Reisverzekering en vliegtuigmaatschappij keren uit...

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 14:43

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Beste dames en heren,

onlangs had ik tijdens de stroomuitval in Amsterdam een probleem, mijn tas was achtergebleven op Schiphol. Op het vliegveld op de aankomstbestemming heb ik aangegeven dat de tas vermist was ed, en volgens de vliegtuigmaatschappij zou hij de volgende dag afgeleverd kunnen worden. Ik heb die dag wat warme kleding gekocht ter vervanging van wat er in mijn tas zat a 25 euro.

De volgende dag belde de vliegtuigmaatschappij terug met het bericht dat het niet 1, maar 4 dagen ging duren wanneer zij het op zouden sturen met hun koeriersdienst. Omdat ik dat niet acceptabel vond, heb ik toen prive een koeriersdienst ingehuurd die de tassen dezelfde dag nog af kon leveren. Helaas kostte dat wel 300 euro (Ik zat erg ver van het vliegveld vandaan).

Vervolgens heb ik de volgende claims ingediend:

1.
1x 25 euro bij de vliegtuigmaatschappij voor de vervangende kleding, zoals aangegeven op hun formulier.
1x het bedrag dat de vliegtuigmaatschappij uitgegeven zou hebben wanneer zij hun eigen koeriersdienst zouden hebben gebruikt.Dit bedrag bleek 76 euro.

2.
En ik heb een claim ingediend mijn reisverzekering met de taxi-bon voor 300 euro. Bij deze verzekering heb ik een eigen risico van 100 euro, en een maximale uitkering van 125 euro.

Waar heb ik nou recht op?

Scenario 1: 25 + 76 + 125 euro, omdat alleen de reisverzekering een verzekering is, en er dus geen sprake is van een dubbele claim voor een enkel incident / het geld dat de vliegtuigmaatschappij heeft uitbetaald is een tegemoetkoming, geen uitbetaalde claim

Scenario 2: Omdat er staat dat ik een eigen risico van 100 euro heb, gaat de reisverzekering pas uitkeren zodra ik 100 euro zelf betaald heb, dus ik krijg 100 van de vliegtuigmaatschappij, ik betaal zelf daarna 100 en de laatste 100 krijg ik van de reisverzekering.

Scenario 3: Het is OF OF. OF ik laat me 100 euro uitbetalen door de vliegtuigmaatschappij, OF ik laat me 125 euro uitbetalen door mijn verzekeringsmaatschappij.

Weet iemand wat hier de juiste keuze is? Ik wil geen verzekeringsfraude plegen of zo, maar ik ben bang dat als je een verzekeringsmaatschappij een reden geeft om niet uit te betalen, ze die altijd aan zullen nemen en als ik mijn verhaal aan hun uitleg, dat ze lekker optie 3 kiezen. Ik krijg sowieso niet meer uitbetaald dan ik schade geleden heb, naar die laatste 75 euro kan ik sowieso fluiten...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xtinction schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:59:
Omdat ik dat niet acceptabel vond, heb ik toen prive een koeriersdienst ingehuurd die de tassen dezelfde dag nog af kon leveren. Helaas kostte dat wel 300 euro (Ik zat erg ver van het vliegveld vandaan).
Ik verwacht dat je dit niet eens uitgekeerd gaat krijgen. Het is namelijk je eigen keuze om zo'n dure dienst in te schakelen. Als je dit al doet, dan moet je dat vaak echt eerst goedgekeurd krijgen door de verzekering.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Klopt inderdaad wat gambieter zegt, je gebruikt een alternatieve weg die niet de keuze is van je werkgever/vliegmaatschappij.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:55
Vraag het met af of het zo werkt. ik moest ook een keer een paar keer van het hotel naar het ziekenhuis op vakantie omdat mijn vriendin daar lag. Dit heb ik met een taxi gedaan en is vergoed. Dit waren ritten van minimaal een uur. Hierbij had men ook kunnen zeggen "Waarom ging u niet met de bus? Dat is immers een goedkopere dienst".

