R5 gaan (heb de windowed en die zonder window ff in comparison gedaan voor je gemak) of een NZXT H440. Die zijn allround luxer en (veel) stiller. Stel nou dat het geluid dat je pc je niet echt scheelt kan je ook eens een Phantecs Enthoo Pro nemen. ook heel benoemends waardig en allround zeer luxe met mooie materialen goede cablemanagment en naar mijn menig best mooie looks (en er zit een window in). Dan RAM... simpel ga met crucial ballistix (de gewone, het verschil ga je niet merken alleen bij APU's) of mijn totale favoriet: Kingston HyperX Fury black. Goed en mooi ram. Is zwart dus valt niet erg op want ja ram is nou niet het allermooiste in een case en is goed. De versie die ik heb gekozen is 1866Mhz maar voor ong. 2 euro minder (op het moment van schrijven) kan je een 1600mHz kit krijgen dus als je 2 euro wilt besparen kan je dat doen. Dan de PSU de Cooler Master V450 Semi-Modular. Fantastische PSU. No doubt about that. Hij is wel wat duurder maar zeer betrouwbaar en gwn allround super goed en heeft makkelijk genoeg power om jou systeem overgeclocked te runnen under load.

Verder zoals hierboven werd gezegd is het een goed systeem.

• ducati007
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 14-06 16:56
DanielWillems schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:33:
Kleine suggestie voor case, ram en de voeding. Zoals hier boven gezegd door @pwillemske kan je beter voor een FD Define R5 gaan (heb de windowed en die zonder window ff in comparison gedaan voor je gemak) of een NZXT H440. Die zijn allround luxer en (veel) stiller. Stel nou dat het geluid dat je pc je niet echt scheelt kan je ook eens een Phantecs Enthoo Pro nemen. ook heel benoemends waardig en allround zeer luxe met mooie materialen goede cablemanagment en naar mijn menig best mooie looks (en er zit een window in). Dan RAM... simpel ga met crucial ballistix (de gewone, het verschil ga je niet merken alleen bij APU's) of mijn totale favoriet: Kingston HyperX Fury black. Goed en mooi ram. Is zwart dus valt niet erg op want ja ram is nou niet het allermooiste in een case en is goed. De versie die ik heb gekozen is 1866Mhz maar voor ong. 2 euro minder (op het moment van schrijven) kan je een 1600mHz kit krijgen dus als je 2 euro wilt besparen kan je dat doen. Dan de PSU de Cooler Master V450 Semi-Modular. Fantastische PSU. No doubt about that. Hij is wel wat duurder maar zeer betrouwbaar en gwn allround super goed en heeft makkelijk genoeg power om jou systeem overgeclocked te runnen under load.

Verder zoals hierboven werd gezegd is het een goed systeem.
Waarom de Cooler Master V450 Semi-Modular over de Seasonic S12G 550W adviseren?

• meules
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-09 02:48
@All:

Bedankt voor de suggesties. Maar wat is eigenlijk het verschil bij de FD Define R5 qua uitvoeringen? De "titanium" is bijvoorbeeld bijna 20 euro goedkoper dan de zwarte met window.

• DanielWillems
meules schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:42:
@All:

Bedankt voor de suggesties. Maar wat is eigenlijk het verschil bij de FD Define R5 qua uitvoeringen? De "titanium" is bijvoorbeeld bijna 20 euro goedkoper dan de zwarte met window.
De kleur. Ingeval van titanium is de kleur van het frontpanel anders en als je de witte versie wilt is je hele kast wit. Je kan natuurlijk ook zonder window kopen en dan ben je idd goedkoper uit.
Het licht eraan wat jij mooier vind.

[Voor 3% gewijzigd door DanielWillems op 24-04-2015 14:40]

• DanielWillems
ducati007 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:41:
[...]

Waarom de Cooler Master V450 Semi-Modular over de Seasonic S12G 550W adviseren?
De Cooler Master V450 is gwn een veel luxere psu die beter presteerd en 550W is gwn zware overkill.

• ducati007
DanielWillems schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:30:
[...]

De Cooler Master V450 is gwn een veel luxere psu die beter presteerd en 550W is gwn zware overkill.
Ik dacht dat de die twee PSU's relatief dicht bij elkaar zaten? Is de Cooler Master echt veel beter dan de Seasonic?

• DanielWillems
ducati007 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:57:
[...]

Ik dacht dat de die twee PSU's relatief dicht bij elkaar zaten? Is de Cooler Master echt veel beter dan de Seasonic?
De Cooler Master is afgeleid van de Seasonic alleen is de Seasonic minder effectief in load. De Cooler Master kan under load beter presteren dan de seasonic. Maar ja dat kan je zelf kiezen. Ook zijn de cabels van de Cooler Master beter gesealed.

• ducati007
DanielWillems schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:09:
[...]

De Cooler Master is afgeleid van de Seasonic alleen is de Seasonic minder effectief in load. De Cooler Master kan under load beter presteren dan de seasonic. Maar ja dat kan je zelf kiezen. Ook zijn de cabels van de Cooler Master beter gesealed.
Dus in vrijwel elk scenario zou jij de CM aanbevelen? Ik vraag dit omdat veelal toch de Seasonic aanbevolen word.

• Tweddy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-08 14:12
Je zou ook voor een moederbord kunnen gaan met wifi ac en usb 3.1.
pricewatch: Asus Z97-PRO(WI-FI AC)/USB 3.1

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 11:54
Tweddy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:27:
Je zou ook voor een moederbord kunnen gaan met wifi ac en usb 3.1.
pricewatch: Asus Z97-PRO(WI-FI AC)/USB 3.1
Is dit een troll?? Of serieus advies??

De meesten hier vinden een bord van 100 euro al "ERG DUUR"....ik zelf vind dat bord erg duur, een bord van 120-150 vind ik gangbaarder...

Daarnaast heb je niet veel aan USB 3.1 aangezien er zeer weinig apparaten zijn (connectors en stickjes) die USB 3.1 ondersteunen. Het is zelfs al moeilijk om zoiets te krijgen met USB 3.0

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Tweddy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-08 14:12
pwillemske schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:30:
De meesten hier vinden een bord van 100 euro al "ERG DUUR"....ik zelf vind dat bord erg duur, een bord van 120-150 vind ik gangbaarder...

Daarnaast heb je niet veel aan USB 3.1 aangezien er zeer weinig apparaten zijn (connectors en stickjes) die USB 3.1 ondersteunen. Het is zelfs al moeilijk om zoiets te krijgen met USB 3.0
Natuurlijk is het een relatief duur bord maar uiteindelijk kost het €100 meer en het kan interessant zijn als hij er enkele jaren mee gaat doen. Daarbij werkt hij waarschijnlijk met veel en grote bestanden en kan de hogere overdrachtssnelheid van pas komen.
Aan het eind van dit jaar zijn er externe harddrives en usb-sticks met usb c te koop. In 2016 komen de eerste smartphones en andere apparatuur.

Ik zou het op z'n minst overwegen.

[Voor 8% gewijzigd door Tweddy op 26-04-2015 22:15]

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:42

Cheezus

Luiaard

Tegen de tijd dat USB 3.1 standaard wordt kan een losse kaart wel uitkomst bieden..
Wat betreft de voeding - ik zou gewoon voor de Seasonic gaan, qua bouwkwaliteit (levensduur componenten) is deze waarschijnlijk beter dan de CoolerMaster. Dat ene procentje minder rendement is ook niet zo spannend.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True