Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk zware Photoshop werkzaameden en daarnaast gamen op ultra als ik tijd heb
Dus +/- 75% Photoshop en andere programma's en 25% gamen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000-€1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur waaronder een IPS scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje. In principe wordt het een nieuwe build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit. Wat goed is is goed natuurlijk!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat een (erg) PC stil is. Voornamelijk werk ik met Photoshop en Illustrator, Indesign en programmmeer ik een hoop. Wat ik dus eigenlijk zoek is de "bewerking snelheid" van een Apple computer en de "game mogelijkheden" van een goede PC.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet maar wil het wel zeker een keer gaan proberen als ik wat meer tijd heb!
Wat ik dus eigenlijk zoek is gamen op ultra, bewerkingsprogramma's gebruiken zo snel als een Apple en daarnaast moet ie stil zijn. Dat is ook de reden dat ik een i7 heb gekozen icm met een Z97. Liever iets meer overkill qua prestaties dan 100 euro minder betalen voor het systeem. Daarmee wil ik niet zeggen dat het ultra dikke overkill moet worden natuurlijk!
Ik twijfel ontezettend over de SSD. Ik heb nu een 840 EVO 256GB waar ik erg tevreden over ben. Echter zie ik in veel lijstjes toch de 850 terug komen. Ik heb de test gelezen op Tweakers maar wat is dus nu wijsheid.
Daarnaast de vraag of het uitmaakt of je een game start van een SSD of een normale HDD. Maakt dat qua prestaties iets uit? Anders moet ik wellicht een grotere SSD nemen.
Is onderstaand systeem iets waarmee ik een aantal jaar vooruit kan of hebben jullie betere suggesties?
Voornamelijk zware Photoshop werkzaameden en daarnaast gamen op ultra als ik tijd heb
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000-€1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur waaronder een IPS scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje. In principe wordt het een nieuwe build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit. Wat goed is is goed natuurlijk!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat een (erg) PC stil is. Voornamelijk werk ik met Photoshop en Illustrator, Indesign en programmmeer ik een hoop. Wat ik dus eigenlijk zoek is de "bewerking snelheid" van een Apple computer en de "game mogelijkheden" van een goede PC.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet maar wil het wel zeker een keer gaan proberen als ik wat meer tijd heb!
Wat ik dus eigenlijk zoek is gamen op ultra, bewerkingsprogramma's gebruiken zo snel als een Apple en daarnaast moet ie stil zijn. Dat is ook de reden dat ik een i7 heb gekozen icm met een Z97. Liever iets meer overkill qua prestaties dan 100 euro minder betalen voor het systeem. Daarmee wil ik niet zeggen dat het ultra dikke overkill moet worden natuurlijk!
Ik twijfel ontezettend over de SSD. Ik heb nu een 840 EVO 256GB waar ik erg tevreden over ben. Echter zie ik in veel lijstjes toch de 850 terug komen. Ik heb de test gelezen op Tweakers maar wat is dus nu wijsheid.
Daarnaast de vraag of het uitmaakt of je een game start van een SSD of een normale HDD. Maakt dat qua prestaties iets uit? Anders moet ik wellicht een grotere SSD nemen.
Is onderstaand systeem iets waarmee ik een aantal jaar vooruit kan of hebben jullie betere suggesties?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 359,95 | € 359,95 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
1 | Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis | € 87,86 | € 87,86 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 118,- | € 118,- |
1 | Seasonic S12G 550W | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 107,24 | € 107,24 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.370,03 |