• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Beste lezer,

Bij 2 spellen merk ik dat mijn GPU maar 47% maximaal gebruikt. Dit zijn met name de Zombie mode van Call of Duty AW en Ryse son of Rome. Dit is erg vervelend, want hij gebruikt dus letterlijk de helft van zijn power wat resulteert in lag.

Hoe fix ik dit? En ik heb gelezen dat meerdere dit probleem hebben. Bij spellen als GTA V, BF4 en Far Cry 4 is dit niet aan de orde.

Ik heb verder een i7 3770k op 4.6 ghz en 8gb DDR3 2133mhz.

Bij voorbaat dank! :)

Jeroen

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

-probeer driver wiper om nvidia stuurprogramma te verwijderen en installeer daarna de nieuwste GeForce driver van de nvidia site.

-op hoeveel MHz loopt je grafische kaart wanneer hij op 47% werkt? En op hoeveel in een 99% werken spel hierbij maakt het niet uit of je overclocked.

-heb je een sli opstelling van deze 980's? gebeurd vaker als een spel sli niet (goed) ondersteund dat beide gpu's op de helft van hun snelheid draaien.

Wat zijn je verdere specificaties als voeding/ moederbord en opslag (hdd/ssd)?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Lag heeft per definitie al niks te maken met je GPU maar met je internetverbinding. Waar jij over spreekt zijn framedrops of (micro)stuttering.

Staat VSync aan in het spel of eventueel in de drivers? Op welke resolutie speel je? Hoeveel RAM usage heb je? Hoeveel CPU usage heb je? Hoeveel FPS haal je? Draai je de nieuwste drivers (niet alleen van je GPU)?

Even voor de duidelijkheid: Alt-tabben uit fullscreen games verschuift ze naar de achtergrond. Start het spel dus even windowed op de resolutie waarop je speelt. Anders zul je een heel laag CPU/RAM verbruik zien. :')

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2015 01:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
- Ik heb de nieuwste drivers. Sowieso gebruik ik altijd clean install bij nvidia
- Gewoon 1433mhz minimaal. Of ik overclock of niet maakt niet uit. Zonder overclock rond de 1240mhz
- Ik heb geen SLI.
- Corsair RM850 voeding. msi mpower z77 moederbord en 250gb ssd en 1tb hdd

Vsync heb ik op beide manieren geprobeerd. CPU Usage weet ik eigenlijk niet.. ik merk wel dat de temps van cpu erg laag zijn altijd vergeleken bij 3d mark

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:36
Is het echt lag of heb je last van lage fps/fps drops? Haal je gewoon 30/60/120/144 FPS, afhankelijk van je scherm/instellingen? Want dan kan het gewoon zijn dat het gewoon niet nodig is om je 980 meer te belasten.
Als je FPS bijvoorbeeld gelimiteerd staat op 30fps kan een 980 dat waarschijnlijk met weinig moeite bijhouden.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Ik denk dat hij weinig moeite heeft dan en het gewoon aan de spellen ligt, want andere hebben ook gestotter en lag.
Sluit de topic maar anders. In ieder geval bedankt voor de reacties!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
zoals gemeld, Lag heeft niks met je GPU te maken

FPS drops =/= lag
Stuttering =/= lag

lag = netwerk related delays and such.

Lijkt inderdaad dat de kaart niet echt moeite heeft met de game, en dat de game performance gewoon belabberd is. Ik weet wel dat het bij AW soms gewoon erg meh is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Ik weet wat lag is. Wat ik bedoel is dat o.a. door lag mijn fps enorm dropt tot onder 50fps terwijl mijn gpu gebruik 47% blijft. Dit bracht mij tot twijfelen wat er nou werkelijk aan de hand is.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
ik denk de game, overigens zorgt lag hier niet voor :p of het spel moet nogal brakke code hebben dat high ms = low fps :+

Helaas is mijn ervaring inderdaad dat vooral AW daar nogal schuldig aan is. Alles draait constant lekker, nauwelijks verbruik. En plop, onder de 50 fps.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

CMSTRR schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:09:
Ik weet wat lag is. Wat ik bedoel is dat o.a. door lag mijn fps enorm dropt tot onder 50fps terwijl mijn gpu gebruik 47% blijft. Dit bracht mij tot twijfelen wat er nou werkelijk aan de hand is.
Check eens je cpu usage, specifiek de core die het meest belast wordt.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:55:
[...]

Check eens je cpu usage, specifiek de core die het meest belast wordt.
Zal ik eens doen! Sowieso heb ik een i7 die quad naar meer cores maakt dat je met gamen niet echt nodig hebt denk ik? Ik kan multithreading uitzetten

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

CMSTRR schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:02:
[...]

Zal ik eens doen! Sowieso heb ik een i7 die quad naar meer cores maakt dat je met gamen niet echt nodig hebt denk ik? Ik kan multithreading uitzetten
Dat is hyperthreading, beinvloed performance in games niet echt.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:38:
[...]

Dat is hyperthreading, beinvloed performance in games niet echt.
Ik heb eens gekeken, maar ook het cpu gebruik is erg laag.. rond de 40%. Het zal wel aan het spel liggen dan. Meestal werkt cpu 1 harder toen ik er op lette

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Net even GTA V getest. Op gras en 1 andere instelling na (waarvan is gezegd die beter niet op max maar er 1 onder te doen) staat alles op maximaal en 2x aa en ttaa ofzo van nvidia. Nvidia shadows en reflectie ook 2x aa. Minimaal 60 fps overal en als ik de instellingen lager doe zie ik mijn gpu power van 90 naar 70 bijvoorbeeld dus ligt 100% aan COD AW zombie outbreak .. erg raar want het spel heeft al de nodige updates gehad en is al sinds november op de markt
Pagina: 1