Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Langzaam draadloos internet met nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• Rogier Stam
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-10-2015
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, een Acer V3-371-31C7. Hiervoor had ik een oude laptop, een Acer Aspire 5735Z. Ik heb een alles-in-1 pakket van UPC van 120 Mbit en een Router (0,5 jaar oud) van TP-Link, de TL-WDR4300

Op mijn oude laptop haal ik via speedtest.net makkelijk 100Mbit draadloos, ook via nieuwsgroepen (newsleecher gebruik ik) haal ik met mijn oude laptop 10 tot 13 MB draadloos. Mij nieuwe laptop komt niet verder dan 33Mbit via speedtest.net en via nieuwsgroepen kom ik ook niet hoger uit dan 2,5MB.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb de nieuwe laptop maar teruggebracht omdat deze zo langzaam download maar wil eigenlijk toch wel die hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe laptop zo langzaam download tov een oude. En weet iemand waar ik op moet letten als ik een nieuwe laptop koop omdat ik snel downloaden toch wel belangrijk vind. De nieuwe laptop ondersteund AC internet maar mijn router niet, en wil eigenlijk niet een nieuwe router kopen omdat het bij mijn oude laptop en ''oude'' router wel goed gaat. Bij de paradigit konden ze me het in ieder geval niet vertellen. Daar zou ik een laptop moeten kopen en het thuis uitproberen, als het dan niet goed werkt moet ik 10% van het aankoopbedrag betalen. Dit zou toch van te voren al bekend moeten zijn...

Alvast bedankt!

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Dit kan aan het aantal antennes liggen wat WiFi gebruikt (mimo) en/of de breedte van de kanalen. Van je nieuwe laptop kan ik niets vinden maar als ik het goed begrijp kon je oude laptop 4x4 wat best goed is :)

Hoeveel Mhz kanalen gebruik je? 20, 40, 80? 2.4 of 5 Ghz?

Probeer ook even uit te zoeken wat je nieuwe laptop wel/niet ondersteund

[Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 23-04-2015 18:57]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Rogier Stam
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-10-2015
Mijn router zend zowel 2,4 en 5 GHz uit. Beide kanalen op mijn nieuwe laptop geprobeerd door het juiste WiFi kanaal te kiezen maar dit haalt helaas niks uit.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True