Toon posts:

noob(ik) wilt eigen dropbox-achtige server maken

Pagina: 1
Acties:

• jwywy17276
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-03 09:13
noob(ik) wilt eigen dropbox-achtige server maken 8)7

ik had al een beetje met filezilla en ownbox geklooit maar geen van beide had ik goed kunnen opzetten

mijn doel is eigenlijk om iets te doen waardoor andere computers (van andere internetverbindingen)
mijn hardeschijven kunnen gebruiken via windows explorer

Iets zoals dropbox dus maar het liefst via windows explorer (voelt het natuurlijkst)

Ik hoop dat ik in het goede forum hiervoor zit :P

_/-\o_

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag nu precies? Of beter gezegd: waar loop je exact tegenaan?

We gaan je gaan kant en klare oplossing voorkauwen. Prima dat je een vraag stelt, maar er wordt wel verwacht dat je ook zelf wat voorbereidend werk gaat doen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me vooral af waarom ownCloud niet werkte..

't Is namelijk rete-simpel op te zetten (draai het zelf op m'n Linux server) en je kunt er ook probleemloos een netwerkshare onder Windows mee maken, zodat 't toegankelijk is via Explorer.

• jwywy17276
Question Mark schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:20:
Wat is je vraag nu precies? Of beter gezegd: waar loop je exact tegenaan?

We gaan je gaan kant en klare oplossing voorkauwen. Prima dat je een vraag stelt, maar er wordt wel verwacht dat je ook zelf wat voorbereidend werk gaat doen. :)
ik verwachtte ook geen hele uitleg maar een linkje ofzo : D
maar ik puzzel nog wel wat met owncloud en stel later wel mijn vragen

• jwywy17276
Osiris schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:27:
Ik vraag me vooral af waarom ownCloud niet werkte..

't Is namelijk rete-simpel op te zetten (draai het zelf op m'n Linux server) en je kunt er ook probleemloos een netwerkshare onder Windows mee maken, zodat 't toegankelijk is via Explorer.
https://youtu.be/hfbHk-pvdEE?t=9m34s
bij dit stukje krijg ik nu gewoon een wit scherm ipv die scherm met username en password

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

We zijn geen helpdesk, geef even aan wat je zelf hebt geprobeerd om het op te lossen...

39

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 16:49

RammY

Dát!

Ik zou je webserver logs eens even doornemen en kijken welke meldingen die daar geeft ...

Deze advertentieplaats is te huur!

• jwywy17276
ik heb de nieuwste versies van alles wat ik eerst had gedownload verwijderd en de versies van de programma's die de meneer in de video gebruikt heb ik nu geinstalleerd
ik dacht dat het nu wel gefixt zou zijn maar heb nog die blanke scherm bij localhost/owncloud in mn browser
als ik gewoon dubbelklik op de index.html (en index.php) file van owncloud krijg ik dit=

. * */ try { require_once 'lib/base.php'; OC::handleRequest(); } catch(\OC\ServiceUnavailableException $ex) { \OCP\Util::logException('index', $ex); //show the user a detailed error page OC_Response::setStatus(OC_Response::STATUS_SERVICE_UNAVAILABLE); OC_Template::printExceptionErrorPage($ex); } catch (Exception $ex) { \OCP\Util::logException('index', $ex); //show the user a detailed error page OC_Response::setStatus(OC_Response::STATUS_INTERNAL_SERVER_ERROR); OC_Template::printExceptionErrorPage($ex); }

ik weet ook niet waar mijn "webserver logs" zitten...
////
https://forum.owncloud.org/viewtopic.php?f=29&t=24164
"Solved in IRC, the user had to install the libapache-mod-php5 module..." is dit niet de fix dan?
maar die "modules" waren toch voor linux etc? wat heb ik dan voor windows nodig..

[Voor 11% gewijzigd door jwywy17276 op 23-04-2015 23:30]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euh, heb je überhaupt een webserver geïnstalleerd dan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ga ajb niet beginnen met een oude versie van serversoftware omdat je daar een filmpje over vond, of sowieso je enige installatietips krijgen uit een YT-filmpje.

Lees / volg de administrator-handleiding van Owncloud (https://doc.owncloud.com) waar ook een installatiehandleiding staat en check bij troubleshooting ook die van waar relevant je webserver, databaseserver en/of je OS.

Goed om hands-on te leren ipv gewoon dropbox te installeren, maar je kunt, wilt, mag niet een dergelijke server aan het internet hangen zonder zelf te snappen hoe en wat. Dat gaat binnen no time fout.

offtopic:
Jammer dat je jezelf noob noemt, het enige verschil tussen een noob en een newbie is dat die eerste niet bereid is onderzoek te doen etc. Ik neem dus maar even aan dat je newbie op weg naar beginner wilt zijn ;)

Edit:
dubbelklik op de index.html (en index.php)
klinkt overigens alsof je die files start lokaal vanuit de verkenner oid. Dat gaat natuurlijk nooit werken. Daar heb je idd een webserver voor, en een browser. Toegang via de verkenner / via clients werkt zo niet.

[Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 24-04-2015 08:35]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:33

@r!k

It is I, Leclerq

Als je niet perse zelf iets wilt maken zou je ook een NAS kunnen overwegen. Ik heb zelf goede ervaringen met SYnology, QNAP wordt ook goed gewaardeerd. Wellicht een optie.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@r!k schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:40:
Als je niet perse zelf iets wilt maken zou je ook een NAS kunnen overwegen. Ik heb zelf goede ervaringen met SYnology, QNAP wordt ook goed gewaardeerd. Wellicht een optie.
OwnCloud is er juist voor als je zelf niet iets wil maken ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-03 13:02
OwnCloud is eigenlijk de enige oplossing voor jou als ik dit zo hoor.. Als je een beetje van de materie weet heb je binnen 10 minuten een basisinstallatie draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 14:16
Seafile is misschien ook nog een optie, heeft zelfs een windows installer (wanneer linux te moeilijk wordt) of raspberry image.

Zelf had ik wat moeite met Seafile onder Nginx + ssl, maar niets is onmogelijk ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
Volgens mij een disaster to happen.......

Als je er al zeer weinig vanaf weet. Waarom wil je het dan zelf gaan hosten? Het moet ook onderhouden worden.... Anders ben je de binnen de kortste keren gehacked en ben je al je data kwijt.

Daarom heeft men juist cloud oplossingen bedacht.... Je hoeft als eind gebruiker eigenlijk niets meer te weten.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Een alternatief voor OwnCloud is Pydio
https://pyd.io/
Heb ik zelf ook een hele tijd gebruikt en beviel prima.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja als je je site al vanuit de explorer probeert te openen (dubbelklik op index bestand) dan gaat het wel wat langer duren om dit op te zetten. ;)
Lees iig de handleiding van OwnCloud, daarin kan je al goed opmaken wat je nodig hebt (webserver om te beginnen), youtube filmpjes moet je nooit mee beginnen, voorgekauwd spul waar je zodra er 1 stap niet goed loopt niet meer uit komt omdat je geen idee hebt waar je nu eigenlijk op klikt en waarom je nou eigenlijk dat ene instelt.
Uiteindelijk is OwnCloud heel makkelijk te installeren, zolang je een werkende webserver met de juiste php versie en een database hebt is OwnCloud er binnen een kwartiertje klaar voor, daarna zal je e.a. wel moeten tweaken voor veiligheid, backups enz enz.

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee