[VB]USB joystick uitlezen+interpreteren

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Heren (en dames),

Ik ben bezig met een project en zou daarvoor graag een usb joystick gebruiken. Ik heb een soort pan tilt-frame waarmee ik een camera bestuur. Momenteel gebeurt dit nog via potentiometertjes rechtstreeks op de arduino's die de pan en tilt sturen, maar ik zou graag gebruik maken van een USB joystick.

Nu is de vraag:
Ik heb nu een applicatie die het beeld van de webcam binnenhaalt en toont op het scherm. Nu zou ik graag het lezen van deze joystick toevoegen aan de software. Ook zou ik dan de X en Y waarden naar buiten willen brengen als een analoge waarde (Seriëel gecommuniceerd) Zodat ik deze kan lezen met de Arduino's Is dat mogelijk?

Ik gebruik visual studio express 2012
De joystick is een logitech extreme 3d pro

Is er iemand die weet hoe ik hier concreet aan begin, iemand die tips heeft, enz enz?

Mvg Harald De Vriendt

[ Voor 6% gewijzigd door harald701 op 23-04-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lees scriptrequests of Kan iemand even...? even; we verwachten hier op GoT dat je zélf een beetje moeite onderneemt voordat je een topic opent en dat, wanneer je dan een topic opent, laat zien wat je zelf al geprobeerd / gezocht / gevonden etc. hebt. Dat kun je ook in onze Quickstart lezen. Je topicstart is dan misschien wel aardig lang, het is vooral veel wol en weinig zinnige informatie waar we iets mee kunnen. Kort samengevat staat er: hoe lees ik in VB een USB joystick uit? De rest (webcam, arduino, pan/tilt/zoom, potentiometertjes, aansturen etc.) is helemaal niet relevant voor je probleem.

En dan doe ik gewoon even gek en zoek op vb.net usb joystick en kom, hoppa, meteen op een shitton aan zinnige antwoorden. We zouden dus graag zien welke daarvan je zélf al gevonden had, wat je precies daaruit haalde en probeerde, wat je (concreet) aan code hebt, wat er niet werkt (mogelijk welke foutmeldingen je precies krijgt) etc. etc.

Niets daarvan haal ik uit je "wol" (lees: topicstart) helaas en dus zet ik dit topic dicht. Open gerust een nieuw topic, maar hanteer dan voorgenoemde quickstart aub. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 23-04-2015 18:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.