Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies middenmoot GPU, zuinig

Pagina: 1
Acties:

• Eragon666
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12-08 23:13
Goedemiddag mede Tweakers,

Ik heb ruim een jaar geleden mijn computer geupgraded, toen bijna alles vervangen met uitzonder van de GPU (en voeding).

Nu ben ik toch van plan als nog mijn GPU te gaan vervangen (op dit moment een Nvidia geforce GTX 275)

Belangrijkste redenen zijn dat deze GPU geen HDMI ondersteunt, een relatief hoog verbruik heeft en relatief veel geluid maakt.

De belangrijkste punten die ik zoek:
- Laag (idle) stroomverbruik (Belangrijkste)
- HDMI ondersteuning
- Minimaal 2 aansluitingen, maar bij voorkeur 3 of meer.

Ik game niet veel, maar als ik dan af en toe een game speel wil ik die wel soepel kunnen spelen. Dus geen extreme low budget videokaart. Maar GTA V hoeft ook niet op max settings ;)

Verder gebruik ik Photoshop en af en toe Google sketchup.

Uiteraard heb ik zelf al wat voor onderzoek gedaan, en heb ik de volgende kandidaten gevonden:
- Nvidia GeForce GTX 750 / 750 Ti - Laag stroomverbruik, niet al te luid, goede prijs/kwaliteit verhouding
Iemand tips voor deze kaart? Welke model de ASUS/MSI/Gigabyte of EVGA? Deze kaart lijkt ook max 4 displays te ondersteunen: http://www.tomshardware.c...gtx-750-run-monitors.html

- Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5 (Uit de BBG) Deze ondersteund volgens mij maximaal 3 displays

Als er nog meer informatie nodig is dan hoor ik het graag. In iedergeval alvast heel erg bedankt voor het lezen en de hulp!

• Eragon666
Oeps, ik dacht dat ik deze in 'Componenten Aankoopadvies' had gezet. Maar ik zie dat die verkeerd staat, kan iemand hem verplaatsen?

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:21
SoWieSo voor maxwell gaan. Want sinds die release staat AMD MIJLENVER achter wat beterft performance per watt
https://www.techpowerup.c...A/GeForce_GTX_980/27.html

Zelfs de beste poging van AMD (de 265) komt gewoon tientallen procenten te kort.

[Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 23-04-2015 17:41]

• Eragon666
Oh ik zie het, de 750 TI 2GB zit bij een resolutie van 1600x900 zelfs op 112% (Performance per watt)

Ik denk dus dat ik dan ga voor de 750TI, nu is het nog de vraag welk model/versie.

Als ik kijk op hardware.info hebben ze enkele modellen getest (http://nl.hardware.info/r...si-vs-kfa2-stroomverbruik)

Ik twijfel eigenlijk tussen de volgende twee:
- MSI GeForce GTX 750TI - Gaming - 2GB GDDR5
- ASUS GeForce GTX 750 Ti OC 2GB

De MSI en Asus zijn idle beiden op IDLE heel erg stil. De ASUS is alleen op vol vermogen een stuk minder stil (maar dan staat je geluid over het algemeen toch hard, dus dat zal je toch niet zoveel merken...). De Asus heeft volgens mij wel meer aansluitingen D-Sub x1, DVI x2 en HDMI x1 en de MSI 1x hdmi, 1 x vga/d-sub en 1x DVI.

Op Tweakers heeft de MSI een stuk meer reviews (pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING) dan de ASUS (pricewatch: Asus GTX750TI-OC-2GD5)

Mijn voorkeur gaat door de 2x DVI op de Asus toch naar die kaart. Heeft iemand hier nog andere ideeen over?

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-09 16:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VB -> CAA

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Eragon666
Ik ben uiteindelijk voor de EVGA GTX 750 Ti FTW edition gegaan. Naar mijn inziens had deze de beste prijs/kwaliteit verhouding.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, een 265 heb je vanaf 130 euro, een 750ti vanaf 140, terwijl dit het verschil is. Dat kan je moeilijk een betere prijs/kwaliteit verhouding noemen ;).

Anyway, veel plezier met je videokaart. Schrijf anders nog eens een mooie review, om anderen te helpen.

[Voor 19% gewijzigd door br00ky op 30-04-2015 16:31]

• Eragon666
Dat is waar, ik had het anders moeten zeggen!

Nadat mijn keuze door het geringe stroomverbruik op de 750TI was gevallen. Leek mij deze EVGA van de beschikbaar 750TI's de beste keuze.

Inderdaad is die 265 misschien op sommige punten de winnaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eragon666
Voor mensen die dit in de toekomst misschien nog lezen:

Na een week met de EVGA GTX 750TI FTW edition werd ik helemaal gek van het geluid dat die maakte in idle stand (op +/- 1 meter afstand in afgesloten kast).

Prestaties waren verder perfect, maar als je waarde hecht aan een beetje een stille kaart kan je dus beter voor een stillere 750 TI gaan (minder overgeclocked...) Ik heb nu de ASUS GTX 750 TI hopelijk is die wat minder aanwezig :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True