Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Schroef zit dwars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
mijn laptop is al erg lang dood, als ik hem opstart geeft ie een zuchtje en meer niet
hier had ik al lang vrede mee, deed sinds ie stuk is toch alles op mn telefoon
maar nu moet ik iets scannen en is net mn sd kaart die ik gebruik voor de printer stuk
dus moet ik printer opnieuw op het netwerk installeren maar dat gaat alleen via pc
dus ik dacht ik heb een nieuwe schroevendraaier set, laat ik die laptop eens repareren
alle schroeven gingen er makkelijk uit behalve 1 :')
wat zijn jullie ervaringen met lasig te verwijderen schroeven?
hopelijk heeft een van jullie de gouden tip *O*

foto van de schroef:Afbeeldingslocatie: http://i1372.photobucket.com/albums/ag326/Patatmeteenf/Mobile%20Uploads/IMG_20150423_183952_zps8lahhvw2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 19:11 . Reden: Foto toegevoegd ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:21
Als je schroef dwars zit moet je er anders tegen aan kijken.
Als hij dol gedraaid is zijn er diverse manieren. Misschien een drempel erin om zo met een grotere schroevendraaier aan de slag te kunnen.

Maar ik zo eerst met een srupje secondelijm iets anders erop lijmen waar je meer greep op kan hebben. Misschien met iets meer kracht dat hij wel los gaat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon een schroefverwijderaar halen, en klaar ben je... Als je niet weet wat dat is: www.google.nl

Ey!! Macarena \o/

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49

SeatRider

Hips don't lie

Of een torx (die net een fractie groter is) erin duwen, en dan zo losschroeven?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
Beetje afhankelijk van de afmetingen, maar: breed elastiek er in doen, daar de schroevedraaier met kracht op duwen en open draaien. De toegenomen wrijving van het elastiek helpt je dan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik erop moeten lijmen dan?
verder heb ik dit
dat metalen dingetje heb ik geen idee van wat het is en die met het zwart gele handvat is eer torx?
die heb ik in verschillende maten
dichtste bij een elastiek dat ik kon vinden was een ballon en dat werkte helaas niet
Afbeeldingslocatie: http://i1372.photobucket.com/albums/ag326/Patatmeteenf/Mobile%20Uploads/IMG_20150423_192816_zpspc5dbi8a.jpg
__R__ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:17:
Als je schroef dwars zit moet je er anders tegen aan kijken.
Als hij dol gedraaid is zijn er diverse manieren. Misschien een drempel erin om zo met een grotere schroevendraaier aan de slag te kunnen.

Maar ik zo eerst met een srupje secondelijm iets anders erop lijmen waar je meer greep op kan hebben. Misschien met iets meer kracht dat hij wel los gaat.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een oude Ikea imbus erop lijmen :P

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik er nou net een hebben :7
maar zat te denken,drupje secondelijm erin en dan kruiskop erin douwen en laten drogen zou in principe moeten werken lijkt me?
Megamind schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:36:
Een oude Ikea imbus erop lijmen :P

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Werkt misschien ook ja.

En dat stiftje met schroefdraad is voor een prutsdremel en poetsschijfjes.

[ Voor 62% gewijzigd door warhamstr op 23-04-2015 19:42 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klinkt niet heel overtuigend :P
ik zal eens kijken wat ik kan vinden wat ik er goed op kan lijmen, ondertussen is elke suggestie welkom :Y

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11 12:37
Probeer een schroevendraaier met kleine platte bek welke iets breder is dan het kruis in de schroef. Tik deze met een paar ferme maar voorzichtige tikken in één van de twee snedes van het kruis zodat hij zich er een soort van insnijdt. Mogelijk heb je dan nét genoeg grip om hem los te draaien.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Dat hangt er van af hoe dol de schroef inmiddels is, een drupje lijm om meer bit op de schroef te hebben zou kunnen werken als hij nog niet helemaal rond gedraaid is. Als hij behoorlijk rond is denk ik niet dat secondelijm veel uit gaat halen, als de schroef dusdanig vast zit dat je metaal kapot draait zal secondelijm waarschijnlijk weinig uithalen (er van uit gaande dat hij dol gedraaid is door frictie en niet door de keuze voor een verkeerde maat schroevendraaier).

Als ik de plaatjes bekijk is de schroef verzonken, dus zelf een groef maken voor platkop wordt lastig zonder de behuizing van je laptop te verzieken. Wat ik normaal gesproken zou doen is een oud imbusje of stukje staal erop vastlassen, maar dat is niet echt een optie in dit geval. Uitboren is ook riskant omdat je waarschijnlijk niet weet wat er onder de schroef zit, en nieuwe draad tappen achteraf zal ook een probleem worden vrees ik. Als je een dremel of iets dergelijks hebt is heel voorzichtig een groef maken denk ik je beste optie.