Ik zou het gewoon indienen met de reden waarom je het declareert. Mijn reisverzekering is altijd zeer coulant.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 23-04-2015 20:16 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Hehe ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht als jullie gambieter&Rockvee, toch hebben ze al toegezegd uit te keren (meevaller!), dus daar mag je in dit verhaal vanuit gaan.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Niemand nog een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je ook claimt en waar, het zijn beide verhaalschades. Zowel vliegmaatschappij als reisverzekering zullen proberen de boel op Schiphol te verhalen. Welke zich ongetwijfeld zal indekken, want overmacht, dan wel schuld van de netbeheerder. Hoe dan ook: kan lang gaan duren. Ik zou gewoon afwachten.
Beide claims lijken mij gewoon redelijk verder; als er voor die tassen idd een aantoonbare noodzaak was dan lijkt het me juist dat dat bij de reisverzekering is ingediend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Thx, ik denk eraan om het maar gewoon af te wachten idd ...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik heb bijna een week zonder koffer gezeten.
Mijn kosten (ongeveer 90 euro) worden als het goed is vergoed door de luchtvaartmaatschappij.
Dit proces is in gang maar ik wacht al meer dan een half jaar.
Ons reisbureau en boekingsorganisatie zitten er nog achteraan...
Blijkbaar is dit voor deze luchtvaartmaatschappij gebruikelijk om de afhandeling zo lang te laten duren en ongeveer bij 1/3 van de reizigers de koffer te laten misschien als je een overstap hebt (Al Itallia).
Ik wacht geduldig af maar ga nooit meer vliegen met deze partij, meer dan de helft van de gasten die we gesproken hebben was minimaal 1 koffer kwijt...

O ja, moraal van het verhaal :P
Beter via de reisverzekering als je de keuze hebt.
Die zijn ongetwijfeld ook niet heel snel maar waarschijnlijk sneller dan de luchtvaartmaatschappij en scheelt je een hoop gedoe.

[ Voor 14% gewijzigd door FFF op 25-04-2015 19:24 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon indienen en geloof me het soms geheel ondoorzichtig heb meegemaakt dat ik een claim indiende voor 1500 gebeld werd dat dit echt niet ging etc en aan het eind van het gesprek had hij het berekend en kreeg ik 2400 heb dank je wel gezegd en succes betrof trouwens waterschade maar goed.
Zorg er in ieder geval voor dat je eerlijk bent en vermeld dus ook je claim bij de vliegmaatschappij, punt is hun mogen fouten maken maar jij mag niet frauderen (je wilt niet op een zwarte lijst komen want dan wordt het erg duur).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als het een zakenreis was, is er ook nog een optie 3: de schade bij je werkgever claimen. Je was voor hun onderweg dus zijn zij verantwoordelijk voor de schade.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 20:58
Naar welk land vloog je ? 25 euro lijkt me wat mager (maar kan me voorstellen dat als je naar een goedkoop land vliegt dat ze vergoeding aanpassen aan de levenstandaarden op de locatie)

Wat zeggen de algemene voorwaarden van je reisverzekering of de vliegtuigmaatschappij hier over ? Meeste reisverzekeringen geven een vergoeding bij vertraging van een reis. (let op, dit geld vaak niet voor de reis richting je thuisland / woonadres aangezien ze er hier vanuit gaan dat je genoeg alternatieven voor handen zou hebben)

Naast wat Albantar hier boven zegt zou je kunnen kijken of je de creditcard die je gebruikt hier nog een aanvullende dekking voor heeft. Als je met een reisorganisatie hebt geboekt kun je deze hier op aanspreken, je hebt namelijk met hun een overeenkomst en niet met de vliegtuigmaatschappij.

Om welke maatschappij gaat dit trouwens ?

