Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AMD A8-6600K Overclock

Pagina: 1
Acties:

• StevenVR
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2018
Hallo beste Tweakers,

Ik zou graag wat meer uit mijn build halen en mijn cpu wat overclocken, maar ik heb hier echt geen ervaring mee. Zouden jullie me wat tips kunnen geven hoe ik hier het beste aan begin zonder dat ik brokken maak? Alvast bedankt!
Hier de specs. van mijn build:

CPU: AMD A8-6600K
GPU: Asus GTX 670 II Top OC
PSU: Thermaltake smart SE 530W
Geheugen: Kingston Hyperx Fury 1866Mhz DD3 8GB
HDD: Seagate barracuda 1 TB
SSD: Kingston SSD Now V300
Mobo: Gigabyte GA-F2A88X-D3H

• undeepdiver
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 15:16
Steven misschien kan je even googelen...:-)

Eerste hit...

http://www.google.nl/url?...KOQ&bvm=bv.91427555,d.d2s

:)

[Voor 78% gewijzigd door undeepdiver op 23-04-2015 21:42]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• StevenVR
Een overclock tot 5Ghz is bij mij niet nodig, ik zou hem het liefst stabiel op een 4.2Ghz laten draaien. Zou ik dit met Easy Tune kunnen doen want als ik wat google zie ik dat dit soms problemen geeft?

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:21

millman

6708Mhz @ -185c

Overclocken doe je vooral omdat het leuk is om te doen. Ik raad je aan eerst je ruimschoots in te lezen op de hardware die je hebt. Reviews en tutorials zat op het WWW..

Daarna kan je eens zelf een beginnetje maken en met concrete vragen komen in het AMD OC topic. AUTO OC is not done, daarvoor komen we niet op tweakers ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• StevenVR
millman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:53:
Overclocken doe je vooral omdat het leuk is om te doen. Ik raad je aan eerst je ruimschoots in te lezen op de hardware die je hebt. Reviews en tutorials zat op het WWW..

Daarna kan je eens zelf een beginnetje maken en met concrete vragen komen in het AMD OC topic. AUTO OC is not done, daarvoor komen we niet op tweakers ;)
Ik heb wat tuts en reviews gelezen en gezien en ik ben van plan om mijn cpu te overclocken in mijn bios. Ik ga de multiplier telkens met 1 verhogen en daarna Prime95 draaien om te kijken of alles stabiel blijft en de temps niet te hoog worden. Hoop dat dit lukt. Bedankt voor de hulp!

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True