PS. Idee van Theo klinkt ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Behuizing maakt me geen reet uit, laptop ligt al meer dan een jaar ofzo op de plank "kapot" te wezen
had nooit een fatsoenlijke schroevendraaier set om hem open te maken dus vond het wel best
dus bank voor de behuizing ben ik niet, als ik hem weer aan de praat krijg mooi maar anders ook geen probleem

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Men neme een (accu)boormachine, een bootje van 4mm (zo ongeveer), en boren de kop van de schroef eraf (punt van boor in het vernachelde kruis van je schroef zetten). Vaak zijn dit M3 boutjes met een plat kopje erop. Als je 2x voorzichtig gas geeft, boor je door de platte kop en dan in de schroefdraad. Geen garantie dat je achteraf de oude schroef nog uit je laptop krijgt, maar zo kun je in ieder geval je laptop open maken.

Verwijderd

Topicstarter
Kleinste boortje die ik heb is 6mm en die zou als ik het zo bekijk ook het platic waar de schroef in vastdraait uitboren dus dat is last resort

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien heeft je buuf nog wel een boortje liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Godver, uiteindelijk de boel beetje opengewrikt en blijkt dat schroefje vast te zitten omdat ie niet eens iets vasthoud :')

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb hem helemaal schoongemaakt en geprobeerd aan te zetten maar de accu is leeg
heb hem nu op een andere adapter liggen met 15v output ipv 19v zoals de originele kan dat kwaad of laad ie dan gewoon langzamer op?
de koeling leek wel ff te draaien toen ik hem net probeerde op te starten maar was uiteindelijk alsnog alleen maar een zucht, alleen een iets hardere dan eerst

• Megamind
15v waar 19v nodig is waarschijnlijk te weinig. Misschien gaat laden nog maar betwijfel het.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik al bang voor
laad lampje knippert ook maar beetje vaag
wel maakte ie net heel even het geluid van een laptop ipv een stervende oude man maar geen stroom helaas ;(

• Gravitar
  • Niet online
Een te lage spanning kan in principe geen kwaad, maar als ik je topicstart goed begrepen heb functioneerde de laptop al niet meer voordat je hem opende. Heb je nog gezocht naar/ wist je al wat het oorspronkelijke probleem veroorzaakte en heb je dat verholpen, of heb je de laptop alleen schoongemaakt? Schoonmaken kan een oververhittingsprobleem oplossen maar daar is ook alles wel mee gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een toshiba satellite en die met mijn modelnummer staan erom bekend vaak oververhit te raken
dus ik dacht mss doorgebrand kabeltje ofzo omdat ie volgens mij wel ff opstartte maar de ventilator niet draaide
hiervoor was ie ook al eens terug naar de fabriek geweest
maar heb hem schoongemaakt en zag nergens wat geks en net draaide de koeling iig wel toen ik hem aan probeerde te doen
als ik me niet vergis heeft deze adapter trouwens wel lager voltage maar 3x zoveel ampere, is dat erg?

• Gravitar
  • Niet online
Ik ken het electrisch schema van jouw laptop en gebruikte adapter niet, maar een te hoog amperage kan schade aanrichten ja. Meestal is een en ander wel beveiligd hoor, maar aanraden doe ik het niet. De originele adapter gebruiken is geen optie?

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 18:01
Gravitar schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:24:
Ik ken het electrisch schema van jouw laptop en gebruikte adapter niet, maar een te hoog amperage kan schade aanrichten ja. Meestal is een en ander wel beveiligd hoor, maar aanraden doe ik het niet. De originele adapter gebruiken is geen optie?
Bij Opladers/tafo's & Adapters kan een te hoog amperage geen kwaad, aangezien de laptop gewoon een bepaade stroom vraagt, en voor het opladen is dit intern gelimiteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee pinnetje dat in de laptop gaat van de originele is iets mis mee ofzo, dan ook aan de laptop liggen
maar bij deze adapter brand het oplaadlichtje op de laptop wel
probeerde de originele adapter en die maakt alleen maar een eng geluid en lampje in de laptop brand niet

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus laden zal alleen langzamer gaan vanwege lager voltage en vermogen zal mss wat afnemen?
_trickster_ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:27:
[...]

Bij Opladers/tafo's & Adapters kan een te hoog amperage geen kwaad, aangezien de laptop gewoon een bepaade stroom vraagt, en voor het opladen is dit intern gelimiteerd.

• Megamind
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:29:
Ok dus laden zal alleen langzamer gaan vanwege lager voltage en vermogen zal mss wat afnemen?

[...]
Nee want de laadelectronica zal misschien niet werken op zo'n spanning. Er zit wel wat spul tussen die het laden regelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, ik laat hem gewoon nachtje aan de lader en zolang de boel niet in de fik vliegt vind ik het best
Pagina: 1