Zelf alleen problemen gehad met bagage op schiphol en dit werd altijd netjes opgelost(onkosten vergoeding bij vertraagde bagage werd gelijk cash afgetikt)

[ Voor 8% gewijzigd door descon op 28-04-2015 22:18 ]

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
The Eagle schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:33:
Wat je ook claimt en waar, het zijn beide verhaalschades. Zowel vliegmaatschappij als reisverzekering zullen proberen de boel op Schiphol te verhalen. Welke zich ongetwijfeld zal indekken, want overmacht, dan wel schuld van de netbeheerder. Hoe dan ook: kan lang gaan duren. Ik zou gewoon afwachten.
Beide claims lijken mij gewoon redelijk verder; als er voor die tassen idd een aantoonbare noodzaak was dan lijkt het me juist dat dat bij de reisverzekering is ingediend.
TS heeft alleen niets te maken met Schiphol of de netbeheerder. Vliegmaatschappij en verzekering wel, en die zouden dan ook zonder al te veel moeite moeten uitkeren. Dat het voor hen vervolgens lang duurt om het bij Schiphol/Netbeheerder te verhalen zou niet het probleem moeten zijn voor TS.

Overigens lijkt het me ook dat het geen dubbele claim is.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien dit niet echt met inkomen te maken heeft, verplaats ik het topic naar AZ

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bonsaiboom schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:01:
[...]

TS heeft alleen niets te maken met Schiphol of de netbeheerder. Vliegmaatschappij en verzekering wel, en die zouden dan ook zonder al te veel moeite moeten uitkeren. Dat het voor hen vervolgens lang duurt om het bij Schiphol/Netbeheerder te verhalen zou niet het probleem moeten zijn voor TS.

Overigens lijkt het me ook dat het geen dubbele claim is.
Je hebt gelijk, maar natuurlijk ligt dat ook aan de verzekeraars. Sommigen keren meteen uit, anderen pas na verhalen. Zeker als het om vliegen gaat zal ie vast niet de enige zijn die claimt ;)
Dus kan lang duren, maar ook kort - dat hangt van de verzekeraar af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is er nu precies gebeurd?

Eerst heb je het over een tas waarin voor 25 euro aan kleding zit. Later spreek je over tassen.

Vervolgens heb je het over een privé-koeriersdienst, terwijl je een bon voor een taxi-rit probeert te declareren?

Edit:

Waarom heb je overigens de 76 euro die de vliegtuigmaatschappij nu niet uitgegeven heeft aan een koerier ook geclaimed. Dat is toch geen extra door jou geleden schade? De kosten voor de koerier die je gemaakt hebt verhaal je immers al op je reisverzekering.

[ Voor 35% gewijzigd door Question Mark op 01-05-2015 16:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Even ter afsluiting van topic: Ik heb het geld van de verzekering en de luchtvaartmaatschappij beiden ontvangen. Uiteindelijk rond de 75 euro verlies geleden door het hele zaakje, stuk beter dan de 300 waarmee het begon.

de 75E had ik overigens geclaimed omdat de vliegtuigmaatschappij 2 dingen beloofde: Wanneer je met ons vliegt, zorgen wij ervoor dat je tas met je meekomt, zo niet, dan krijg je 25 pond per dag om aan essentiele items uit te geven en zorgen wij ervoor dat de tas bij jou komt. Omdat ze die 2e belofte niet waar konden maken binnen afzienbare tijd heb ik ook die 75 gekregen. Het was voor hun nog duurder geweest als ik de tas niet zelf over had laten komen, want dan hadden ze me 4x25 pond (4 dagen x 25 pond) + koerierskosten moeten geven.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Xtinction schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:20:
de 75E had ik overigens geclaimed omdat de vliegtuigmaatschappij 2 dingen beloofde: Wanneer je met ons vliegt, zorgen wij ervoor dat je tas met je meekomt, zo niet, dan krijg je 25 pond per dag om aan essentiele items uit te geven en zorgen wij ervoor dat de tas bij jou komt.
Helder :) En terecht dan dat je het claimed en ook krijgt. thx voor de terugkoppeling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1